PDA

View Full Version : Ovation celebrity



gloria
7 september 2005, 12:10
Hoi,

Ben al een tijdje aan het twijfelen wat ik met men zuurverdiende centjes zou doen, en dit is een van men opties: een ovation.
Ik heb dit forum ondertussen al afgezocht naar informatie en wat ik meestal te horen kreeg is dat ie 'nasaal' klinkt...
Ik ga hem straks gaan testen in Brussel, maar weet niet of de celebrity deluxe daar wel staat...
Heeft iemand misschien toevallig ergens soundfiles staan van deze gitaar?
Dank :)

MonkeyFace
7 september 2005, 13:33
Ovations zijn fantastische gitaren wanneer je ze inplugt, al hebben ze een hele karakteristieke sound. Sommigen omschrijven die als nasaal, maar het feit is dat je er OF wel, OF niet van houdt. Unplugged is het geluid niet geweldig, maar daar is een Ovation dan ook niet voor bedoeld. Denk dus goed na over wat je wilt. Ik heb voor het plugged werk een Ovation, maar toch val ik in de studio soms terug op andere modellen omdat die een meer houtachtige klank hebben.

Smaken verschillen dus ik zou gewoon zelf gaan testen. Wij kunnen niet voor jou bepalen wat mooi is.

gloria
7 september 2005, 22:33
Ben ze dus eens gaan testen :)
Damn, ik heb waarschijnlijk hééééél erg weinig ervaring op vlak van akoustische gitaren (ik weet dat eigelijk wel maar ja) want ik merk dus niets verkeerd aan het geluid ofzo...zooo hoog klonk ze niet, maar ja. Ze is idem ook meer bedoelt om ze in te pluggen :)
Maar nu als volgend probleem: ik heb een faylon studio 2...de bedoeling van deze versterker heb ik nooit echt geweten, nu vrees ik of er wel een mooi akoustisch geluid zal uitkomen...(in de winkel mocht ik spelen over zo'n fender versterker voor akoustische gitaren, stom van me dat ik geen andere vroeg maar ja, waarmee moet ik men faylon vergelijken ...)

SBloke
8 september 2005, 18:10
Even nog over die Ovation Celeb.

Ik heb er zelf al jaren eentje en ben er echt dolgelukkig mee. Dat geluid, laten we het er maar op houden dat een Ovation net even anders klinkt als een "gewone" gitaar (wat is gewoon??) Er kan een flink volume uit komen en vooral de hogere tonen klinken erg goed. De bas is wat minder, maar dat blijft altijd wel een lastig stukje voor accoustische gitaren heb ik de indruk. (Laatst op een Martin gespeeld, dreadnaught geval.. echt lomp groot, maar ook hier geen indrukwekkende bas) Nog een voordeel vind ik de hals, klein, en verdomde snel voor een accoustische gitaar.

Ingeplugged klinken ovations uiteraard geweldig (daar zijn ze tenslotte voor gemaakt). Een goede gitarist die op Ovations speeld is Al Dimeola. Deze gitaren klinken zoals gezegd niet "normaal" maar als de klank je aan staat moet je er zeker voor gaan. Ik speel zelf bijna uitsluitend accoustisch op mijn Oofje (ja ze heeft een naam.. *grin* )


Richtprijs voor een Ovation celeb is ongeveer 300 euro (een "deep bowl"versie) , 350 a 400 als de originele koffer erbij zit.

