PDA

View Full Version : richwood + SD



nickbongers
7 september 2005, 00:35
ik was dus van plan om binnekort een setje SD aan te schaffen voor mijn richwood les paul.

ik twijfel (nav het horen van soundclips op sd.com) tussen een setje anilco II of een jazz en jb.

ik speel veel oldrock (denk aan ac/dc, gnr, led zeppelin).

heeft er iemand ervaring met SD in een RW LP? welke heb je? ben je er tevreden over? veranderde je geluid veel?

edit: dacht evt ook aan een coil split. is dat het uitvoeren waard?

Jeanken
7 september 2005, 12:20
Ik heb geen ervaring met de Alnico's en geen enkele met Richwoods maar ik heb wel een Jazz/JB combo in een Epi en dat is een heele verandering in geluid, meer de moeite waard dan elementenupgrade zal er niet veel zijn..
Coilsplit veranderd ongelofelijk veel aan je geluid, tis quasi een singlecoil (veel elementen gesplit geven niet zo'n heel goeie SC maar de meeste komen toch aardig in de buurt) en het opent weer een pak mogelijkheden..
Doen zou ik zeggen.

john.3001
7 september 2005, 12:26
Met een JB kun je niet de mist in gaan denk ik als je een lekker rockgeluid wil. Ik persoonlijk heb gekozen voor de 59 vanwege een wat minder hot geluid (en omdat het element gemodelleerd is op de humbuckers die aanvankelijk in lp's zaten, dus lekker authentiek, nouja)...

Speeddemon
7 september 2005, 12:28
Wat betreft die coilsplit, vervang de Tone potmeters van de LP met push/pull types, en koop 4-wire Duncans en er verandert niks aan 't uiterlijk van je gitaar.

Verder weet ik wel dat m'n Cort Viva Gold II (ook een spotgoedkope gitaar, maar waarschijnlijk wel een paar tandjes beter dan Richwood) er op vooruit is gegaan, nadat ik er 2 Duncans en 1 DiMarzio heb ingegooid.
(Jazz neck, SSL-2 Middle sc, PAF Pro brug)

Jerre
7 september 2005, 13:19
Die push-pull potentio meters, hoeveel kosten die eigenlijk ongeveer ?