PDA

View Full Version : MXR micro amp



idno
8 september 2005, 11:02
ik zit te denken aan het bouwen van een MXR micro amp, maar nou had ik wat vragen over wat het pedaal precies doet, anders maak ik iets anders.
geeft het pedaalte alleen een volume booste, dus maakt het alleen maar je geluid harder? of geeft het ook wat gain?
ik wil het namelijk gebruiken als boost voor mn andere distortion pedaal en zo een vette distortion creeeren.

Speeddemon
8 september 2005, 11:12
puur volume boost, die bij unity gain begint (je kan dus niet je totaalsound ZACHTER krijgen, door de knop op 2 te zetten ofzo).

Maar voorbij '8' gaat ie lichtjes vervormen, al heb je dan wel een shitload aan volume toegevoegd.

tip: vergroot de input capacitor naar 0.1uF, zodat je geen bas verliest. en gebruik als opamp een TL072, dan is ie lekker ruisvrij.

idno
8 september 2005, 11:46
dankjewel voor de tips, alleen heb ik alle onderdelen al kunnen vinden op internet op een weerstand van 22M ohm :o na.

Speeddemon
8 september 2005, 11:48
ik geloof dat het geen ramp was als je daar 4M7 voor gebruikt, aangezien 22M wel heel zeldzaam is.

idno
8 september 2005, 11:59
is dat niet een beete weinig? misschien is het beter om er een van 10M te gebruiken, dan is het verschil niet zo klein. trouwens, in het schema dat ik heb van www.generalguitargadgets.com is de input jack stereo. hoe zit dat?

idno
8 september 2005, 11:59
dubbel
we hebben weer de bonus, woohoo

Speeddemon
8 september 2005, 12:31
input jack is stereo omdat je de zwarte draad (- pool) van een batterij-aansluiting aan de 'Ring' aansluit. Nu is de input jack ook een battery-terminator, want de batterij wordt niet meer aangesproken, als er geen kabel in zit. Overigens, als je dus voor een 9V adapter aansluiting gaat, neem die dan OOK met een batterij-terminator (3 lipjes ipv 2), zodat je alsnog je input kabel erin kan laten zitten MET batterij, als er OOK een adapter is aangesloten. Zo wordt de batterij ook niet aangesproken.

dano
8 september 2005, 17:50
ik zit te denken aan het bouwen van een MXR micro amp, maar nou had ik wat vragen over wat het pedaal precies doet, anders maak ik iets anders.
geeft het pedaalte alleen een volume booste, dus maakt het alleen maar je geluid harder? of geeft het ook wat gain?
ik wil het namelijk gebruiken als boost voor mn andere distortion pedaal en zo een vette distortion creeeren.

waar heb je je schema vandaan als ik vragen mag?

dano
8 september 2005, 17:51
ik zit te denken aan het bouwen van een MXR micro amp, maar nou had ik wat vragen over wat het pedaal precies doet, anders maak ik iets anders.
geeft het pedaalte alleen een volume booste, dus maakt het alleen maar je geluid harder? of geeft het ook wat gain?
ik wil het namelijk gebruiken als boost voor mn andere distortion pedaal en zo een vette distortion creeeren.

waar heb je je schema vandaan als ik vragen mag?

dano
8 september 2005, 17:51
ik zit te denken aan het bouwen van een MXR micro amp, maar nou had ik wat vragen over wat het pedaal precies doet, anders maak ik iets anders.
geeft het pedaalte alleen een volume booste, dus maakt het alleen maar je geluid harder? of geeft het ook wat gain?
ik wil het namelijk gebruiken als boost voor mn andere distortion pedaal en zo een vette distortion creeeren.

waar heb je je schema vandaan als ik vragen mag?

idno
8 september 2005, 19:06
is dat niet een beete weinig? misschien is het beter om er een van 10M te gebruiken, dan is het verschil niet zo klein. trouwens, in het schema dat ik heb van www.generalguitargadgets.com is de input jack stereo. hoe zit dat?

dat stond er hier ergens tussen :wink:

Jerre
8 september 2005, 20:41
Of je zet er 2 van 10M na elkaar en dan heb je 20M ipv 22 ...

Dirk_Hendrik
8 september 2005, 21:04
Of het nou 4.7 of 22M is maakt geen bal meer uit. Beide tegen het imbeciel van hoge waardes aan.

dano
8 september 2005, 23:55
is dat niet een beete weinig? misschien is het beter om er een van 10M te gebruiken, dan is het verschil niet zo klein. trouwens, in het schema dat ik heb van www.generalguitargadgets.com is de input jack stereo. hoe zit dat?

dat stond er hier ergens tussen :wink:

m heb je een precieze link ?:)

idno
9 september 2005, 09:35
is dat niet een beete weinig? misschien is het beter om er een van 10M te gebruiken, dan is het verschil niet zo klein. trouwens, in het schema dat ik heb van www.generalguitargadgets.com is de input jack stereo. hoe zit dat?

dat stond er hier ergens tussen :wink:

m heb je een precieze link ?:)

http://www.generalguitargadgets.com/index.php?option=content&task=view&id=92&Itemid=120

maar ff over de Microamp zelf. Hij kan dus gebruikt worden als boost voor een andere distortion? het is de bedoeling dat het geheel dan vetter klinkt, het klinkt nu allemaal zo iel namelijk.