1959SLP
8 september 2005, 21:49
Een akoestische gitaar die onversterkt niet klinkt, die klinkt versterkt ook niet. Ovation Celebrity deluxe is daar een mooi voorbeeld van. De ovations die wel goed klinken (adamas) zijn helaas een heel stuk duurder.

gloria
8 september 2005, 21:58
Njah maar ik ben bezig over die exemplaren van 850-900 euro...
Die zouden logischerwijs beter moeten zijn? Ik heb geen professionele gitaar nodig aangezien ik geen professionele gitarist ben. Zo'n adamas ben ik niet waard

MonkeyFace
9 september 2005, 04:10
Een akoestische gitaar die onversterkt niet klinkt, die klinkt versterkt ook niet. Ovation Celebrity deluxe is daar een mooi voorbeeld van. De ovations die wel goed klinken (adamas) zijn helaas een heel stuk duurder.

tot op zekere hoogte onzin. De transducers in de Ovation Celebrity versterken direct de trilling van de snaar uit (AST systeem) en in dat geval doen de akoestische kwaliteiten van je gitaar er minder toe. Ga je inderdaad voor een systeem waarbij een piezo-transducer wordt gecombineerd met een condensatormicrofoon (waarbij je een meer 'authentiek akoestisch' geluid krijgt) doet de akoestische kwaliteit van je gitaar er een stuk meer toe. Een Ovation klinkt heel erg gebalanceerd, maar anders dan een 'gewone' akoestische gitaar.

Ook voor de Adamas gitaren geldt dat ze een uniek Ovation geluid voortbrengen waar je OF wel OF niet van houdt.

Mattia
9 september 2005, 11:48
Een akoestische gitaar die onversterkt niet klinkt, die klinkt versterkt ook niet. Ovation Celebrity deluxe is daar een mooi voorbeeld van. De ovations die wel goed klinken (adamas) zijn helaas een heel stuk duurder.

Vertel dat maar aan Rick Turner, en verschillende ander pioneers in 'acoustic amplification'. Voor velen werkt een piezo jusit beter in een soildbody dan in een akoestische gitaar (zie Turner's Model 1 en dergelijke gitaren). Een gitaar versterken is allesbehalve makkelijk, maar de akoestische sound hoeft niet allesbepalend te zijn voor een goede live sound, vooral goede live sound op hoger volume/in een band situatie.

Verder vind ik Ovation gitaren eigenlijk maar niks, qua klank, constructie of esthetiek. Maar dat ligt vast wel aan mij.

Picker
12 september 2005, 22:52
Wat is dat nu Mattia? Lelijke dingen over Ovation zeggen? Ga jij eens gauw je mond met zeep spoelen! :wink:

Ik vind Ovations puik. Op vakantie in Italië (ik heb er daar een paar liggen) donderde ik bijna van een marmeren trap met mijn Ovation in mijn hand. Ik gebruikte de gitaar als 'wandelstok' om de klap op te vangen, BENG, met de onderkant knalhard op de traprand, met mijn volle gewicht erop leunend. Wat denk je? Nog geen schrammetje! Niks! Dat moet je eens met een gewone gitaar proberen...

Verder hebben die dingen een hals waar je nog een vrachtwagen mee uit de sloot kunt takelen. Vijf lagen, intern met fiber versterkt, zo stijf als een betonnen drager. Oersterk. Verder ook erg precies gemaakt, dus je kunt probleemloos een super lage actie instellen. Nekprofiel vind ik ook fijn (maar dat kan komen ondat ik mijn hele jeugd niets anders in mijn handen heb gehad).

De klank vind ik i.h.a. ook goed, maar dat is natuurlijk subjectief. Wel is het zo dat Ovations een soort natuurlijke compressie hebben, waardoor je muziek als snel heel strak klinkt.

En je hoeft je voor de hele achter- en zijkant nooit zorgen te maken over krassen...

angorawol
14 september 2005, 11:05
als je een instrument als een wandelstok en takel kan gebruiken, zou ik ook twijfelen aan de kwaliteit als instrument.

Buzz
14 september 2005, 11:12
Ken de kracht van beeldspraak....!

Maar om even op het betoog van Picker terug te komen. Die solide bouw, dat klopt wel. En dat van die klank vast ook wel, maar ik heb zelf een Celebrity Deluxe en ik moet zeggen dat ik over de klank (akoestisch) nou niet wild ben. Ingeplugd gaat prima, daar niet van.
Ik denk dat duurdere Ovations gewoon beter klinken dan de cheapo's.

gloria
14 september 2005, 12:59
Is een ovation van 800 euro een cheapo? (gewone vraag, niet arrogant bedoeld ;))

Buzz
14 september 2005, 13:10
Nee, 800 euro voor een Celebrity Deluxe is gewoon veel te veel. De helft is meer dan genoeg.

