PDA

View Full Version : richwood + SD



nickbongers
7 september 2005, 00:35
ik was dus van plan om binnekort een setje SD aan te schaffen voor mijn richwood les paul.

ik twijfel (nav het horen van soundclips op sd.com) tussen een setje anilco II of een jazz en jb.

ik speel veel oldrock (denk aan ac/dc, gnr, led zeppelin).

heeft er iemand ervaring met SD in een RW LP? welke heb je? ben je er tevreden over? veranderde je geluid veel?

edit: dacht evt ook aan een coil split. is dat het uitvoeren waard?

Jeanken
7 september 2005, 12:20
Ik heb geen ervaring met de Alnico's en geen enkele met Richwoods maar ik heb wel een Jazz/JB combo in een Epi en dat is een heele verandering in geluid, meer de moeite waard dan elementenupgrade zal er niet veel zijn..
Coilsplit veranderd ongelofelijk veel aan je geluid, tis quasi een singlecoil (veel elementen gesplit geven niet zo'n heel goeie SC maar de meeste komen toch aardig in de buurt) en het opent weer een pak mogelijkheden..
Doen zou ik zeggen.

john.3001
7 september 2005, 12:26
Met een JB kun je niet de mist in gaan denk ik als je een lekker rockgeluid wil. Ik persoonlijk heb gekozen voor de 59 vanwege een wat minder hot geluid (en omdat het element gemodelleerd is op de humbuckers die aanvankelijk in lp's zaten, dus lekker authentiek, nouja)...

Speeddemon
7 september 2005, 12:28
Wat betreft die coilsplit, vervang de Tone potmeters van de LP met push/pull types, en koop 4-wire Duncans en er verandert niks aan 't uiterlijk van je gitaar.

Verder weet ik wel dat m'n Cort Viva Gold II (ook een spotgoedkope gitaar, maar waarschijnlijk wel een paar tandjes beter dan Richwood) er op vooruit is gegaan, nadat ik er 2 Duncans en 1 DiMarzio heb ingegooid.
(Jazz neck, SSL-2 Middle sc, PAF Pro brug)

Jerre
7 september 2005, 13:19
Die push-pull potentio meters, hoeveel kosten die eigenlijk ongeveer ?
En link me nu even niet door naar zo'n amerikaanse website waar je met een creditcard moet betalen want die prijzen zijn toch altijd anders hier :razz:

Jeanken
7 september 2005, 13:33
Ik zou toch serieus overwegen om in Duitsland te kopen, kan je makkelijk via overschrijving betalen zonder meerkost en je hebt pakken betere prijzen, hier koop je een JB voor een 100EUR, als je een combi koopt heb je voor een goeie 120EUR twee elementen..

vester86
7 september 2005, 14:15
push pull kost minder dan 10 euro per stuk (in een nederlandse winkel welteverstaan)

vester86
7 september 2005, 14:15
push pull kost minder dan 10 euro per stuk (in een nederlandse winkel welteverstaan)

glacius
8 september 2005, 16:32
je kunt ook gewoon je tone pot ervoor gebruiken , heb je niet eens een pushpull nodig, ik heb in mijn gibson les paul een setje SD alnico's zitten , klinkt geweldig !!!! en heb ook split optie met mijn tonepots, bijna fenderachtig

nickbongers
8 september 2005, 20:46
ik ga ze dan evt. bestellen bij musik-productiv, samen met een metertje draad en die push pull potmeter.

ik zit nog steeds te twijfelen. hoor wel van veel mensen dat jazz + jb heel erg veelzijdig is.