PDA

View Full Version : kijk bij epiphone weten ze niet hoe een brug erin moet...



Nocki
10 september 2002, 18:14
http://www.epiphone.com/electrics/
let op de brug. hoe de kammetje erin zitten en aan welke kant de stelschroefjes zitten voor het intoneren...

nocki

Neals
10 september 2002, 18:16
hmmmz verrek das gek

Moonchild
10 september 2002, 18:47
Er was een tijd geleden iemand hier op het forum met een plaatje van een Ibanez gitaar die duidelijk een floyd rose systeem niet begreep. de string end balletjes staken een heel stuk uit, aan de kant van de tuners.
Nou zag ik iemand optreden gister op de tv van een of ander gaar nu-metal bandje, die gitarist had dat ook hehe

Dude
10 september 2002, 19:12
elke keer dat je hem opend komt er een andere gitaar, ik neem aan dat je die gold les paul bedoelt, en inderdaad vreemd, maar ik heb het vaker gezien, ook bij andere merken, zal wel een reden hebben denk ik...

plusminus
10 september 2002, 19:26
http://httpd.chello.nl/~p.g.jung/LP_74_bodyf.jpg

Hier een plaatje van mijn LPC ,heeft ook de schroefjes aan de halszijde ,volgens mij hebben oudere LP's dit allemaal ,niks aparts dus.

BLOK182
10 september 2002, 19:28
mooie gitaar man!!!

Nocki
10 september 2002, 19:29
ok die schroefjes geloof ik dan. daar en ik dan te snel mee maa de zadeltjes zitten zeker verkeerd.

de zadels voor de dunne snaren zijn meestal
schuin naar achter toe. en voor de dikke snaren andersom...
toch.

mijn excusse als ik te vroeg heb gejuigd maar dit had ik nooit eerder gezien...

Nocki

sebass
10 september 2002, 20:00
Op mijn les paul zitten ze ook zo hoor. Het ik zo neergezet. Maakt ook eigenlijk helemaal niets uit maar naar mijn idee was het beter op de schroeven onder de snaren te doen die een 90 graden hoek maakt met de brug en niet aan de kant waar de snaren met een hoek van ongeveer 45 t.o.v. de brug naar de schroeven toe buigt. Maakt dus niet uit. Nee het is geen fout. En ja wat die gast had gedaan met die floyd rose hij liet dat plaatje zien en ik zei het meteen volgens mij heeft hij daarna niet meer gereadeerd. De rest trouwens wel :wink:

Moonchild
10 september 2002, 20:39
lol

Dirk_Hendrik
10 september 2002, 21:09
Op 2002-09-10 18:47, schreef Moonchild:
Er was een tijd geleden iemand hier op het forum met een plaatje van een Ibanez gitaar die duidelijk een floyd rose systeem niet begreep. de string end balletjes staken een heel stuk uit, aan de kant van de tuners.
Nou zag ik iemand optreden gister op de tv van een of ander gaar nu-metal bandje, die gitarist had dat ook hehe


Eeh,

Het hoge e snaartje op mijn FGM300 hangt er nu ook zo bij. Had haast (1 minuut voor solo) en geen tang bij de hand.

Dionyios
10 september 2002, 22:43
Bij mij zitten ze ook zoiets hoor...

http://home.quicknet.nl/mw/prive/dennstep/photos/body.htm

michielv
11 september 2002, 08:18
Zo deed ik dat vroeger (toen ik nog een floyd had) ook. Dat was ook omdat ik weinig geld had en als er dan een snaar knapte kon ik hem een stukkie opschuiven.

Kweetwel, is niet ideaal maar het was kiezen of delen en ik brak nogal eens een snaar..

Kitaarhiero
11 september 2002, 17:16
Bij tune-o-matic stop-tails zitten de schroefjes vrijwel altijd aan de hals-kant, ik heb nog nooit een gitaar gezien die ze aan de onderkant had (en de landelijke Gibson importeur is bij mij om de hoek :wink: ).

plusminus
11 september 2002, 21:16
Bij de meeste Gibsons zitten ze volgens mij echt wel aan de tailpiece kant ,alleen bij de abr-1 die ik erop heb (is ook iets smaller als een "nashville tune-o-matic")zitten ze dus aan de hals kant.
Verschil is ook dat de abr-1 direct in het hout gemonteerd is en de nasville zit in draadbussen.

Kitaarhiero
11 september 2002, 21:55
Draadbussen?

Je hebt ook Tune-o-matics die dus aan de body vast zitten ja... op m'n gerinez zit er zo een... raad eens hoe de schroeven zitten...

plusminus
11 september 2002, 22:35
Op 2002-09-11 21:55, schreef Kitaarhiero:
Draadbussen?

Je hebt ook Tune-o-matics die dus aan de body vast zitten ja... op m'n gerinez zit er zo een... raad eens hoe de schroeven zitten...


De draadbussen gaan eerst in het hout ,en daar zit dan schroefdraad in waar je je brug inzet