PDA

View Full Version : gitaarsnoer



calimero
10 september 2002, 19:35
Hey mensen, hebben jullie er ook altijd zoveel last van dat je gitaarsnoer 'zichzelf oprolt.' Hiermee bedoel ik dat je het op den duur gewoon uit mekaar moet trekken omdat je anders géén meter bewegingsruimte meer hebt. Ik krijg er gewoon het *** van.

BLOK182
10 september 2002, 20:26
ik heb precies hetzelfde probleem. En als je je snoer "uithangt" zeg maar dan kronkelt ie naar alle kanten, en dan denk je het is weer ok, en een dag later is het weer een grote spaghetti.

Dionyios
10 september 2002, 22:57
Nee, heb ik nou nooit... Nou heb ik ook maar 3 meter kabel :razz:

Swan
10 september 2002, 23:32
wat hebben jullie voor dunne snoertjes??

moretel
11 september 2002, 10:12
Een zogenaamde kink in de kabel.
Gewoon netjes je snoer vanaf je gitaar weer ontkinken maar als je veel pirouetjes maakt dan zit het er zoweer in.
Je draait naar de versterker en daarna naar het publiek als je een heel rondje maakt zit er 1 kink in, als je dit vaker doet dan volgen er meer en wordt het irritant, let op je draairichting, af en toe ontpluggen en kinken eruit moet het probleem adequaat kunnen oplossen.
Net als bij de telefoon, heb je ook van die mensen die het snoer vreselijk weten te mishandelen zodat direct de hele telefoon aan je oor hangt.

Veel kinken zorgt er in ieder geval wel voor dat je snoer vrij snel kapot kan gaan.

Tip van de dag: Reservesnoer altijd bij de hand houden of draadloos gaan.

FNaRK
11 september 2002, 10:17
Op 2002-09-11 10:12, schreef moretel:
Tip van de dag: Reservesnoer altijd bij de hand houden of draadloos gaan.
-------------------------------------------
GENIAAL......draadloos :grin:
heb zelf alleen altijd het probleem dat mijn batterijen in de knoop raken. Nog tips ?

moretel
11 september 2002, 10:28
Ik vind het reservesnoer eigenlijk de beste tip (echt waar als ik geen reservesnoer bij me heb , dan hebben de bassist en slaggitarist een probleem bij een kapot snoertje, ook snaren vergeten ze wel eens)

Die batterij daar is de volgende oplossing voor:
In het ziekenhuis waar ik werk worden pacemakers in je lichaam ingebracht, nu heb ik wat van die kleine accutjes achter over weten te drukken.
Op het forum loopt nog iemand rond met verstand van elektronica (heeft het momenteel erg druk geloof ik met het maken van effecten).
Kijk met zijn elektronische kennis en mijn medische kennis en een beetje snijden moet het wel lukken om uit je navel stroom voor je draadloze ssysteem te krijgen. Die accutjes gaan wel wat langer mee maar is geen lifetime oplossing dus dat zal een soort van abonnement worden.

Maar dat gaat wel een hoop geld kosten want voor niets gaat de zon op.

Harry
11 september 2002, 11:04
ik vind zo'n plug in je navel altijd zo lullig staan...

Dude
11 september 2002, 11:37
ja inderdaad, plug in je neus gat zou makkelijker zijn, maar ja dan blijf je steeds aan de microfoon hangen enzo, mischien in je kontgat dan maar, gaat die makkelijk achterlangs.... is dat geen idee ??

MetalliCat
11 september 2002, 12:09
Maareh, hoe zit et dan met de ontlasting ?

moretel
11 september 2002, 12:28
Tja met de eerste scheet ben je dan gelijk je batterijtje kwijt en op het podium in het volle licht de boel weer terug duwen staat ook zo raar. En je laat hem daar ook niet altijd zitten.
Maar je hebt ook van die haakse pluggen, dat valt wat minder op als dat uit je navel komt.
Shirtje erover heen en je ziet er niks van, ook geen gekke capriolen om de boel in te pluggen. Mijn inziens toch nog steeds de beste oplossing of zie ik toch iets over het hoofd?

Neals
12 september 2002, 08:57
volgens mij kan die gozer van System of a Down helemaal niet zonder een draadloos systeem :grin:

anyway ik ken het probleem, nog effe een tip wat betreft kabels: Heb je de plugingang op de zijkant van de gitaar GEBRUIK DAN ALTIJD, EN DAN OOK ALTIJD een kabel met een vlakke plug, anders kan het snel gebeuren dat je de jack er uitramt.

Alleen strats + replica's zijn echt geschikt voor een rechte plug.

Dila
12 september 2002, 09:02
het lijkt mij dat je met een draadloos systeem toch een minder goed geluid krijgt, of is dat niet zo?

pimmetje
12 september 2002, 10:08
Dat is 'tzelfde als met snoeren.
Een slecht draadloos systeem zal je - net als een slecht snoer - veel signaal laten verliezen. Een goed draadloos systeem, zal dat - net als een goed snoer - beperkt doen.

michielv
12 september 2002, 14:11
Neals, als je je kabel klem zet tussen je draagband en de body van je gitaar (gewoon ertussendoor halen) moet je toch goed je best doen om de plug uit de jack (of de jack uit je gitaar) te raggen.

Desnoods (als je een echte wildeman bent) haal je je snoer er een paar keer doorheen. Het gaat er gewoon om dat wanneer je per ongeluk (trek)spanning op je snoer zet de kracht niet op de jack komt maar eerst op het snoer. Is niet zo heel best voor je snoer maar je gitaar is duurder :wink:

moretel
13 september 2002, 10:31
Ja dat snoertje ff door de band halen en geen problemen meer met ontplugde gitaren.
Onze bassist deed dat ook nooit en die had ook de nare gewoonte om op zijn snoer te gaan staan.
Als je dan vertelde dat hij zijn snoer goed moest doen keek hij je aan zovan : waar heeft ie het over

FNaRK
13 september 2002, 12:26
tsja,
bassisten he.....die zijn niet zo snugger :grin:

kurt=dead
13 september 2002, 17:39
ik trek altijd dat metalen dingetje wat tussen de snoer en inplug ding zit er af en mij snoer van 3 meter kronkelt ook heeel erg

moretel
13 september 2002, 19:31
Is dat zo ?
moet ik anders herhalen wat ik een aantal berichten terug schreef of ben je soms doof ?
:smile::-)

Eko
14 september 2002, 22:12
Met wat voor dunne draaisnoeren spelen jullie?
De kabels die ik gebruik zijn behoorlijk dik met vette pluggen. Blijven normaal hangen en liggen bij gebruik.
Reserve kabels is standaard voor mij.
Ik heb trouwens veel meer shit bij me voor het geval dat.

moretel
15 september 2002, 01:23
Ik heb ook vanalles dubbel bij me,
eenmaal bij een optreden in een kroeg in de buurt waren we alles aan het uitpakken had ik iets vergeten...........m'n gitaar !!!

Ibanez
15 september 2002, 19:38
Hahahaha! Ik neem zelf idd ook alles dubbel mee. M´n tas zit altijd veel te vol. Maar als een snaar breekt heb je die natuurlijk net toevallig niet bij je!

Neals
15 september 2002, 20:55
zelf probeer ik toch een tweede gitaar mee te nemen, of gewoon een nummer met alleen piano en zang om tussendoor een snaar te verwisselen