PDA

View Full Version : Tom Anderson Pickups



Chiel
7 september 2005, 11:27
De kogel is door de kerk. De EMG's gaan mijn Zion verlaten en worden vervangen door Anderson PU's. Mijn Anderson klinkt zoveel eerlijker, transparanter en dynamischer als de EMG's in de Zion dat ik de gok ga waagen (je weet immers nooit hoe het uitpakt als je ze eenmaal geïnstalleerd hebt).

Weet iemand een adresje waar ik deze voor een schappelijk prijsje kan kopen?

Anders_Destium
7 september 2005, 11:32
Anderson gitaren zijn al vrijwel niet te vinden in Nederland, laat staan de elementen! Ik denk dat de grootste kans is om het bij Anderson zelf te proberen, of op het Andersonforum dat ook ergens moet zijn (2ehands schiet altijd beter op qua prijs) :)

Lacrymosa
7 september 2005, 11:36
wat ga je met je EMG's doen? PM me als je ze kwijt wil

srv-man
7 september 2005, 11:38
Hey Chiel, je hebt gelijk, het verschil tussen EMG en Anderson pu's is enorm op de genoemde punten.
Maar het gebruikte hout speelt ook een rol (hoewel een Zion ook niet flauw is :-D ). Zou je bij wijze van proef niet je Anderson pu's even op de Zion installeren ter inschatting van het eindresultaat?

Kun je de pu's niet via Maxguitar krijgen. Rob installeert ze ook op de MXG's?

Chiel
8 september 2005, 16:05
Jemig wat een prijzen!!! Betaal je in de states 78 euro per pickup en 62 euro voor een humbucker, moet je bij Limit resp. 150 euro en 125 neertellen!! Nu heb ik wel wat korting kunnen bedingen, maar het verschil is nu nog altijd 157euro...

:-? weet nog ff niet zo goed wat ik nu ga doen. Reeds drie adresjes afgebeld in de US, maar die zijn niet zo te porren om een pakketje PU's naar Nederland te sturen...

Alain
9 september 2005, 11:46
vd haar al geprobeerd?

vinni
9 september 2005, 16:41
Dr staan een aantal Anderson PU's te koop op Ebay US.
Een aantal van die gasten zijn ook bereid wereldwijd te verschepen.
Wel lekker goedkoop.

Wat ook wel eens wil werken.
Op HRI kan je ook een ad zetten in de "gevraagd" rubriek.
T'is daar een internationaal bond gezelschap dat elkaar graag helpt.

Vinni

Chiel
12 september 2005, 13:19
:D Ebay = Cool :D .

Heb een setje op de kop weten te tikken in de States. SA1/SA1R/H2+

Op de humbucker na (een H1) exact hetzelfde setje als dat ik nu in mijn Anderson heb zitten. En voor een fractie van het geld dat je via de 'normale' wegen neer telt. Anyway, ff afwachten nog maar iig bedankt voor jullie input.

grt,
Chiel