PDA

View Full Version : Nieuwe hals voor mn ibbi



Nickname
7 september 2005, 23:21
Hallo mensen,

Ik heb een ibanez gsa-60 staan en ik zou die langzaam willen upgraden tot een leukere gitaar zodat ik hem weer een beetje leuk naast mijn RG kan gebruiken. Ik zat te denken aan zeker nieuwe elementen enzo maar dat is het probleem niet. Ik zou graag de hals willen vervangen door de hals van een SA model. Weet iemand:
- Of dit moeilijk is?
- Of het überhaupt kan?
- Of het duur is?
- Waar ik zon hals op de kop kan tikken?
Hopelijk kan iemand me hier een beetje mee helpen... :)

Random_hero
7 september 2005, 23:49
Die gsa is het niet waard. de trem en de elementen zijn gewoon kut. ik ben juist vooral over dde hals te spreken...

Nickname
8 september 2005, 08:28
Die gsa is het niet waard. de trem en de elementen zijn gewoon kut. ik ben juist vooral over dde hals te spreken...

Inderdaad.. vooral de trem is ronduit waardeloos (staat daarom ook vast nu) maar het punt is dat ik een speciale kleur heb van de body zodat het om senimentele waarde voor mij waard is om er in ieder geval nieuwe elementen in te doen (DiMarzio X2N wss als brug.. voor de single coils ben ik er nog niet uit :D ) En de hals ligt mij gewoon niet meer zo lekker sinds ik mn RG heb.. Laatst in een winkel op een SA gespeeld en die hals is een hoop beter naar mijn smaak.. Als eerste op mn verlanglijst staan dus iig de elementen en later pas eventueel een nieuwe hals, daarom deze topic ook om even uit te vinden of dat haalbaar is.

Nrrrk
8 september 2005, 17:55
Ibanez verkoopt geen losse necks. Als je er een wilt kopen, moet je je oude neck inruilen, dacht ik. Zodat mensen geen Ibanez kunnen gaan namaken ofzo.

Nickname
8 september 2005, 19:36
Ibanez verkoopt geen losse necks. Als je er een wilt kopen, moet je je oude neck inruilen, dacht ik. Zodat mensen geen Ibanez kunnen gaan namaken ofzo.

vaag :-?

Anavrin
8 september 2005, 20:15
ik heb een tijdje terug gezocht naar een Ibanez hals, en via Marktplaats, gitaarmarkt en advertentiezoeker heb ik er toen een stuk of 4 gevonden.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaren_elektrisch/1592180.html&sref=false

dit is de enige die ik nu vind, ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar iig succes ermee...

Nickname
8 september 2005, 23:56
Dank je voor het meezoeken.. :) maar dit wordt meer een lange-termijn projectje.. om de gitaar op te knappen heb ik eerst nieuwe elementen nodig en daar heb ik op zn beurt weer geld voor nodig :D