Is het wel een Celebrity?

gloria
14 september 2005, 13:28
Tis een Ovation OV 247-5

Ik ben al op bepaalde websites gaan zoeken naar de prijs (en in bepaalde winkels ook) en het is gemiddeld 850 euro...

Buzz
14 september 2005, 13:45
Op www.ovation.de staat-ie voor 749,-. Maar dat is gewoon de listprijs. Daar moet echt wel wat vanaf kunnen.

gloria
14 september 2005, 13:56
Is deze dan zo'n slechte gitaar? :???:

Buzz
14 september 2005, 14:43
Voor versterkt op het podium: perfect! geen problemen met feedback en probleemloze uitversterking.

Akoestisch: een wat arm geluid met wat weinig bas. Zelf heb ik er 013 snaren op liggen en dan gaat het nog wel.

Picker
14 september 2005, 19:28
Ovations klinken prima akoestisch. Luister maar: http://www.peghead.nl/Cornerstone.mp3

Buzz
15 september 2005, 09:10
Ik weet het Picker, maar ik wed dat jij dit niet speelt op een Celebrity.

Mag ik raden?

Een Custom Elite........

En die kun je gewoon niet vergelijken met een Celibrity Deluxe, helaas :(




PS: Zeg me even of ik het goed geraden heb of dat ik misschien in de buurt zit :wink:

gloria
15 september 2005, 13:23
Pinnacle Deluxe CU247-5

En deze? :oops: in welk opzicht verschillen deze? De houtsoort wss?

(sorry als het zagerig overkomt maar ik wil extreem zeker zijn van men aankoop, aangezien ze zoveel kosten en ik eigenlijk wel een goede akoustische gitaar wil hebben - ben elektrisch wat beu :))

Buzz
15 september 2005, 14:11
Ik heb geen ervaring met de pinnacles. Ik zag wel wel dat ze AA-grade solid spruce top hebben.

Da's natuurlijk al heel andere koek dan het triplex van de Celebrities. De Pinnacle zal waarschijnlijk al veel beter klinken.

Maar als je een goeie akoestische wilt hebben voor een schappelijke prijs, denk eens aan een Seagull of nog beter: aan een Furch of zo.

In de door jou genoemde prijsklassen maken die gitaren waar een Celebrity en ws. een Pinnacle niet aan tipt.

Ze zien er alleen ws. niet zo opwindend uit als een Ovation.

Picker
16 september 2005, 12:06
Mag ik raden?

Een Custom Elite........

En die kun je gewoon niet vergelijken met een Celibrity Deluxe, helaas :(




PS: Zeg me even of ik het goed geraden heb of dat ik misschien in de buurt zit :wink:

Je zit in de buurt. Klopt voor 50%. "Custom" is goed!

Buzz
16 september 2005, 13:14
Dan ga ik voor de Custom Legend....... :razz:

Picker
16 september 2005, 20:56
Dan ga ik voor de Custom Legend....... :razz:

U gaat verder voor de wasmachine!
:wink:
http://www.eltjohaselhoff.com/custom_legend.htm

Buzz
17 september 2005, 09:08
Dan ga ik voor de Custom Legend....... :razz:

U gaat verder voor de wasmachine!
:wink:
http://www.eltjohaselhoff.com/custom_legend.htm

Ik ga liever voor de Custom Legend.... :razz:

Machtig man, wat een mooie gitaar. Ook schitterend met die bearclaw spruce!!

Picker
17 september 2005, 09:13
Pinnacle Deluxe CU247-5

En deze? :oops: in welk opzicht verschillen deze? De houtsoort wss?

