PDA

View Full Version : Epiphone LP standard Humbuckers



Lexvandoef
6 september 2005, 00:37
Weet er iemand of de standard humbuckers in een Epiphone LP Standard Plus splitbaar zijn? Ik namelijk binnenkort mijn LP waarschijnlijk opnieuw bedraden en niewe potmeters en een switch en output in zetten. 8-)

Thnx, Lex

Kim Wilson
6 september 2005, 07:16
Dubbel, de eerste. :evil:
K*tforum...

Kim Wilson
6 september 2005, 07:20
Weet er iemand of de standard humbuckers in een Epiphone LP Standard Plus splitbaar zijn? Ik namelijk binnenkort mijn LP waarschijnlijk opnieuw bedraden en niewe potmeters en een switch en output in zetten. 8-)

Thnx, Lex
Nee, deze pickups zijn 2-aderig, dus niet splitbaar.

De switch is idd kut van Epi. Maar zijn de nieuwe potmeters nodig? En nieuwe bedrading?
Ik heb ook een Epiphone LP Standard, en ik heb de pickups en de pickupswitch vervangen, maar de rest heb ik mooi laten zitten. Het heeft namelijk geen zin om iets te vervangen wat goed is.

john.3001
6 september 2005, 10:27
heb zelf een nieuwe lp standard + uit 2004, en een van de mankementen van die gitaar zijn de potmeters.. ze kraken niet ofzo, maar zodra je ze dicht draait wordt het 1 doffe ellende (daarom draai ik ze gewoon nooit dicht...)

Jeanken
6 september 2005, 10:32
Dus zodra je de toon dichtdraait wordt de klank dof? Uitermate vreemd..

Kim Wilson
6 september 2005, 10:38
heb zelf een nieuwe lp standard + uit 2004, en een van de mankementen van die gitaar zijn de potmeters.. ze kraken niet ofzo, maar zodra je ze dicht draait wordt het 1 doffe ellende (daarom draai ik ze gewoon nooit dicht...)
Dat zal met de duurste potmeters niet veranderen, dat moeten ze namelijk ook doen.

Jeanken
6 september 2005, 10:52
Hehe, nu ga je zijn 'frang' horen vallen :-D
Aan de topicstarter, ik denk dat je meer geniet zal hebben van een nieuw setje elementen, veel SD setjes zijn nu rond de 120EUR te vinden nieuw in Duitsland bijvoorbeeld.

Kim Wilson
6 september 2005, 10:59
Hehe, nu ga je zijn 'frang' horen vallen :-D
Aan de topicstarter, ik denk dat je meer geniet zal hebben van een nieuw setje elementen, veel SD setjes zijn nu rond de 120EUR te vinden nieuw in Duitsland bijvoorbeeld.
Die eerste zin begrijp ik niet helemaal, dat zal wel een Belgische uitdrukking zijn...

Elementen vervangen is bij Epiphone idd echt value for money. Ikzelf heb er ook Duncans in zitten (JB en '59), en dat is tot nu toe de allergrootste verbetering.

Lexvandoef
6 september 2005, 14:19
Bedankt voor de reacties 8-)

Wel jammer dat ze niet splitbaar zijn. Ik wil ze wel vervangen maar ja die geld kwestie he :cry: Ik kan 120EURO nu egt ff nie missen. Kep nog geld nodig voor me rijbewijsje :-D .

En over die potmeters, ik speel nu over mijn computer :-D :razz:, omdat ik momenteel een stagg versterkertje te leen heb :cry: . En als ik dan mijn geluid dichtdraai dan kraken ze egt als de neten. Daarom wilde ik ze vervangen en als het dan kon gelijk push/pull potmeters erin zetten voor die split. Maar goed, dat doen we dan nog ff voorlopig niet.

Thnx Lex

Jeanken
6 september 2005, 14:32
Je kan er ook wel al push pulls inzetten en dan later gewoon je elementen vervangen als je dat plant, anders moet je twee keer nieuwe pots steken.
Je kan ook eens spuiten in de pots met contactspray, helpt het niet ben je niets verloren..

Lexvandoef
6 september 2005, 14:33
Haha, ik ben trouwens bezig een lapsteel te bouwen voor school, dat wordt dus mijn profiel werkstuk :-D 8-)

Wat is een gitaarbouwen toch leuk :-D .

Haha sorry moest ik ff kwijt :P

Doei, Lex

john.3001
7 september 2005, 12:30
heb zelf een nieuwe lp standard + uit 2004, en een van de mankementen van die gitaar zijn de potmeters.. ze kraken niet ofzo, maar zodra je ze dicht draait wordt het 1 doffe ellende (daarom draai ik ze gewoon nooit dicht...)
Dat zal met de duurste potmeters niet veranderen, dat moeten ze namelijk ook doen.

ehm, ja misschien snappen jullie niet wat ik bedoel => er is nl een verschil tussen dof en doffe ellende... en dat laatste daar heb ik dus last van :-? ehm, nu snappen jullie het nog steeds niet

Kim Wilson
7 september 2005, 13:41
ehm, ja misschien snappen jullie niet wat ik bedoel => er is nl een verschil tussen dof en doffe ellende... en dat laatste daar heb ik dus last van :-? ehm, nu snappen jullie het nog steeds niet
:???:




Je had het over krakende pots? Die van mij is nu een jaar of 4, maar ik heb nergens last van. Misschien is in de loop der jaren de kwaliteit van die dingen omlaag gegaan ofzo.
Maar ik zou in dit geval wel een paar nieuwe pots monteren (500k), en dan direct push-pull, kosten niet veel meer, en je bent in 1 keer klaar.

