PDA

View Full Version : Versterker kopen in Duitsland



Tupelo
6 september 2005, 22:54
Ik heb hier op het forum eerder de indruk gekregen dat enkele spullen in Duitsland goedkoper zijn. Ik wil binnenkort een nieuwe amp kopen. Zit te denken aan een Fender Hotrot Deville of een Vox AC30 212.

1.
Heeft iemand hier misschien wat links van muziekzaken die net over de grens zitten? Liefst omgeving Nijmegen ofzo...?

2.
Hoe is het in duitsland met afdingen eigenlijk, doen ze daar aan of betaal je wat ze vragen?

3.
Ander dingetje. Hoe is het meestal gesteld met de versterkers die in winkels staan. Zijn ze zo mee te nemen of beroerd afgesteld?

Fumi SG
6 september 2005, 23:08
Ik denk dat voor de omgeving Nijmegen Musik-Produktiv het dichst bij zit. Is ook meteen 'behoorlijk' groot, maar dat wist ja al natuurlijk! :wink:

Tupelo
6 september 2005, 23:23
Hmm... in 1e instantie niet veel goedkoper zo te zien, bovendien geen Hotrot Deville in de aanbieding... maar dat zal wel een vergissing zijn lijkt me. :-?

lorenz
7 september 2005, 21:24
http://www.musicstore.de/en/Guitars/3_15_GECOMBO_29_GIT0002522-000/0/0/0/detail/musicstore.html

is dat hem?

wel geen enkel idee waar de winkel is...

lorenz
7 september 2005, 21:26
in duitsland alleszins :razz:

JoostBaksteen
7 september 2005, 21:33
in keulen, maar waar dat is :???: :P

Bl44t44p
7 september 2005, 21:56
Keulen ligt 3 kwartier - uurtje rijden van Venlo af.

Music Store is een prima zaak. Maar afdingen kennen ze daar niet, zelfs een gratis hoes / setje snaren / wat dan ook krijg je er niet bij. Maarja, het is toch al zo goedkoop...

lorenz
7 september 2005, 22:03
http://www.digischool.nl/du/lexikon/abc/klikkaart_brd.php

als je vlak naast belgië (rechts dus) kijkt vind je Köln, das waar je moet zijn

Tupelo
7 september 2005, 22:56
925 moet bij Feedback ook nog wel te doen zijn... zoniet dat is het verschil je benzine... :(

vosarnout
7 september 2005, 23:23
En hou er dan ook nog even rekening mee dat als er eens wat stuk mocht gaan (garantie) je weer op en neer moet, of verzendkosten etc moet betalen.

Swampash
8 september 2005, 00:04
En de benzine/diesel is nu niet bepaald goedkoop :razz:

Ga eens bij Double D in Rijssen kijken, net zo duur als in duitsland en een super service.

Swampash
8 september 2005, 00:05
En de benzine/diesel is nu niet bepaald goedkoop :razz:

Ga eens bij Double D in Rijssen kijken, net zo duur als in duitsland en een super service.

Kim Wilson
8 september 2005, 09:00
Ik heb hier op het forum eerder de indruk gekregen dat enkele spullen in Duitsland goedkoper zijn. Ik wil binnenkort een nieuwe amp kopen. Zit te denken aan een Fender Hotrot Deville of een Vox AC30 212.

1.
Heeft iemand hier misschien wat links van muziekzaken die net over de grens zitten? Liefst omgeving Nijmegen ofzo...?

2.
Hoe is het in duitsland met afdingen eigenlijk, doen ze daar aan of betaal je wat ze vragen?

3.
Ander dingetje. Hoe is het meestal gesteld met de versterkers die in winkels staan. Zijn ze zo mee te nemen of beroerd afgesteld?
De gemiddelde buizenversterker zal eerst een bias nodig hebben. Deze worden namelijk af fabriek ijskoud afgesteld. Zo blijven de buizen het langst heel, en kunnen ze zeker de garantieperiode overbruggen. Mijn Hotrod Deluxe was ook enorm koud afgesteld.

