PDA

View Full Version : brian moore



Orpheo
6 september 2005, 23:12
Ik vroeg me af, wie is er bekend met brian moore gitaren? ik vind ze wel heeeel erg mooi!!

http://brianmooreguitars.com/i2000/i2000Models.asp?guitar=i2p hier is een linkje van een LP kloon met piezo en MIDI voor iets onder de 1300 euro uit mijn hoofd.

ze hebben ook een superstrat met mahonie/maple body, maplenek, rosewood toets, wilkinson trem, sperzel tuners, en MIDI/piezo voor ook rond die prijs. als je het hebt over bang for the buck!

Anders_Destium
6 september 2005, 23:16
Zo, meneer begint ook eens zijn oogkleppen af te doen....

Als je Gibson gebruikt als referentie dan heeft elk ander merk een gigantisch goede bang for the buck.Er staat al een tijdje een Brian Moore op gitaarmarkt, onbekend maakt wederom onbemind :-?

Orpheo
6 september 2005, 23:23
Zo, meneer begint ook eens zijn oogkleppen af te doen....

Als je Gibson gebruikt als referentie dan heeft elk ander merk een gigantisch goede bang for the buck.Er staat al een tijdje een Brian Moore op gitaarmarkt, onbekend maakt wederom onbemind :-?

ja, en je gaat t niet geloven maar.....






kheb tijdje terug op een PRS gespeeld...... :oops:

de singlecut welliswaar :D niet de doublecuts. poeh...ik snap nu echt wel waarom gibson ze weg wil hebben. ze spelen beter en klinken beter dan gibsons. t heeft niet de mojo, maar wel al t andere dat gibson vaak zou " moeten" hebben. en praten met gitaristen die 30 jaar langer spelen dan jijzelf heeft vaak ook wel nut :D

brian moore heeft een stratachtige die bijna precies is wat ik wil; mahonie/maplebody, maple neck rosewood toets, 2humbuckers 1 single, en floyd rose voor het luttele bedrag van 990 bij thomann. en hij heeft ook een bolt on neck, dus als de nek niet lekker is ofzo, kan ik er zo een andere voor laten maken. is allicht goedkoper dan m custombuild hebben ofzo (of beter idee Orpheo; leren spelen met een andere soort nek dan je les paul? :lol: ik vul jullie alvast even aan, ghehe)

Anders_Destium
6 september 2005, 23:47
Meningen van anderen zijn toch altijd net wat anders dan iets zelf ervaren. Soms vallen dingen mee, soms vallen ze tegen maar iedereen heeft zijn mening. Er is in gitarenland niet zoiets als beter als je het hebt over kwaliteitsgitaren, het is allemaal mooi en goed maar wel allemaal net anders. Je merkt na verloop van tijd steeds meer waar je van houdt, en gezien de keuze die er is kun je altijd terecht :) Als ik ooit een Les Paul standard vind die zich kan meten met die van Droffie koop ik hem gelijk, dat is naast de reissues die ik heb mogen bespelen mijn norm voor LPs. En die lat ligt voor de meeste LPs veel te hoog helaas, ik heb net weer een LP Limited Edition laten lopen omdat ik hem niet kon uitproberen (Amerikaanse verkoper, dan krijg je dat) :-(

Als je een Brian Moore, Tom Anderson, Suhr, Valley Arts of een soortgelijk merk ziet dan weet je bij voorbaat dat je meer gitaar dan gemiddeld krijgt voor wat je betaalt en zeker 2ehands!

Orpheo
6 september 2005, 23:51
Meningen van anderen zijn toch altijd net wat anders dan iets zelf ervaren. Soms vallen dingen mee, soms vallen ze tegen maar iedereen heeft zijn mening. Er is in gitarenland niet zoiets als beter als je het hebt over kwaliteitsgitaren, het is allemaal mooi en goed maar wel allemaal net anders. Je merkt na verloop van tijd steeds meer waar je van houdt, en gezien de keuze die er is kun je altijd terecht :)

Als je een Brian Moore, Tom Anderson, Suhr, Valley Arts of een soortgelijk merk ziet dan weet je bij voorbaat dat je meer gitaar dan gemiddeld krijgt voor wat je betaalt en zeker 2ehands!

mee eens. maar die gitarist waar ik mee sprak heeft me niet zozeer een merk opgedrongen, maar de ogen geopend voor andere dingen. niet alleen gitaar-technisch, maar in het algemeen gewoon. hetgeen ik haatte bij anderen (kortzichtigheid) was ik zelf notabene. dus tja, dan maar " ff" veranderen he.

