PDA

View Full Version : mijn marshall wijkt af van het officiele schema



birt
6 september 2005, 19:45
ik wou m'n jmp 2203 wat gaan modden en merkte al snel dat er verschillen zijn met het 'officiele' schema.
mijn referentie is dit schema:
http://www.kbapps.com/audio/tubeamps/images/m_2203.gif

de preamp heb ik getekend zoals die bij mijn amp is, in de poweramp heb ik aangeduid welke waarden er bij mijn amp anders zijn.

http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/pre2203.JPG
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/m_2203.jpg

wat zouden jullie nu doen? ik dacht dat mijn amp "stock" was op de fx loop na.
kan er iemand ook over de grootste verschillen met de normale versie zeggen wat het effect daarvan is?


ik hoor het graag[/img]

birt
7 september 2005, 11:16
niemand die kan helpen?

wat bijvoorbeeld het voordeel/nadeel is van die 470k/470pf combo die vooraan in de preamp vervangen is door een 68k weerstand?

wat die 1uf cap in de effects loop doet? het voordeel/nadeel van de plaats van die fx loop (voor de tonestack)?

wat die veranderde cap waardes in het PI circuit voor effect hebben?

en die 2 160uf caps? (in het bias circuit geloof ik?)

de verhoogde weerstanden in de eindtrap lijken me om wat volume weg te nemen? heeft dit een effect op de klank?

Negative K3 fan
7 september 2005, 14:27
niemand die kan helpen?

ik zal het proberen :)

wat bijvoorbeeld het voordeel/nadeel is van die 470k/470pf combo die vooraan in de preamp vervangen is door een 68k weerstand?
Meer gain, geen boost in het hoog, 68k weerstand is natuurlijk een stuk kleiner dan 470k, die zit er nu puur als grid stopper tegen blocking distortion denk ik


wat die 1uf cap in de effects loop doet? het voordeel/nadeel van de plaats van die fx loop (voor de tonestack)?
blocken van gelijkstroom wat op de kathode van de kathode volger staat, gewoon een coupling cap dus.


wat die veranderde cap waardes in het PI circuit voor effect hebben?
die maken deel uit van de tegenkoppeling, deze veranderen de werking/frequentie bereik van je presence knop


en die 2 160uf caps? (in het bias circuit geloof ik?)
beter uitgefilterde biasspanning, beter te veel dan te weinig, maar ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk, dat het een verbetering is


de verhoogde weerstanden in de eindtrap lijken me om wat volume weg te nemen? heeft dit een effect op de klank?

waarschijnlijk wel... ik vind het alleen vreemd dat 1 van de 3 schermroosterweerstanden 2k is en de rest 1k8...

birt
7 september 2005, 14:53
ik begrijp nu bijna alles (ook nog wat bijgelezen op aikenamps en tone-lizard)

het bereik van de presence knop staat me helemaal niet aan, die caps terug naar de stock waarde ?

en ik snap nog niet waarom die schermroosterweerstanden verhoogd zijn.

Negative K3 fan
7 september 2005, 15:11
waarschijnlijk om de levensduur van de buizen te verhogen, ik kan me geen andere reden bedenken met mn beperkte kennis.

Negative K3 fan
7 september 2005, 15:16
ik begrijp nu bijna alles (ook nog wat bijgelezen op aikenamps en tone-lizard)

het bereik van de presence knop staat me helemaal niet aan, die caps terug naar de stock waarde ?


een .68 uF cap heeft een lager low cut off point, dwz, hij pakt meer lagere frequenties mee dan een .1 uF cap.

birt
7 september 2005, 15:22
dan snap ik alles ongeveer wel denkik