PDA

View Full Version : Velleman bouwkits



outside
6 september 2005, 17:03
http://www.velleman.be/

Iemand ervaring met deze kits? Hier in de buurt verkopen ze al die bouwkits en de prijs valt goed mee. Ben van plan een microfoon-preamp te maken (een mengpaneel met die microfoon-preamp ingebouwd eigenlijk) en een metronoom. Allebei rond de 10 euro d8 ik. Iemand ervaring? Moeilijke schema's? Valt de kwaliteit van de microfoon-preamp wa mee?

H.Manback
6 september 2005, 21:40
Nou voor 10 euro zou ik niet veel verwachten :roll:

Maar ja wat vind je goed? Als je het puur doet voor de lol van het bouwen, waarom niet? Als je echt wat goeds wil moet je denk ik of wat gaan kopen of een goed schema zoeken en gewoon zonder bouwpakket bouwen. Voor zover ik weet heeft Velleman wel duurdere dingen, maar of het geweldig is... voldoende tot goed zal het wel zijn.

bert k
6 september 2005, 23:06
Ooit wel eens iets van Velleman gebouwd, pick-up voorversterkertje dacht ik. Makkelijk te bouwen, goed voor beginners, duidelijke handleiding. Kwaliteit niet eens slecht. Maar het zijn kale kitjes. Gewoon een printje met wat onderdelen. Voeding zit er gewoonlijk niet bij! Kastje al helemaal niet.

outside
7 september 2005, 13:54
Nou voor 10 euro zou ik niet veel verwachten :roll:

Maar ja wat vind je goed? Als je het puur doet voor de lol van het bouwen, waarom niet? Als je echt wat goeds wil moet je denk ik of wat gaan kopen of een goed schema zoeken en gewoon zonder bouwpakket bouwen. Voor zover ik weet heeft Velleman wel duurdere dingen, maar of het geweldig is... voldoende tot goed zal het wel zijn.

Vooral om een mixertje te hebben, die microfoon-preamp leek mij leuk om erbij te hebben en we hebbe mss in de toekomst waars nog wel eentje nodig voor in de repetities. Moet dus niet zo'n goeie kwaliteit zijn. Dat er geen bakje of voeding bijzit is geen probleem, ksteek het in het bakje van mijn mixertje dan. Voor de voeding mss wel. Het schema dat ik heb voor een actief mengpaneel werkt met 15v. Is er een mogelijkheid dat ik de microfoon preamp en het mengpaneel samen aan 1 stopcontact hang?

bert k
7 september 2005, 14:17
Kan best op 1 voeding. Ik weet alleen niet op welke spanning. Vaak 12 volt, en dan zou 15 volt ook nog wel gaan, maar dat weet ik niet zeker.