PDA

View Full Version : Brom in mn Fender versterker



floris
8 september 2005, 11:21
Hallo - ik ben nog geen week in het bezit van een Fender Princeton 65 DSP versterker - ik ben dan ook net begonnen elektrisch gitaar te spelen (Fender - Telecaster Highway).

Wat ik vervelend vind is dat zelfs bij de laagste volumestand (1 ..2) er een lastige brom te horen is. Hierbij maakt het niet uit of CH select nu aan of uit staat. Hoort dat nou gewoon zo of is er wat mis met de versterker ?

Alvast bedankt.

jw009
8 september 2005, 13:43
zorg dat je een geaard stopcontact gebruikt,
dat je een goed snoer gebruikt, en het kan ook zijn dat als je met je gitaar dicht bij een pc monitor zit dat dit invloed heeft.

Kim Wilson
8 september 2005, 13:46
zorg dat je een geaard stopcontact gebruikt,
dat je een goed snoer gebruikt, en het kan ook zijn dat als je met je gitaar dicht bij een pc monitor zit dat dit invloed heeft.
Of lichtdimmers, dat zijn ook grote storingsbronnen. Net als draadloze (DECT-)telefoons

floris
9 september 2005, 14:11
Bedankt voor de reacties. Heb de adviezen opgevolgd ..... geaard stopcontact + uit de buurt van mn PC.

In plaats van een brom is nu best wel wat ruis hoorbaar ..... Vraag: hoort dat of ...... ? En ........ aangezien ik alleen op de zolder en in de keuken een geaard stopcontact heb en niet in de kamer waar ik oefen / speel .... hoe is dat op te lossen (even afgezien van een superlang verlengsnoer) ?

nicoverduin
9 september 2005, 14:22
Bedankt voor de reacties. Heb de adviezen opgevolgd ..... geaard stopcontact + uit de buurt van mn PC.

In plaats van een brom is nu best wel wat ruis hoorbaar ..... Vraag: hoort dat of ...... ? En ........ aangezien ik alleen op de zolder en in de keuken een geaard stopcontact heb en niet in de kamer waar ik oefen / speel .... hoe is dat op te lossen (even afgezien van een superlang verlengsnoer) ?
Als het een nieuwe is probeer de klacht te deponeren bij de winkel. Anders zul je denk ik wel met een langverlengsnoer aan de gang moeten of alsnog een aarde leiding trekken vanuit de meterkast naar je kamer en andere stopkontakten erop zetten.
Nico

vester86
9 september 2005, 14:32
of die ruis gewoon voor lief nemen, als je speelt hoor je het normaal gesproken toch niet erg, is mijn ervaring