Anders_Destium
6 september 2005, 23:59
Ik vind het jammer dat een merk als Godin nooit de brede erkenning krijgt die het verdient, maar aan de andere kant is het de vraag of ze hun kwaliteitsniveau kunnen handhaven als er opeens veel meer vraag naar is...

Als ik kijk naar wat ik er aan gitaren doorheen heb gejaagd is het best maf dat ik nooit een (USA) Jackson, Dean of BC Rich heb gehad maar op een of andere manier voelde geen van die gitaren bij mij ooit natuurlijk aan zodat ik er nooit een heb gekocht. Niets mis mee natuurlijk, maar gewoon niet mijn ding :)

bloodboiler
7 september 2005, 00:01
Het schijnen wel erg goede gitaren te zijn, maar eerlijk gezegd weet ik er weinig vanaf. Alleen dat Jack Owen (ex-gitarist Cannibal Corpse) al jaren over Brian Moore gitaren speelt, wat overigens niks over de kwaliteit van dit merk zegt.
Ze hebben wel een nogal aparte kop, en weet niet of ik hem nu lelijk of toch eigenlijk mooi vind :???:

fred dons
7 september 2005, 10:33
ik heb er een tijdje 1 gehad maar uiteindelijk heb ik hem weg gedaan omdat ik niet aan de nek kon wennen (heel dun en breed)

voor een koreaanse gitaar (i series) vind ik ze ook tamelijk prijzig adviesprijs was eur 1799 voor die van mij maar je kunt ze voor eur 1100 in duitsland kopen (topjes zijn overigens wel fineer) maar er zit wel goede hardware op.
die van mij was helaas neckthrough dus ik kon de nek niet vervangen

De amerikaanse series zijn nieuw helemaal te duur zeker als je wat extra opties er op wilt (maan en sterren inleg op de hals usd 8000!)

srv-man
7 september 2005, 11:15
Ik heb drie Brian Moores gehad, t.w. een i8 (uit de 2000 serie), een C90P.13 (dus met piezo en 13-pins aansluiting) en een MC/1.

De i8 is een leuke gitaar voor het geld, ik had hem 2ehands voor 500 euro. Maar hij is niet te vergelijken met de (veel) duurdere amerikaanse broeders. De afwerking is uitstekend, het hals inderdaad zeer dun, maar de klank was het niet voor mij. Te ongebalanceerd en onbehouwen. Maar let verder vooral niet op mij, dit was mijn eerste (en enige) Koreaanse gitaar die ik ooit heb gehad, mijn referentiekader is nogal vertekend (zie mijn profiel).
Voor € 500 is het een leuke gitaar, maar voor 1200 euro zou ik verder zoeken.

De C90P.13 (die stond onlangs op gitaarmarkt van de opvolgende eigenaar) is een heel ander verhaal. Fantastische hout, geweldig mooie top (mooier dan PRS, Anderson of wat dan ook), geweldige afwerking. Van de Seymour Duncan pu's ben ik geen grote fan, de gitaar klonk een beetje tam, maar verder wel erg goed. Speelcomfort is ook prima. Maar, eerlijk gezegd heb ik voor hetzelfde geld liever een Anderson (en dat is nu dus ook zo).

De MC/1 is weer een heel ander verhaal, komt natuurlijk door de composiet body/neck uit 1 stuk en de ebben toets. Door deze constructie klinkt hij echt superstrak met veel boventonen en een supersustain. De SD-pu's doen het geheel toch een beetje tekort, met andere pu's zou hij nog wel eens beter kunnen klinken. Het speelcomfort is magistraal. Toch heb ik hem uiteindelijk (toevalligerwijs gisteren eigenlijk) verkocht omdat ik liever op mijn andere gitaren speel. Maar velen hebben mij hierom voor gek verklaard.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Gr, Theo

Orpheo
7 september 2005, 11:25
tja, de reden dat ik bij brian moore ben uitgekomen is, dat ik op zoek ben naar een gitaar met floyd rose, 24 frets, bolt on neck, en humbuckers. en geen ibanez....

ander bijkomend " probleem" is, dat ik andersons wel heel mooi vind, maar niet weet waar die in NL te koop zijn....die anderson van anders D. bv is bijna precies wat ik zoek.

srv-man
7 september 2005, 11:31
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Maar een Anderson is van een totaal andere klasse als een Brian Moore i2000, helaas hangt daar ook een prijskaartje aan. Zoek je iets als een Brian Moore i2000 met FR dan kun je net zo goed een Ibanez kopen (die waarschijnlijk nog beter is).

