PDA

View Full Version : Ik zit vast :(



Mauser
6 september 2005, 14:30
Ik speel nu al ongeveer 2,5 jaar, en ben in die tijd heeel at vooruitgegaan. Maar sinds een paar maanden heb ik het gevoel dat ik helemaal niet meer vorder. Ik heb wel nieuwe riffs/nummers geleerd en zo, maar bv. m'n snelheid is totaal niet vooruitgegaan, waardoor ik ook problemen heb bij het leren/oefenen van solo's. Iemand tips?

Satriani
7 september 2005, 13:35
Verdeel het in stukjes. 1 stuk van eeen solo langzaam spelen, als je dat beheerst iets sneller en snelller tot het op tempo is. DAn volgende stukje zelfde verhaal. Dan plak je de stukjes aan elkaar en voila :-D

Harry
7 september 2005, 15:09
of speel solo's op je eigen manier en in je eigen tempo. Die trend van zo snel mogelijk spelen is ook maar marginaal. Inventief spelen heeft niks met snelheid te maken.

Mauser
7 september 2005, 15:45
Ok, in ieder geval bedankt :) Wat zijn verder goede oefeningen die van pas komen bij soleren?

Neals
7 september 2005, 19:21
Als je juist vastzit, zelf zit ik vooral op artistiek vlak vast, is het misschien verstandig eens andere muzieksoorten te luisteren.

Neals
8 september 2005, 21:52
Aanvulling: Zelf zit ik net vast, maar heb tegenwoordig eindelijk een sound waar ik redelijk tevreden over ben. Hoop binnenkort acceptabel materiaal te posten.

Bobbel
9 september 2005, 02:47
dat heb ik ook... ik kan nu wel heel wat acoorden pakken... ook wat lastige accoorden, maar soloren loopt nog niet lekker... snelle laddertjes enzo... ik kan wel een rustig blues solotje spelen, maar een snelle rock & roll solo zit er nog niet in... is het dan iets om daarvoor op les te gaan?

Mauser
9 september 2005, 11:17
dat heb ik ook... ik kan nu wel heel wat acoorden pakken... ook wat lastige accoorden, maar soloren loopt nog niet lekker... snelle laddertjes enzo... ik kan wel een rustig blues solotje spelen, maar een snelle rock & roll solo zit er nog niet in... is het dan iets om daarvoor op les te gaan?