PDA

View Full Version : Nailing vintage sounds



1959SLP
6 september 2005, 08:19
Post een kort clipje (max 1 minuut) van je geluid en zet er ff bij welk materiaal je ervoor hebt gebruikt.

Jimmy Page 1
http://onlinerock.com/musicians/plexi//custardpie.mp3

amp: `93SLP 5881 valves/ MGP9004 preamp
cab: 4 *12 G12M25
axe: PRS CU22 Dragon2 (toggleswitch in het midden)
rec.: Windows geluidsrecorder & Shure SM58 mic.

Jimmy Page 2
http://onlinerock.com/musicians/plexi//prisonblues.mp3

+ Wah

harrie-beton
6 september 2005, 09:33
http://home.wanadoo.nl/hoeksema/gear/bogner2.mp3


amp:podxt met bogner simulatie
cab: podxt met bogner simulatie
axe: zelfbouw, essen body, dimazio rails pickup - brug
rec.: cool edit 2.0 USB input

harrie-beton
6 september 2005, 09:38
maarr... het moet wel over de recording gear gaan want dit is een grensgeval of dit niet in de rubriek SOUNDS moet.

1959SLP
6 september 2005, 10:08
ja harrie, ik denk dat dit weer zo`n voorbeeld is waar recordings en sounds best bij elkaar gezet zouden kunnen worden.

Wat betreft de topictitel hoort ie idd bij sounds thuis.
Maar ik had n.a.v. jouw stukje over opnemen de geluidsrecorder van windows ontdekt. Wat dit betreft hoort het dus weer bij recording thuis.

Als je vindt dat ie toch bij sounds hoort dan zet hem daar maar neer(om onnodige verwarring te voorkomen).

Overigens, ik wilde jouw stukje beluisteren maar die blijft na de eerste 2 sec al hangen, steeds weer. Nou had ik mijn wav.files ook naar mp3 geconverteerd maar bij het afluisteren bleek dat ie maar de helft van het stuk heeft gedaan (geldt bij alle 3 de nummers). Misschien heb jij ook iets dergelijks aan de hand :???:

Negative K3 fan
6 september 2005, 12:26
ik ga toch geen WAVs downloaden ray~!!11

maar ik ben wel benieuwd

1959SLP
6 september 2005, 12:37
ik ga toch geen WAVs downloaden ray~!!11

maar ik ben wel benieuwd

Ik heb ze al geprobeerd om te zetten naar mp3 (smartaudioconverter) maar dan verlies ik een deel van de opname. Daarnaast zijn ze toch maar heel klein :wink: .

bert k
6 september 2005, 12:48
Dan moet je CDEX gebruiken.

1959SLP
6 september 2005, 12:54
Ik ben er al uit. Met Nero is het goed gegaan. Moet ze alleen nog uploaden(als ik n uur heb gewacht :( )

Negative K3 fan
6 september 2005, 13:25
Dan moet je CDEX gebruiken.

inderdaad, beste mp3 encoder!

Negative K3 fan
6 september 2005, 13:28
custard pie klinkt heel goed in essentie, de opname is alleen heel erg slecht! veel ruis etc. het klinkt of je mijn zelfbouw versterker hebt opgenomen :) die is alleen niet zo strak

harrie-beton
6 september 2005, 13:47
Overigens, ik wilde jouw stukje beluisteren maar die blijft na de eerste 2 sec al hangen, steeds weer.

ik heb hem net gedownload op mn werk (56 k telefoon) en het werkt.
Doe je wel DOEL OPSLAAN ALS?? SAVE TARGET AS



Nou had ik mijn wav.files ook naar mp3 geconverteerd maar bij het afluisteren bleek dat ie maar de helft van het stuk heeft gedaan (geldt bij alle 3 de nummers). Misschien heb jij ook iets dergelijks aan de hand

in een ander topic had ik je ook een link gegeven naar cdexe!
Wav recorder van Windows kan maar 1 minuut opnemen, gebruik bijvoorbeeld WAVESTUDIO.
Op mijn recording page staat die gratis aangeboden

harrie-beton
6 september 2005, 13:49
http://82.73.162.167/website1/opname/

dan op software klikken en goed lezen voordat je download.

Neem anders eerst een paar potten bier, het is veel te warm om achter de pc te zitten.

harrie-beton
6 september 2005, 13:58
Laat maar in opname staan. Custard Pie is een prima voorbeeld hoe je een goede gitarist, topgitaar en prima versterker kunt verkloten met een opname.

-Er zit totaal geen body in de sound. Klinkt als het door een telefoon is opgenomen.
-Ik hoor veel te veel ruis
-Ik hoor ook een overstuurd randje in de opname die volgens mij door microfoon komt. Met 3 seconden en 6 seconden duidelijk hoorbaar.

1959SLP
6 september 2005, 14:36
Ok overstuurd randje :D .

Wat die opnamekwaliteit betreft, ja heej wat wil je ook, met zo`n standaard onboard kaartje en zo`n miniem opnametooltje. Als je niet overdreven hard afspeelt dan valt die ruis wel mee. Het gaat hier dan ook om de klankkleur van de gitaar te laten horen en niet om mijn “opnamekwaliteiten” te showen.

Misschien is dit wel het beste criterium om voor recording of voor sounds te kiezen:
Recording voor opnametechnieken;
Sounds voor gitaargeluiden.

Lijkt mij dat dit zo toch ook oorspronkelijk de bedoeling was?.

Hiervan uitgegaan zou mijn post dus idd bij sounds moeten staan. Kijk maar wat je er mee doet :wink:

bert k
6 september 2005, 14:39
Probeer Cool Edit/Adobe Audition eens. Kan ook met een gewoon on-board kaartje heel behoorlijke opnames maken. Aanrader.

harrie-beton
6 september 2005, 15:14
qua opname technieken dan:


heb je die SM58 rechtstreeks via een kabel in je mic in van je pc gestoken?

Heb je een mengpaneel / of microfoon pre amp?
Dat geeft betere resultaten
sm58 - kabel - mic in MENGTAFEL - line out - line in pc


1959SLP, vooral blijven posten!!

1959SLP
6 september 2005, 16:23
qua opname technieken dan:



heb je die SM58 rechtstreeks via een kabel in je mic in van je pc gestoken?
Ja

Heb je een mengpaneel / of microfoon pre amp?
Nee
Dat geeft betere resultaten
sm58 - kabel - mic in MENGTAFEL - line out - line in pc


1959SLP, vooral blijven posten!!

Ik heb net eens geprobeerd om rechtstreeks van de stereotoren (studio opname) naar pc-recorder op te nemen. (Dit is het beste wat ik er van kon maken maar weer met de microfoon: http://onlinerock.com/musicians/plexi//ontheroadagain.mp3
Custard pie geeft eigenlijk nog het beste resultaat. Ik denk dat ik eerst maar eens wat ga investeren in een fatsoenlijke geluidskaart en een mixertje.[/url]

Negative K3 fan
6 september 2005, 19:47
een geluidskaart hoeft echt niet zo ovetrdreven luxe te zijn, en dan heb je ook geen mixer meer nodig.

ik heb de beste opnames uit sound blaster audigys horen komen, meer dan genoeg voor thuiswerk.

een leuk programma als adobe audition haal je zo bij de bekende minder legale contacten.