PDA

View Full Version : Gitaar opwaarderen? + Kleur???



Nickname
6 september 2005, 15:09
Hallo,

Ik vroeg me eigenlijk zomaar eens af of het eenvoudig is om mn oudere gitaar wat op te waarderen. Het is een Ibanez GSA-60, en weet niet echt of het ingewikkeld of duur is om bijvoorbeeld de nek te vervangen en de elementen. Iemand hier ervaring mee :???:

Wormaap
6 september 2005, 15:19
Normaliter kan het allemaal, maar de vraag is of het't waard is. Bij een GSA60 zou ik er persoonlijk niet aan beginnen. Het geld dat je in nieuwe onderdelen zou steken kun je dan beter besteden aan een nieuwe gitaar, ga je veel meer op vooruit :)

Fluffy
6 september 2005, 15:20
ik denk dat de nek (nog) niet zoveel uitmaakt, je zou ten eerst kunnen beginnen met betere elementen, ik denk dat je met de zoekfunctie nog aardig wat info kan vinden

Lacrymosa
6 september 2005, 15:26
Ik zou idd even kijken voor nieuwe elementen
Deze kan je laten eventueel nog overzetten in een andere gitaar

Koop ze wel 2dehands, dan kan je ze makkelijk voor het zelfde geld weer doorverkopen, zo kan je nog eens het een en ander uitproberen
Er is namelijk genoeg keus ;)

Nickname
6 september 2005, 16:08
Is dat lastig, een element ombouwen?

En een nieuwe gitaar heb ik al.. :D maar ik zou deze er graag nog bij willen hebben als backup.. alleen is ie daar nu niet zo heel erg geschikt voor omdat hij een beetje overspoeld word door de sound van mn RG. en aangezien de body echt mooi is vroeg ik me dus af of er een andere nek op kan. Maar dit is niet echt praktisch begrijp ik..

fred dons
6 september 2005, 16:31
het kan wel maar om een wezenlijk verschil uit te maken met je huidige
nek spreken we al snel over een paar honderd euri (warmoth, usacustom)
en dan kun je beter kijken of er iets wezenlijks mis is met je huidige neck
(bijvoorbeeld aktie is niet laag genoeg) en dit bij een bouwer aan te laten passen is een stuk goedkoper en makkelijker

Speeddemon
6 september 2005, 17:43
Is dat lastig, een element ombouwen?

Je bouwt niet echt een element om. Je plaatst er andere in.

Kwestie van de originele elementen (laten) lossolderen en nieuwe erin (laten) zetten, en die dus weer vastsolderen.

Maar ik vraag me af of ie 't waard is. Als je er nieuwe Duncans ofzo inzet, zijn je elementen al duurder dan je gitaar. :lol:

Nickname
6 september 2005, 19:36
Is dat lastig, een element ombouwen?

Je bouwt niet echt een element om. Je plaatst er andere in.

Kwestie van de originele elementen (laten) lossolderen en nieuwe erin (laten) zetten, en die dus weer vastsolderen.

Maar ik vraag me af of ie 't waard is. Als je er nieuwe Duncans ofzo inzet, zijn je elementen al duurder dan je gitaar. :lol:

Dat is zeeuws voor vervangen :razz: maar laten doen lijkt me te duur.. dus vraag ik me af of het moeilijk is om het zelf te doen...

Nickname
6 september 2005, 19:37
Is dat lastig, een element ombouwen?

Je bouwt niet echt een element om. Je plaatst er andere in.

Kwestie van de originele elementen (laten) lossolderen en nieuwe erin (laten) zetten, en die dus weer vastsolderen.

Maar ik vraag me af of ie 't waard is. Als je er nieuwe Duncans ofzo inzet, zijn je elementen al duurder dan je gitaar. :lol:

Dat is zeeuws voor vervangen :razz: maar laten doen lijkt me te duur.. dus vraag ik me af of het moeilijk is om het zelf te doen...

H.Manback
6 september 2005, 21:37
Nou ja hoe goed kan je solderen? Voor de rest moet je alleen weten hoe je de boel er uit haalt en er in zet volgens mij, dus echt ingewikkeld kan het nooit zijn (zelf nooit gedaan).

Fox
6 september 2005, 21:40
Sorry dat ik dit er even tussendoor gooi, maar zou het een goede koop zijn om de elementen eventueel te vervangen van mijn Ibanez SA160QM?

Alvast bedankt,

Fox

Fox
6 september 2005, 21:41
Sorry dat ik dit er even tussendoor gooi, maar zou het een goede koop zijn om de elementen eventueel te vervangen van mijn Ibanez SA160QM?

Alvast bedankt,

Fox

Fox
6 september 2005, 21:41
Sorry dat ik dit er even tussendoor gooi, maar zou het een goede koop zijn om de elementen eventueel te vervangen van mijn Ibanez SA160QM?

Alvast bedankt,

Fox

Nickname
6 september 2005, 22:47
De eigenlijke reden waarom ik niet een simpel 2e handjse wil kopen ofzo is omdat die body van mn gitaar zo ontzettend gaaf is.. Een soort transparant blauw/groene kleur waaronder een supergave houtnerf zit. Deze kleur ben ik nog nooit ergens anders tegengekomen en volgens de ibanez catalogi bestaat die kleur ook gewoon niet vreemd genoeg.. terwijl ik hem wel nieuw heb gekocht. Hier een foto van mn plankje in actie.. iemand enig idee welke kleur dit is of heeft iemand er ook 1?

http://img221.imageshack.us/img221/5189/olympus043klein7dw.jpg

Nickname
6 september 2005, 22:48
Rotte dubbelposts weer.... :-?

Speeddemon
6 september 2005, 23:29
De eerste dingen waarnaar je moet kijken bij het upgraden van je gitaar zijn:

topkam
electronica (potmeters en schakelaar)
elementen
brug-zadels

probeer dat eerst in orde te krijgen en daarna pas te denken aan een andere hals ofzo.

Nickname
7 september 2005, 00:29
De eerste dingen waarnaar je moet kijken bij het upgraden van je gitaar zijn:

topkam
electronica (potmeters en schakelaar)
elementen
brug-zadels

probeer dat eerst in orde te krijgen en daarna pas te denken aan een andere hals ofzo.

Hebben topkam en brugzadels zon merkbaar effect dan :???:

Speeddemon
7 september 2005, 00:42
jazeker, zowel qua beter stemmen (het probleem ligt vaker bij de topkam dan bij de stemmechanieken) als qua klank.

Een echte goeie topkam geeft je meestal een betere sustain en sound.

Letsgo21
7 september 2005, 12:18
weet er trouwens iemand de kleur van deze strat:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=52997

ik kan die kleur niet terugvinden, na het serienummer opgezocht te hebben weet ik dat het een MIM van 1996-1997 is...

Fluffy
7 september 2005, 13:56
is dat niet daphne blue ? of is dat lichter, mja te licht voor lake placid. mja weet niet zo

d'oh
7 september 2005, 14:02
is lake placid blue
daphne blue is veel lichter en veel mooier :wink: