PDA

View Full Version : kleine speaker



Globetrotter
7 september 2005, 11:55
Hoi!

Ik ben op zoek naar een kleine speaker voor mijn Laney Bass head. Momenteel heb ik een 4 x 10" cab, maar het steekt me tegen dit keer op keer mee te zeulen naar repetities of kleine optredens. Ik zoek eigenlijk een extra speakertje dat voldoende power geeft (mijn head is 300 watt), liefst in monitorvorm. Een andere optie die ik me al heb voorgenomen is zelf evt. een monitor te maken. Weten jullie welke speakers hier zoal voor in aanmerking komen?
Alvast bedankt voor alle info!

Bart

soapwater
7 september 2005, 12:07
De Legend series van Eminence zijn wel de moeite. Kijk eens op www.eminence.com
Weet wel dat een speaker bouwen meer is 6 plankjes tegen elkaar schroeven met wat gaten erin. Je moet alles nauwkeurig berekenen enz..

Greetz

Lintpete
7 september 2005, 12:38
Je valt dan eigenlijk terug op een 2x10. Is de helft van de afmeting van een 4x10 en iets meer dan het halve gewicht. Waar een 4x10 niet alleen te tillen is (ik begin er niet aan...), lukt dat met een 2x10 wel.
En 2x10 cabs zijn er ook in diverse prijsklassen. Wil je 'm erbij voor repetities dan kan je aan een Hartke (vooral de TP's zijn heel licht, maar kunnen geen 300W hebben) of een Avatar denken. Of op zoek gaan naar een 2e hands. Is die head trouwens 300W aan 8 ohm of aan 4 ohm? Als het dat laatste is, doet hij 200W aan 8 ohm en dat maakt het makkelijker om een 2x10 te vinden.

Je kan ook denken aan een combo voor repetities maar een 15" is al net zo groot als je 4x10, dus dan moet je voor een 12" gaan. Daarin heb je dan ook de monitor achtige kickback modellen.

schwalbe
8 september 2005, 11:19
Voor mijn zelfbouw 2x12 heb ik eminence delta 12LF's gebruikt. Voor een 1x12 in monitorvorm is deze ook geschikt. In een kast van 60-75 liter inhoud en getuned rond de 35-40 hertz krijg je echt leuke resultaten.
De driver kost rond de 82 euro in Duitsland.

http://editweb.iglou.com/eminence/eminence/pages/products02/speakers/del12lf.htm