PDA

View Full Version : Parelmoer/Abalone en/of pickup onderdelen kopen? Group buy?



Mattia
8 september 2005, 11:54
Op een ander forum (Project Guitar) is de discussie over abalone/MOP gerezen, en een van de regulars (Perry Ormsby, van Ormsby guitars, ken 'm al langer) die in Australie zit heeft gezegd dat hij voor hele aantrekkelijke prijzen verschillende soorten en maten parelmoer/abalone te koop heeft. Er zijn een paar mensen in Europa (nouja, ik, en een gozer uit de UK) geinteresseerd, dus als er meer mensen mee willen doen scheelt dat aanzienlijk in shipping en dergelijke.

Draad met prijzen en dergelijke staat hier:

http://projectguitar.ibforums.com/index.php?showtopic=18996

Ik bestel zeker wat. Iemand anders die ook mee wil doen?

Verder ga ik ook beginnen aan wat pickupbouwerk, dus ga ik een flinke order plaatsen bij Ampge.com (http://www.ampge.com/) (download het Excel bestand, zie bulk prijzen), dus als mensen daar nog in zijn geinteresseerd, roep het maar. Over een week of twee a drie wil ik de bestelling echter plaatsen. Just FYI

fred dons
8 september 2005, 15:33
ik ben in principe wel geinterreseerd in abalone/parelmoer bestellen

zou het voor ons niet interressanter zijn om rechtstreeks te bestellen ipv
via de vs (scheelt 2 keer invoerrechten en vervoer) (ik denk ook niet dat die jongen in new orleans zijn parelmoer snel zou krijgen)

ik wil wel voor een paar honderd euri bestellen

Mattia
8 september 2005, 15:59
Hij verstuurt ook direct naar iemand in Europa (en als we met meer zijn dan UK orders, of gewoon veel, gewoon direct naar NL). Staat onderaan z'n eerste bericht: 'If I get four or more orders from the UK, I'll do the same', waarbij NL en/of UK verwisselbaar denk ik zo.

Post je zelf wat in die draad, of zal ik 't doen?

fred dons
8 september 2005, 16:06
als jij het zou willen doen graag, ik heb die site al jaren gebookmarked maar ik het nooit de moeite genomen om mij aan te melden :oops:

Mattia
8 september 2005, 16:23
Geen probleem. Net zo makkelijk, hoor ;-)

fred dons
8 september 2005, 16:27
zenks :D

charlotte
9 september 2005, 11:15
Hey Mattia en Fred,

Gaaf zeg ! :P
Als jullie het voor elkaar krijgen, wil ik ook wel meedoen, heb nog eea nodig straks voor mijn LP'tje.

Hoor het wel, groetjes Charlotte :wink:

Mattia
15 september 2005, 14:57
Nou, heb een goedkopere website gevonden. Even aan Perry gevraagd of hij die prijzen kon evenaren, kon hij niet doen, dus, nouja. Adresje, met prijzen, staat hier:

http://www.mopsupplies.com/

Ik wil best voorschieten/bestellen/etc., er is hier geen bijzondere haast bij, maar roep maar wat je hebben wil. Ik ga zelf wat Paua, Gold MOP, Black MOP, een redelijk wat abalone strips voor purfling randjes en rosettes inkopen. Maargoed, kijk maar eens wat je hebben wil zou ik zeggen!

fred dons
15 september 2005, 16:07
heb je wel eens bij shellex gekeken ?
(die zijn ook goed betaalbaar en veel goedkoper met verzenden en natuurlijk zonder invoerrechten)

Mattia
15 september 2005, 16:20
Nee, nog niet. Ik ga even kijken en een beetje rekenen..

fred dons
15 september 2005, 16:36
als je je aanmelt kun je hun catalogus downloaden

ik bestel wel eens bij hun per telefoon maar het liefst koop ik bij ze als ze op de musikmesse staan omdat ik dan kan uitzoeken (en omdat ze dan soms vakantie krachten in dienst hebben die niet kunnen rekenen, ooit eens 50 abalone blanks voor DEM 29,00 gekocht, dat lag aan het feit dat ze de individuele prijs voor 8 blanks op 1 strip op de buitenste verpakking zetten maar ook de prijs voor een ons, dit meisje bleek het hele zakje afgerekend te hebben voor de prijs van 1 strip)
:D

Mattia
15 september 2005, 16:43
Heheheh...beter! Ik heb even gedownload, en gekeken, en volgens mij zit er maar een minimaal verschil in, of ik nou bij MOPsupplies of Shellex bestel. Veel dingen zijn bij MOPsupplies goedkoper (strips, dots, sommige soorten parelmoer), maar ze hebben ook vooral flink meer keuze, wat ik wel positief vind. BTW moet bij Shellex toch betaald worden (al is het iets lager), en verzendkosten voor een paar honderd gram spulletjes zijn echt niet bizar hoog.

Ik wil eigenlijk juist wat meer 'gekke' kleurtjes aanschaffen, plus strips voor purfling, omdat ik al redelijk wat 'gewone' abalone, gold, white, pink MOP, river pearl heb liggen. Misschien wat grotere stukken Paua, verschillende kleurtjes rosette ringen, dat soort gedoe.

fred dons
15 september 2005, 17:01
grotere stukken paua kun je vergeten (of je moet abalam nemen) tis zo moeilijk om aan behoorlijke stukken paua te komen, maar inderdaad ik ben zelf ook opzoek naar wat apartere kleurtjes
(o.a.roze)
goud/geel, zwart, burgos, wit, figured wit, abalone. red abalone, abalone heart en paua strips en dots heb ik op voorraad, maar zoals gezegd wil de wat aparte kleurtjes er bij hebben

ik heb trouwens paua curved strips gekocht bij een koreaan op de Messe dit jaar dat was eigenlijk voor rosettes maar je kunt het voor alles gebruiken en dat was 18 euri per zakjes (wat weer genoeg was voor 10 gitaren (rosettes) )
ik ben zijn visite kaartje op dit moment kwijt maar hij bood me korting aan als ik grotere hoeveelheden zou bestellen (ik vond 18 euri al spotgoedkoop) j