Ik noemde Anderson overigens als voorbeeld omdat ik ze goed ken, dat zou net zo goed wat anders kunnen zijn. Wil je een Anderson dan zul je naar Limit in Belgie (wel erg duur) moeten of naar een duitse shop. En anders rechtstreeks in de USA kopen.

Orpheo
7 september 2005, 11:35
tja, ik heb geen idee hoeveel een anderson zou kosten met floyd, 2 humbuckers, evt. 1 singlecoil, bolt on neck, 24 frets, maple toets. echt geen idee. en toch zijn dat de specs die ik wil.

Anders_Destium
7 september 2005, 11:38
De Anderson Drop Top heeft maar 22 frets, mag ik vragen waarom je geen Ibanez wil overwegen? Er zijn veel verschillende soorten nekprofielen op te krijgen, niet alle Ibaneznekken zijn heel dun! Maar misschien is een ESP/LTD Horizon of een Jackson Dinky iets?

Monty
7 september 2005, 11:43
Hoi, ik heb zelf een Brian Moore MC/1 sinds een jaar. Ik kan zeggen dat het een supergitaar is, heel veel verschillende sounds (7) van een strat naar een tele en van een tele naar een beetje gibson. De hals loopt door in de body dat alleen maar ten goede komt voor de toon. Moest wel heel erg aan de hals wennen, maar als je er aan gewend is het een droom om erop te spelen.

Ik ben niet zo bekend met de Koreaanse modellen, die schijnen toch wel iets anders te spelen. Toch vind ik dat je erg veel waar voor je geld krijgt. De meeste hebben een mooie top en ook piezo's en soms ook zelfs midi. kijk ff op een paar duitse sites (thomann ofzo), daar zijn ze vaker te vinden dan hier in nederland.

Orpheo
7 september 2005, 11:58
De Anderson Drop Top heeft maar 22 frets, mag ik vragen waarom je geen Ibanez wil overwegen? Er zijn veel verschillende soorten nekprofielen op te krijgen, niet alle Ibaneznekken zijn heel dun! Maar misschien is een ESP/LTD Horizon of een Jackson Dinky iets?

niet omdat " het ibanez is" ofzo, maar omdat de hals alsnog te dun is.... ter indicatie. mijn zelfgemaakte halsje zonder frets, maar gewoon om het profiel te kunnen maken/vinden) is tegen de 5.7 cm dik bij de 1e fret, en bijna 6 bij de 12e fret. dan heb je dus wel een idee hoe dik ik mijn halzen wil. vandaar.....snappie? en ibanez heeft (te) vaak basswood, en daar ben ik ook niet echt fan van. vandaar.

Orpheo
7 september 2005, 11:59
De Anderson Drop Top heeft maar 22 frets, mag ik vragen waarom je geen Ibanez wil overwegen? Er zijn veel verschillende soorten nekprofielen op te krijgen, niet alle Ibaneznekken zijn heel dun! Maar misschien is een ESP/LTD Horizon of een Jackson Dinky iets?

niet omdat " het ibanez is" ofzo, maar omdat de hals alsnog te dun is.... ter indicatie. mijn zelfgemaakte halsje zonder frets, maar gewoon om het profiel te kunnen maken/vinden) is tegen de 5.7 cm dik bij de 1e fret, en bijna 6 bij de 12e fret. dan heb je dus wel een idee hoe dik ik mijn halzen wil. vandaar.....snappie? en ibanez heeft (te) vaak basswood, en daar ben ik ook niet echt fan van. vandaar.

Orpheo
7 september 2005, 11:59
De Anderson Drop Top heeft maar 22 frets, mag ik vragen waarom je geen Ibanez wil overwegen? Er zijn veel verschillende soorten nekprofielen op te krijgen, niet alle Ibaneznekken zijn heel dun! Maar misschien is een ESP/LTD Horizon of een Jackson Dinky iets?

niet omdat " het ibanez is" ofzo, maar omdat de hals alsnog te dun is.... ter indicatie. mijn zelfgemaakte halsje zonder frets, maar gewoon om het profiel te kunnen maken/vinden) is tegen de 5.7 cm dik bij de 1e fret, en bijna 6 bij de 12e fret. dan heb je dus wel een idee hoe dik ik mijn halzen wil. vandaar.....snappie? en ibanez heeft (te) vaak basswood, en daar ben ik ook niet echt fan van. vandaar.