PDA

View Full Version : Scam of niet?



Negative K3 fan
6 september 2005, 12:57
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=47301

1. je moet wel heel erg slecht geinformeerd zijn om een AP2 te kopen als je metal wilt spelen
2. er staat geen seymour duncan logo op het element

zou het of zou het niet?

Josdevos
6 september 2005, 13:07
Geen scam denk ik... gewoon slecht geinformeerd.
Logo staat er niet noodzakelijk op... Aan de onderkant is het wel te zien...

Anyway 95 is veel te duur...

Kim Wilson
6 september 2005, 13:10
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=47301

1. je moet wel heel erg slecht geinformeerd zijn om een AP2 te kopen als je metal wilt spelen
2. er staat geen seymour duncan logo op het element

zou het of zou het niet?
Het zou kunnen. Mijn PAF '59 staat ook geen Seymour Duncan op. En toch is het er wel één.

Je weet nooit op welke basis iemand zo'n element koopt. En niet iedereen doet evenveel research voor hij iets koopt. Ik heb destijds een '59 gekocht, want dat zou perfect zijn voor blues. Maar in onze bluesband komt ie niet lekker tot z'n recht, omdat we twee gitaren en toetsen hebben. Dus wil ik ook wel wat anders. En mijn Jeff Beck is ook veel scherper dan dat ik had verwacht. Vooral van elementen kun je van tevoren niet altijd zeggen of het is wat je wil. En de één zal eerder de boel weer in de verkoop gooien dan de ander.

Dus wat mij betreft zou het best kunnen.

renier
6 september 2005, 13:24
tja, van de '59 is het bekend. die is ooit primair ontwikkeld om oude, kapotte PAF's van Gibson te vervangen. ik hoef je niet uit te leggen waarom de gemiddelde gibson eigenaar liever geen SD logo in zijn vintage les paul ziet zitten. een '59 heeft dus nooit een seymour logo erop.

volgens mij hebben alle andere SD's (behalve de true single coils) echter wel altijd een logo.
beetje raar ook dat de verkoper in dit geval niet even een fotootje van de achterkant plaatst. zo maak je het wel erg snel verdacht.

Negative K3 fan
6 september 2005, 13:31
hmm ik heb een element dat mij is verkocht als een '59 maar die heeft wel een logo.

hij heeft hem trouwens ook verkocht als nekhumbuvker, maar hij ziet eruit als een bijgevijlde trembucker. maargoed, hij klinkt heel goed en daar gaat het toch om?

Speeddemon
6 september 2005, 13:33
tja, van de '59 is het bekend. die is ooit primair ontwikkeld om oude, kapotte PAF's van Gibson te vervangen. ik hoef je niet uit te leggen waarom de gemiddelde gibson eigenaar liever geen SD logo in zijn vintage les paul ziet zitten. een '59 heeft dus nooit een seymour logo erop.

volgens mij hebben alle andere SD's (behalve de true single coils) echter wel altijd een logo..
Da's ook niet waar.
De Alnico Pro II heeft om de zelfde reden als die jij net noemt van de '59 geen logo.

Ik vind persoonlijk je gitaar (wanneer je dus 'open' humbuckers hebt) er optisch op vooruit gaan als die Duncan logo's erop zitten.

Voor de rest is 't te duur ja.

Iemand mijn gold covered '59 voor 10 euro minder dan de zijne kopen? :wink: De mijne is NIEUW!

Kim Wilson
6 september 2005, 13:43
Da's ook niet waar.
De Alnico Pro II heeft om de zelfde reden als die jij net noemt van de '59 geen logo.

Ik vind persoonlijk je gitaar (wanneer je dus 'open' humbuckers hebt) er optisch op vooruit gaan als die Duncan logo's erop zitten.

Voor de rest is 't te duur ja.

Iemand mijn gold covered '59 voor 10 euro minder dan de zijne kopen? :wink: De mijne is NIEUW!
SPAM!! :razz:

In de categorie gitaren waar 70% (aanname) van het forum mee speelt, is het zo dat als er een logo van Seymour Duncan op staat, de gitaar ook werkelijk beter is geworden, maar of dat nu optisch een verbetering is... Je kunt zien dat ie beter is, maar of het mooier is, is voor ieder verschillend. Bij mn JB staat het erop, en in mn Epi staat het wel ruig (Kijk, een echte SD 8-) ), maar het hoeft er wat mij betreft niet op te staan. Als ie maar goed klinkt.

Anavrin
6 september 2005, 13:48
het gaat toch om wat je er zelf van maakt, lijkt mij. Dan kun je wel dure patserelementen hebben, maar als je niet kan spelen heb je er ook niks aan... Lijkt mij dat goede gitaristen iets weten te maken van een crappy gitaar met dito elementen, en dat crap-gitaristen nergens iets van kunnen maken (eerst oefenen, dan upgraden)

Speeddemon
6 september 2005, 14:20
het gaat toch om wat je er zelf van maakt, lijkt mij. Dan kun je wel dure patserelementen hebben, maar als je niet kan spelen heb je er ook niks aan... Lijkt mij dat goede gitaristen iets weten te maken van een crappy gitaar met dito elementen, en dat crap-gitaristen nergens iets van kunnen maken (eerst oefenen, dan upgraden)
Ach ja, na 12 jaar vond ik de tijd wel rijp voor wat upgrades. :oops: :wink:

Maar bij m'n DiMarzio humbuckers zie je 't niet nee. (de Fast Track 1, die in 't midden komt, dan weer wel).

Ik wee nie, ik vind die Duncans gewoon iets chiques hebben.

Toen ik laatst met m'n Cort S2900 (waar standaard Duncans in zitten) in Den Bosch in een winkel was, kwam 1 van de verkopers ook heel geinteresseerd bij me, toen ik een Roland Cube 60 testte... "Mooi gitaartje man. Zaten die elementen er standaard in?"

Overigens zou ik nu nog graag een 80's shredder gitaar willen (liefst met carved top, zoals een Kramer Stagemaster) in een lekker felle, foute kleur, met alleen 1 humbucker (Duncan JB bridge ofzo) en 1 neck singlecoil, wat dan zeker een Duncan SSL-5 moet worden. Die klinken echt supervet!

vester86
7 september 2005, 14:21
yo speeddemon, bij welke winkel was je?? goosen en zwagerman?

Speeddemon
7 september 2005, 19:09
yo speeddemon, bij welke winkel was je?? goosen en zwagerman?
geloof 't wel ja. Heel crème kleurig interieur en niet zoveel bijzonders qua electrische gitaren.

vester86
7 september 2005, 23:44
winkeltje (bijna) in de binnenstad??
zal het idd wel zijn, op die cube60 heb ik ook gespeeld. vond um tegenvallen vergeleken met de cube30...

Lacrymosa
8 september 2005, 09:50
Maar een Alnico pro 2, kan voor metal best lekker klinken, denk hierbij aan een wat mee solo georienteerde sound, sweeps klinken zeker lekker en snelle picking licks krijgen dat dichtgesmeerde