(sorry als het zagerig overkomt maar ik wil extreem zeker zijn van men aankoop, aangezien ze zoveel kosten en ik eigenlijk wel een goede akoustische gitaar wil hebben - ben elektrisch wat beu :))

Gloria,

kijk even in je privé mailbox. Ik stuur je daar een berichtje.

Picker.

SBloke
17 september 2005, 12:44
Ga anders even naar Kees Dee in Amersfoort...

Die heeft een heleboel Ovations (t/m een dimeola signature) hangen... kun je zelf kijken en vergelijken

gloria
9 oktober 2005, 14:18
haaaaaaaaa :)

Ben al een tijdje nu aan het genieten van men ovation pinnacle...
Klinkt net zoals ik wilde, en de angst dat men versterker het geluid compleet zou vervormen is ook weg ;) heerrrrlijk :p
Heb de goedkoopste prijs gezocht (120 euro goedkoper dan in de Key Music so be warned!!!), ben heel tevreden :)
Merci voor de raad alvast ;)

MonkeyFace
9 oktober 2005, 19:23
waar blijven de opnames? :)

Picker
11 oktober 2005, 00:07
haaaaaaaaa :)

Ben al een tijdje nu aan het genieten van men ovation pinnacle...
Klinkt net zoals ik wilde, en de angst dat men versterker het geluid compleet zou vervormen is ook weg ;) heerrrrlijk :p
Heb de goedkoopste prijs gezocht (120 euro goedkoper dan in de Key Music so be warned!!!), ben heel tevreden :)
Merci voor de raad alvast ;)

Proficiat! Ik houd ook van Ovations. Prachtgitaren, uniek. Plaats eens een fotootje?

Noot Muskaat
12 oktober 2005, 18:09
Ovation, dat zijn toch die gitaren met die plastic achterkantjes?
Volgens mij kan je beter even doorsparen en een gitaar kopen die helemaal van hout is, bijvoorbeeld de Euphoria van Ibanez, die is van Steve Vai, en aangezien Steve Vai de beste gitarist ter wereld is koop je dus zonder twijfel een wereldgitaar.

gloria
12 oktober 2005, 22:07
Dude :roll: ...leer lezen man. Tis niet zomaar een plastieken achterkantje hoor :)

Buzz
13 oktober 2005, 09:11
Ovation, dat zijn toch die gitaren met die plastic achterkantjes?
Volgens mij kan je beter even doorsparen en een gitaar kopen die helemaal van hout is, bijvoorbeeld de Euphoria van Ibanez, die is van Steve Vai, en aangezien Steve Vai de beste gitarist ter wereld is koop je dus zonder twijfel een wereldgitaar.

We hebben een professor in logica onder ons. Wat een waterdichte analyse!







































Simpele ziel.

Mattia
13 oktober 2005, 10:01
Dude :roll: ...leer lezen man. Tis niet zomaar een plastieken achterkantje hoor :)

Ach, veel meer dan een 'plastiek achterkantje' is het ook niet, hoor. Het is wel een plastiek achterkantje met best wat marketing eromheen. En bij sommigen (duurdere) niet 'plastiek', maar wel andere synthetische materialen ;-)

crapton
15 oktober 2005, 12:21
Heb vorige week wat Ovations getest - Pinnacle en Celebrity ca. 700 Euro. Ik vond ze niet mooi klinken zowel akoestisch als electrisch, kwestie van smaak ieder zijn keus.

Wel heb ik nog een Yamaha DMX7 (of zoiets) getest, met piezo + micro. Ten eerste een goed akoestisch geluid, maar ook versterkt alleen piezo heel mooi, met micro erbij nog beter. Aanrader ca 500 Euro.

Heb zelf een Ibanez AEL40 met B-Band tranducer, ook wel leuk 350 Euro. Akoestisch weinig bas, en B-Band geeft vrij veel mid. Toch wel een redelijk geluid. Wel heel goed op hoge volumes, zing nl niet snel rond.