PDA

View Full Version : configuratie/hendrix



gratefuldead
7 september 2005, 11:46
hallo is er misschien iemand die mij wil vertellen welke met welke versterker(s) en ander randapparatuur de jimi hendrix sound kunt benaderen, liefst van iemand die daar practische ervaring mee heeft
david

Fuhgawz
7 september 2005, 12:14
Volgens mij was het Stratocaster -> Vox Wah -> Octavia -> Fuzz Face -> Univibe -> Marshall Plexi versterker, maar hier zijn vast meer onderwerpen over. Gebruik de zoekfunctie eens.

guvnor
7 september 2005, 12:44
Stratocaster >> Digitech Jimi Hendrix Experience >> Marshall versterker

Je kunt natuurlijk ook zoeken naar alle originele effecten/versterkers...

Lucluc
7 september 2005, 13:15
In de studio is vaak een Fender 'met reverb' combo gebruikt. Ik hoor ook vaak een tape-echo en een flanger. Een fuzzface is in ieder geval onmisbaar.

phx
7 september 2005, 16:45
Stratocaster >> Digitech Jimi Hendrix Experience >> Marshall versterker

Je kunt natuurlijk ook zoeken naar alle originele effecten/versterkers...

Wel het originele Digitech Jimi Hendrix Experience pedaal en niet de reissue natuurlijk. :wink:

gratefuldead
4 oktober 2005, 21:19
bedankt he...

Nielsje
4 oktober 2005, 21:33
Eh.. volgens mij, weet het natuurlijk niet zeker, gebruikte hij geen vox, maar een italiaan. Verder natuurlijk ook rotary speaker :)

ach de sound is heel subjectief, ik heb live clips (lange leve internet) en dvd's.. daar is z'n sounds echt compleet anders als de albums.. heb een versie van puple haze haast zonder drive... dus tja...


volgens mij was de fuzz eentje met germaniums, maar dat kan ook anders geweest zijn.. ach gewoon spelen met die bende :)