PDA

View Full Version : alternatieven voor champ?



fullorder
7 september 2005, 13:36
Wat zijn mooie alternatieven voor een champ, als 6 Watt buizenamp zijnde? Het mag ook alleen een amp zijn, speaker heb ik nog wel.

Ik weet ook wel van het bestaan van enkele kits af, maar ik vertrouw mezelf nog niet zo erg met de voltages die in een buizenamp voorkomen ;)

birt
7 september 2005, 13:45
gibson ga-5

pimmetje
7 september 2005, 14:16
Er zijn op ebay heel wat oude versterkertjes van pakweg 5-10 watt over een 8" speakertje te vinden.
Gibsons, Erwood, Gretsch, National, Premier, Epiphone, etc. Ook van die dingen waarvan 't "merk" niet bekend is. In europa is het aanbod duidelijk kleiner.

Als je 't niet erg vind om ingewikkeld te gaan doen:
- THD Univalve... kan je een 6L6, EL34, KT88 etc in gebruiken.
- THD YellowJacket... om een 6V6 in die Univalve te kunnen doen.
- 8" speakertje, zelf kastje omheen bouwen... of andere speaker(s).

Het is niet alleen een meer ingewikkelde oplossing dan gewoon een combo'tje kopen. Het is ook goed prijzig. Maar je bent wel heel flexibel met zo'n setje :D.

Negative K3 fan
7 september 2005, 14:17
volgens mij zullen er dat niet zo heel veel zijn, maar ik ben benieuwd waarom je op zoek bent naar een 6 watter? om thuis wat te klooien ofzo?

fullorder
7 september 2005, 14:42
volgens mij zullen er dat niet zo heel veel zijn, maar ik ben benieuwd waarom je op zoek bent naar een 6 watter? om thuis wat te klooien ofzo?

yep, 6 watt of minder om thuis wat te klooien. zal evengoed nog wel wat boze buren opleveren, maar het is tenminste beter dan 15 watt lijkt me.
ik heb echter in een vorige discussie gelezen dat de champ nogal te verbeteren valt, met name de OT en de speaker.
daarom zoek ik naar een simpele buizenversterker van 6 watt of minder. zelf heb in nog een jensen P12Q (8 Ohm) liggen die ik een simpel kastje kan bouwen en klaar is kees.

Lucluc
7 september 2005, 15:25
Misschien een Dynacord combo'tje? En het Italiaanse Geloso heeft vast ook nog wel wat bruikbaars. De zogenaamde 'broodroosters'.

dejohan
7 september 2005, 17:05
Hier een lijstje van amps van minder dan 10 watt.
http://www.amptone.com/index.html#gatwolsw

fullorder
7 september 2005, 23:47
bedankt voor de tips allemaal,

ik ga denk ik toch maar voor een losse amp (weet nog niet welke) en bouw m'n p12q in een kast.
heeft er iemand nog een mooie lege 1x12 speakerkast te koop toevallig? ;)

Toaster
9 september 2005, 12:29
er staat een klein pignose versterkertje op marktplaats

butters
11 september 2005, 14:04
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=61629&highlight=electar