DREAMMACHINE
8 september 2005, 09:52
niet van mij, maar er staat volgens mij wel een aardige op gitaarmarkt: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=47612

Tupelo
8 september 2005, 14:50
Voor 60 euro meer haal ik 'm dan toch liever nieuw in de winkel. 2e hands versterker is even geen optie voor me. Alles wat er eventueel met mijn nieuwe amp gebeurd wil ik in eigen regie hebben gehad.

Jerre
12 september 2005, 08:48
De gemiddelde buizenversterker zal eerst een bias nodig hebben. Deze worden namelijk af fabriek ijskoud afgesteld. Zo blijven de buizen het langst heel, en kunnen ze zeker de garantieperiode overbruggen. Mijn Hotrod Deluxe was ook enorm koud afgesteld.

Dus het zou heel goed kunnen dat mijn Deville ook een re-bias nodig heeft ?

Maar als ik nu de preamp buizen vervang door nieuwe JJ's ipv de standaard Fenders', moet ik dan ook mijn versterker opnieuw laten biassen ?

Angel
12 september 2005, 09:39
Vox AC30 212.


2.
Hoe is het in duitsland met afdingen eigenlijk, doen ze daar aan of betaal je wat ze vragen?

Waarom zou je voor een AC30 212 naar Duitsland rijden? De prijzen zijn overal hetzelfde(€799) en je moet, indien er iets stuk is, terug naar toe.
Ga gewoon naar een winkel bij jouw in de buurt die je kan vertrouwen.

Allé, dat is mijn zinswijze ervan.

nicoverduin
12 september 2005, 11:41
De gemiddelde buizenversterker zal eerst een bias nodig hebben. Deze worden namelijk af fabriek ijskoud afgesteld. Zo blijven de buizen het langst heel, en kunnen ze zeker de garantieperiode overbruggen. Mijn Hotrod Deluxe was ook enorm koud afgesteld.

Dus het zou heel goed kunnen dat mijn Deville ook een re-bias nodig heeft ?

Maar als ik nu de preamp buizen vervang door nieuwe JJ's ipv de standaard Fenders', moet ik dan ook mijn versterker opnieuw laten biassen ?
Als de versterker nog nooit gebiased is, staat hij vrijwel zeker erg koud afgesteld. Dit doet Fender standaard waardoor de buizen lekker lang meegaan.

Als je de voorversterkers vervangt, hoeft hij niet opnieuw gebiased te worden. De pre-amps hebben een zgn. kathode- of auto bias.

De eindbuizen hebben soms een kathode bias (bijv. de Marshall 18 watt) en meestal een zgn. Fixed Bias waarbij weer sommige merken dit vast instellen (MESA o.a.) of instelbaar maken met een potmeter intern (of aan de achterkant).

Bij de vast ingestelde fixed bias is de versterker ingesteld met een beopaalde spanning=>stroom instelling. Dit wordt ingedeeld in een bepaalde groep. Daarom kan je dus bij de Mesa de buizen vervangen als deze weer in dezelfde groep zitten. Zou je er andere buizen inzetten die dus niet in die zelfde groep (bepaalde stroom bij bepaalde neg. voorspanning), dan loop je de kans dat er iets misgaat.
Nico

nopster
12 september 2005, 12:50
Keulen ligt 3 kwartier - uurtje rijden van Venlo af.

Music Store is een prima zaak. Maar afdingen kennen ze daar niet, zelfs een gratis hoes / setje snaren / wat dan ook krijg je er niet bij. Maarja, het is toch al zo goedkoop...

Een maand terug ben ik daar nog geweest. Ik had het mij toch groter en mooier voorgesteld. Het is natuurlijk goedkoop en de mensen zijn vriendelijk. Maar ik vind het een magazijn. Er is te weinig plaats om alles goed uit te stallen met als gevolg dat je niet alles rustig kunt bekijken. Dan vind ik Piens veel ruimer en mooier, maar daar zou ik dan weer niks kopen. :o