PDA

View Full Version : Klank van Puppetz



combo
6 september 2005, 21:43
Hey,

Wie kan me zeggen wat ik moet instellen:

Tre Mid en Bas instellingen + welke distortionklank is aan te raden (ik heb het niet over de versterker)

OM MASTER OF PUPPETS klank te hebben, de klank van het album wel te verstaan.

Vampire
6 september 2005, 22:15
Hey,

Wie kan me zeggen wat ik moet instellen:

Tre Mid en Bas instellingen + welke distortionklank is aan te raden (ik heb het niet over de versterker)

OM MASTER OF PUPPETS klank te hebben, de klank van het album wel te verstaan.

Weinig mid, veel treble, bass en gain naar gelieve instellen. Afhankelijk natuurlijk wel van je amp, maar met veel amps krijg je vooral door de mid eruit te halen een wat meer thrash-metal geluid, wat Metallica heel erg veel gebruikte toen.

combo
7 september 2005, 02:05
tnx

Lock en Load
7 september 2005, 08:06
Maar om dat geluid natuurlijk dead on the krijgen moet je een Mesa Boogie Mark IIC+ gebruiken, die slave out functie gebruiken in een Marshall JCM 800 2203 en dan een kast met V30's. En een studio zoals toen in 1985 zou ook handig zijn. Beetje duur dus :razz:

combo
7 september 2005, 13:25
Ik had het niet over de versterker

Speeddemon
7 september 2005, 14:12
Line6 Uber Metal
Zoom TM-01 Tri Metal

en absoluut GEEN Boss MT-2 Metalzone.

Ronald
7 september 2005, 16:12
line 6 uber metal in pulverize stand komt idd redelijk in de buurt

maar dat is natuurlijk maar een benadering he, tis nou ook weer nie zo da het als 2 druppels water op elkaar lijkt

Nocki
7 september 2005, 16:49
wil je dat geluid thuis hebben of in een bandje?

thuis is een metalzond erg leuk. in een bandje moet je het gewoon zoeken in een amp.

JoostBaksteen
7 september 2005, 16:56
Hij had het niet over de versterker ;)

combo
9 september 2005, 00:32
idd

Wormaap
9 september 2005, 02:10
Al is helaas die versterker het gene waar Metallica hun sound toentertijd uittrok. Aan een MT-2 kun je zoveel instellen als je wil, maar daar ga je die sound niet uithalen, helaas. Zoals al gezegd kun je proberen veel mid eruit te draaien en veel bas, treble en gain te gebruiken, maar meer dan een slap aftreksel ga je daarmee niet bereiken.