PDA

View Full Version : Kleine basversterker (ook voor contrabas)



Lune-a-tic
7 september 2005, 17:24
Wat zou een goeie kleine, draagbare versterker zijn voor jazz, zowel voor fretless bas als contrabas ? Is zo'n Ashdown five fifteen iets ? Andere merken ?

guitartub
7 september 2005, 17:28
Ik ken een paar contrabassisten die over Gallien/Kruger spelen, ook heb ik de jazzers wel over AER zien en horen spelen.

Lune-a-tic
7 september 2005, 22:24
Bedankt voor de tip ivm Galien Krueger, die prijzen vallen blijkbaar mee in duitsland.

schwalbe
9 september 2005, 14:28
Ik zou geen 15" speaker willen voor contrabas.
AER en hevos maken erg leuke spullen die hier voor geschikt zijn, alleen wel prijzig. Voor minder geld zou je eens bij SWR kunnen kijken (WM 12 ofzo).

Clunk
9 september 2005, 17:16
zou geen SWR kopen als ik jou was....

gallien kreuger maakt ook kleine combo's met genoeg power

Lune-a-tic
9 september 2005, 17:36
gallien kreuger maakt ook kleine combo's met genoeg power
Zo'n Backline 2x10 bvb, dat lijkt me wel wat ja, moet ik eens gaan uitproberen.

guitartub
9 september 2005, 21:16
EBS heeft ook een klein combo met behoorlijk vermogen, geschikt voor basgitaar en contrabas. Lijkt mij de moeite van het proberen waard.

guitartub
9 september 2005, 21:20
Tsja, en dan schieten ze me stuk voor stuk te binnen. Eveneens afkomstig uit Italie, de MARKBASS. Die is SUPER!!

The Mule
10 september 2005, 11:02
Ik kan uit ruime ervaring de Glockenklang Passenger comboversterker aanraden, 1x12" / 250 watt / 28 kilo. Wordt in thuisland Duitsland door ontzettend veel contrabassisten gebruikt, maar mijn Alembics en sinds kort de MOOG synth pakt 'ie probleemloos mee. Werelds!