Lexvandoef
7 september 2005, 14:32
Ik denk inderdaad dat ik dat maar doe, dan hoef ik later inderdaad niet nog eens nieuwe pots erin te steken.

Enne kontaktspray is dat hetzelfde als smeer/kruipolie?

Thnx Lex

Kim Wilson
7 september 2005, 15:07
Ik denk inderdaad dat ik dat maar doe, dan hoef ik later inderdaad niet nog eens nieuwe pots erin te steken.

Enne kontaktspray is dat hetzelfde als smeer/kruipolie?

Thnx Lex
Nee.

Sorry voor de korte reactie, maar ik kan er niet meer van maken. :)

john.3001
8 september 2005, 10:09
ehm, ja misschien snappen jullie niet wat ik bedoel => er is nl een verschil tussen dof en doffe ellende... en dat laatste daar heb ik dus last van :-? ehm, nu snappen jullie het nog steeds niet
:???:




Je had het over krakende pots? Die van mij is nu een jaar of 4, maar ik heb nergens last van. Misschien is in de loop der jaren de kwaliteit van die dingen omlaag gegaan ofzo.
Maar ik zou in dit geval wel een paar nieuwe pots monteren (500k), en dan direct push-pull, kosten niet veel meer, en je bent in 1 keer klaar.

Als je goed leest zie je dat ik juist zeg dat m'n pots NIET kraken, maar dat terzijde. Ik snap de verwarring. Kijk, op m'n strat draai ik de toonpot dicht, en het geluid blijft overeind. Op m'n Epi draai ik de toonpot dicht en heb meteen een volumedrop aan m'n aars plakken (lijkt althans zo). En btw: de kwaliteit van epi's zit momenteel weer in de lift, dus...
Aangezien ik die lp toch maar voor 1 ding gebruik (en dat is scheuren over de brugpup) zie ik niet direct in waarom ik nieuwe pots zou moeten monteren (trouwens, push-pull, ehm dan moet je wel eerst splitbare elementen hebben btw :wink: )...

Kim Wilson
8 september 2005, 10:24
Als je goed leest zie je dat ik juist zeg dat m'n pots NIET kraken, maar dat terzijde. Ik snap de verwarring. Kijk, op m'n strat draai ik de toonpot dicht, en het geluid blijft overeind. Op m'n Epi draai ik de toonpot dicht en heb meteen een volumedrop aan m'n aars plakken (lijkt althans zo). En btw: de kwaliteit van epi's zit momenteel weer in de lift, dus...
Aangezien ik die lp toch maar voor 1 ding gebruik (en dat is scheuren over de brugpup) zie ik niet direct in waarom ik nieuwe pots zou moeten monteren (trouwens, push-pull, ehm dan moet je wel eerst splitbare elementen hebben btw :wink: )...
Oh sorry, ik zag dat Lex last had van krakende pots...

Maar die volume drop is wel een beetje logisch, want je verlaagt het volume van de mid en hoge tonen, dus zal ook het totaalbeeld in volume dalen. Met een set goeie elementen is dit echter een stuk minder. En nieuwe pots zullen dit niet verbeteren.

En push-pull pots kun je er best inzetten, je hebt er alleen nog niks aan. Maar het is wel gewoon aan te sluiten met niet-splitbare elementen.

Aeon
8 september 2005, 13:12
Je kan ook proberen je humbucker uitelkaar te halen.
En dan een 4 wire er op zeten zo je dus wel kan schakelen.
Heb dit ook een keer gedaan en werkte bij mij.
Weet niet hoe het met epiphone elementen is maar is het proberen waard.
Heb ergens een uitleg op internet gezien maar weet niet meer waar zal even voor je zoeken.

http://www.1728.com/guitar1a.htm

Niet de site die ik bedoel maar die kan ik zo snel even niet vinden.
Maar hier staat ook wel het 1 en ander in.

Lexvandoef
8 september 2005, 15:15
Aha oke dat wist ik nog niet.

Maar ja als ik iets fout doe dan kan ik mijn pups dus wel weggooien?
Zou wel een beetje jammer zijn aangezien dit mijn enige gitaar is waarmee ik in mijn bandje speel :razz: Kep nog geen geld voor reservegitaren en helaas ook geen geld voor nieuwe pups als ik ze dan verziek.

Dus ik denk dat ik die pups voorlopig ff zo hou.

Thnx Lex