PDA

View Full Version : Prijs van een BOSS PH-1r



up-guitarman
6 september 2005, 19:28
Heey, vraagje, de Boss PH-1r phaser, is dat een beetje een goeie ???

En rond welke prijs is een goeie deal ??? (wetende dat er 2 knoppen af zijn, de pots zijn echter in goede staat ...)

zjanke
6 september 2005, 20:57
gemiddelde prijs ligt rond de 45 eur en 2 knopjes moeten voor 5 eur wel te vinden zijn, dus eurootje of 40?

Speeddemon
6 september 2005, 20:58
Da's een hele goeie!

Die Boss knoppen zijn zo bij Banzai (Duitsland) of Small Bear (USA) te bestellen...

Tja, prijs...

Dit zijn de prijzen van PH-1r's die op Ebay verkocht zijn:
EUR 38,90
EUR 45,50
EUR 49,43
EUR 56,00
EUR 60,67
EUR 76,00
EUR 90,35

Die laatste 2 waren weliswaar dead mint, en die van 45,50 had ook andere knoppen. Dus ik zou zo'n 45-55 euro aanhouden, en misschien iets meer als de behuizing nagenoeg geen krasjes heeft. Doosje en handleiding d'r bij zorgt ook nog voor een waarde-jump van 10-20 euro.

phx
6 september 2005, 21:35
Wil niet lullig doen, maar heb die van mij (ook in mint condition) gekocht voor 40 euro! Ding klinkt echt super, alleen werkt hij niet op een 'gewone' psa 9 volt adapter maar op die oude aca. Verkocht voor 60 euro :lol:

Klinkt wel super, way better dan de ph-2 en ph-3 in ieder geval. Vind hem zelf klinken als de microvibe van voodoolab.

Speeddemon
6 september 2005, 22:29
Wil niet lullig doen, maar heb die van mij (ook in mint condition) gekocht voor 40 euro! Ding klinkt echt super, alleen werkt hij niet op een 'gewone' psa 9 volt adapter maar op die oude aca. Verkocht voor 60 euro :lol:

Klinkt wel super, way better dan de ph-2 en ph-3 in ieder geval. Vind hem zelf klinken als de microvibe van voodoolab.
ik geef alleen maar aan wat de internationale marktwaarde is.

Ik heb de mijne (silverscrew, mint+doosje) voor 45 gekocht, maar da's ook niet echt representatief. :razz:

up-guitarman
22 september 2005, 16:54
Hij komt eraan !!! Heb vandaag het geld overgeschreven op de rekening van de verkoper !!!

Eeeeeeeen !!! 35 eurootjes incl. verzending

Nu wachten tot hij er is !!!

phx
22 september 2005, 20:45
Zal me nix verbazen als dat 'mijn' oude ph-1r is die ik een maand of 2 geleden heb verkocht. Dat groene kastje heeft ongeveer 6 eigenaren in een jaar!

In ieder geval gefeli en veel plezier ermee. Dat ding klinkt goed, jammer dat hij niet gevoed kan worden door een 'normale' 9 volt adapter.

Lucluc
22 september 2005, 22:20
Dat ding klinkt goed, jammer dat hij niet gevoed kan worden door een 'normale' 9 volt adapter.

Dat kan wel. De helft van de Boss pedalen werkt met een ACA adapter, OF met een daisychain in combinatie met een 'gewone' PSA adapter. Als je hem dus in combinatie met een ander effect voedt, dan kan je wel een normale 9 volt voeding gebruiken.

up-guitarman
23 september 2005, 00:45
Dat ding klinkt goed, jammer dat hij niet gevoed kan worden door een 'normale' 9 volt adapter.

Dat kan wel. De helft van de Boss pedalen werkt met een ACA adapter, OF met een daisychain in combinatie met een 'gewone' PSA adapter. Als je hem dus in combinatie met een ander effect voedt, dan kan je wel een normale 9 volt voeding gebruiken.

En als ik hem gewoon op mijn powerbank aansluit ??? Zou dat werken of moet ik hem dan nog in een daisy chain hangen met een andere pedaal ???

up-guitarman
23 september 2005, 00:46
Zal me nix verbazen als dat 'mijn' oude ph-1r is die ik een maand of 2 geleden heb verkocht. Dat groene kastje heeft ongeveer 6 eigenaren in een jaar!

In ieder geval gefeli en veel plezier ermee. Dat ding klinkt goed, jammer dat hij niet gevoed kan worden door een 'normale' 9 volt adapter.

Waren er bij jou ook 2 knopjes af dan of zo ???

phx
23 september 2005, 20:46
Nee die van mij was puntgaaf (of punktgaaf, hoe zeg je dat precies?). Anyway, heb die van mij destijds OOK met een daisychain getest, werkte ook niet: de led brande lichtjes, maar geen phaser geluid. Ook verschillende adapters gebruikt: conventioneel (bloktrafo) en zo'n hemading: Negative sir.

phx
23 september 2005, 20:47
Nee die van mij was puntgaaf (of punktgaaf, hoe zeg je dat precies?). Anyway, heb die van mij destijds OOK met een daisychain getest, werkte ook niet: de led brande lichtjes, maar geen phaser geluid. Ook verschillende adapters gebruikt: conventioneel (bloktrafo) en zo'n hemading: Negative sir.

Kan alleen op psa adapter! zegt men...

Lucluc
23 september 2005, 21:40
Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik wist ook niet dat er verschil zat tussen ACA en PSA. Volgens mij is de PH-2 ook een ACA type.

Ik heb een tijd lang de setup gehad van: CS-3 (ook ACA) - TS-9 - Vox distortion-booster - PH-1r - DD-3. Gevoed met een PSA en 5 voudige daisy chain.

Misschien was er wat mis met jouw phaser?

up-guitarman
25 september 2005, 23:24
Nuja, ik zal het wel merken, ik zou hem dinsdag of woensdag moeten binnenkrijgen !!! Als het lukt zou ik hem liefst voeden met mijn Power Bank (eventueel in een daisy chain met enkele andere pedalen ...)

phx
26 september 2005, 19:49
Kben benieuwd of ie bij jou wel werkt (met chain) let me know

up-guitarman
29 september 2005, 23:00
Yes, mijn eerste vintage Boss-pedaaltje is binnen !!! Morgen ff testen en dan laat ik wel weten hoe hij klinkt en of het lukt met de daisy chain !!!

up-guitarman
2 oktober 2005, 00:57
Kben benieuwd of ie bij jou wel werkt (met chain) let me know

En jawel, hij doet het perfect !!! Zelfs rechtstreeks in mijn voedingsblok, zonder daisy chain ... Raar maar waar, ik moet hem niet koppelen met een ander BOSS pedaal of zo ... Iemand een verklaring hiervoor ???