PDA

View Full Version : Tim Vanhamel



*mav11*
7 september 2005, 16:01
hallo,

wat vinden jullie van deze Belgische gitarist en zijn muziek. Hij is afkomstig uit hetzelfde dorp als mij en ik vind zijn spel toch wel zeer mooi en hij is zeker technisch bekwaam. En hij heeft trouwens pas een meesterwerk uit: Paradisiac. samen met zijn groep Millionaire.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Mvg,

Koen

Fox
8 september 2005, 20:48
Ik vind het een goede groep en hij heeft zeker talent. En het belangrijkste van al: hij is van Zonhoven 8-) .

Mvg,

Fox

Fuhgawz
9 september 2005, 14:20
Dat nieuwe Millionaire album is in ieder geval erg strak! Aanrader voor iedereen hier.

Koekje
9 september 2005, 19:53
Ik vind het nieuwe album voor 50% fantastisch, andere 50% verschrikkelijk ...
ik ben bijvorbeeld niet zo voor de georchestreerde chaos van 'for a maid', geef mij maar songs als 'champagne', 'body experience revue' en 'come with you' ... maar er staan ook heel goeie nummers op de nieuwe plaat, ik ken ze niet bij naam, maar ze zijn er ... ook hun geluid live is tegenwoordig wel heel vet, mits goeie geluidstechnieker, is me al slecht bevallen ...

Outrage
11 september 2005, 12:31
de ervaringen die ik (live dan) heb met millionaire en tim vanhamel zijn bijzonder bedroevend. Ik heb me zelfs geërgerd aan de manier waarop hij bezig was. Ik vond nog zijn nummers, nog zijn gitaarspel iets om over naar huis te schrijven.

Ik weet nog dat ik ergens in een intervieuw met dEUS heb gelezen dat Tim Vanhamel zowat de beste gitarist zou zijn die er is, en ik toen ik hem dan bezig zag was ik enigszins teleurtgesteld - niet dat ik achterover wil vallen van zijn gitaarkunsten, maar laten we het erop houden dat ik er meer van had verwacht.

Outrage
11 september 2005, 12:39
Ik heb een bijzonder gruwelijke schrijffout gemaakt, ik moet wel bewelmd geweest zijn of iets in dien aard, het gaat om het volgende: Ik vond noch zijn nummers, noch zijn gitaarspel.

Nu ook dit is rechtgezet zal mijn geest rust vinden.

Koekje
13 september 2005, 11:11
Ik weet nog dat ik ergens in een intervieuw met dEUS heb gelezen dat Tim Vanhamel zowat de beste gitarist zou zijn die er is, en ik toen ik hem dan bezig zag was ik enigszins teleurtgesteld - niet dat ik achterover wil vallen van zijn gitaarkunsten, maar laten we het erop houden dat ik er meer van had verwacht.

mja, ik vind hem wel en goede muzikant, de beste gitarist die er is zou ik hem nooit noemen, maar als de uitspraak van dEUS komt dan denk ik dat het heel wat meer met persoonlijkheid, muzikaliteit en minder met gitaar te maken heeft, meer de beste gitarist die dEUS kan aanvullen of zo ... en daar kan ik me wel erens in vinden

hoe dan ook, de beste gitarist die er is speelt nog altijd bij Arno :-D

Basseytje
15 september 2005, 23:07
`kan ik ergens samples downloaden van hun???

dejohan
16 september 2005, 18:14
[quote=Outrage]
hoe dan ook, de beste gitarist die er is speelt nog altijd bij Arno :-D

Applaus, ik heb maar één gitaarheld en dat is die kerel (Geofrey Burton heet die zeker?).


Over Van haemel: de eerste cd vond ik ge-ni-aal. Echt. Heb ze een paar keer live gezien, en dat is me maar 1 keer bevallen, de andere keren was het teveel een ongeinspirerende brei. De laatste cd heb ik te weinig gehoord om me er een oordeel over de vellen. Ik weel wel dat ik Van Haemel een beetje een arrogant ventje vind, maarja dat hoort er bij zeker.

dejohan
16 september 2005, 18:16
`kan ik ergens samples downloaden van hun???

http://www.pias.com/v4/multimedia/files/-%20videos/millionaire/millionaire_-_champagne.wmv

Koekje
17 september 2005, 02:16
Applaus, ik heb maar één gitaarheld en dat is die kerel (Geofrey Burton heet die zeker?).

eindelijk !! ... ik dacht al dat ik de enige hier was

Arno gaat binnenkort een live-dvd uitbrengen, ik ging er eerst op wachten en de live-cd niet kopen, maar toen ik hem in de winkel hoorde en bij het eerste nummer meteen overweldigd werd door die fan-tas-tische gitaarsound kon ik hem niet laten staan. Enfin, ik hoop op de dvd iets wijzer te worden wat die gast allemaal uitspookt.

Basseytje
17 september 2005, 18:59
ik vind het goede muziek en de cloip is ok goed over nade8 ik ga een skijken of ik wat van ze kan vinden

Vampire
18 september 2005, 00:46
Hij zit in Milionaire? Dat klonk lekker, het gitaarspel dan op Lowlands, maar het geluid was bagger, dat was niet goed afgesteld vond ik :-?

*mav11*
12 november 2005, 11:41
Weet iemand misschien welke spullen hij juist gebruikt?
Ik weet zelf wel dat hij veel effecten gebruikt, maar welke versterkers en gitaren (Fender Tele, Gibson Les Paul), welke nog?) gebruikt hij vaak.
Gewoon als iemand het weet.

Koen

Helter Skelter
12 november 2005, 13:19
off-topic:


hij is van Zonhoven

Luc Nilis toch ook?

*mav11*
12 november 2005, 13:30
off-topic:


hij is van Zonhoven

Luc Nilis toch ook?

Idd, maar die woont nu in een aanliggende gemeente, maar hij is inderdaad afkomstig van Zonhoven.