PDA

View Full Version : David Bowie



wanna1
5 september 2005, 22:05
Ik geloof dat David bowie toch wel leuke muziek heeft gemaakt.

Welk album behalve (lets dance) is een aanrader om eens lekker illegaal te downen?

Spuug maar!

Set Wenker
6 september 2005, 11:30
Ik kan Bowie sinds kort ook erg waarderen. Hij heeft een mooie stem en heeft met veel verschillende stijlen geexperimenteerd. Daarnaast heeft hij een neusje voor goede gitaristen. Hij speelde al met SRV samen toen deze zijn debuutalbum nog niet eens uitgebracht had. Daarnaast speelden oa Jimmy Page, Marc Bolan, Carlos Alomar, Nile Rodgers, Earl Slick, Peter Frampton, Robert Frip, Pete Townshend en Adrian Belew.

Twee aanraders:
Uiteraard de klassieker Ziggy Stardust. Vrij rustige muziek, die je wel even de tijd moet geven. Op dat album speelt Mick Ronson mee; een gitarist die spaarzaam met zijn noten omgaat, maar prachtig melodieus speelt.

Een ander gaaf album is Hunky Dory. Veel verschillende stijlen en onder andere de klassieke ballad Life on Mars? en de soms beatlesque hit changes.

Pilitev
6 september 2005, 16:48
Aandraders:

- 1976 - Station to Station (met Earl Slick als gitarist)

kijk ook eens op zijn website en luister naar zijn solo album samples www.earlslick.com. Vooral de nummers Slide en Rocks off klinken erg vet.

- 1977 - Low (erg experimenteel voor die tijd, eerste album uit zijn Berlijn periode)

Daarnaast zijn de albums die hij de laatste jaren uitbrengt ook erg mooi, ze grijpen meer terug naar de classic rock i.p.v. de experimentele cd's die hij daarvoor uitbracht

- 1999 - Hours
- 2002 - Heathen
- 2004 - Reality

vulvasonic
6 september 2005, 22:53
AAAAAAH, een liefhebber!

Ik ben al eeuwen een enorme Bowie-fan.

De mooiste platen (voor mij dan) zijn 'Low' en 'Heroes'.
Maar hij heeft zoveel mooie dingen gemaakt in veel verschillende stijlen; 'The rise and the fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars' en 'Aladin Sane' zijn weer heel anders dan de twee bovengenoemde, maar ook zeer mooi.
Verder: 'Scary Monsters (and super creeps)', 'Station to Station', 'Lodger' en natuurlijk 'Stage', een geweldige Live-plaat.

Ik ben, zoals de meeste, iets minder gecharmeerd van zijn jaren late jaren 80 periode, maar verder kun je niet snel fout gaan met hem.

Ik HOU VAN DIE MAN! :)

Negative K3 fan
7 september 2005, 15:53
ik vind de versie van without you i'm nothing met david bowie en placebo erg leuk

ook de samenwerking met NIN wat resulteerde in een superlijpe versie van the man who sold the world is geniaal!

marc_o
11 september 2005, 22:25
Kopen zul je bedoelen!
Mensen die downloaden zijn trieste dieven. :evil:



Maar Bowie is inderdaad geweldig....ben al lang fan, en zeker Earthling is geweldig.


als je het maar koopt of betaalt voor je downloadwerkzaamheden.

StefMan
11 september 2005, 22:54
Outside en Earthling zijn twee geweldige cd's, ik heb ergens een bootleg cd van zn concert met Nine Inch Nails, erg intense gewoon!

wanna1
13 september 2005, 00:33
als je het maar koopt of betaalt voor je downloadwerkzaamheden.

Ik betaal €9,95 aan mijn provider en €10.00 aan KPN, das meer dan genoeg.

Ik vind betalen voor mp3 pure onzin en daar heb meer dan 20 redenen voor, gewoon sharen die handel.

1e reden: het is een goede selectie procedure, tis een goede manier om nog eens aan de weet te komen wat goed is en wat niet.

Acajou
13 september 2005, 09:32
Kopen zul je bedoelen!
Mensen die downloaden zijn trieste dieven. :evil:



Maar Bowie is inderdaad geweldig....ben al lang fan, en zeker Earthling is geweldig.


als je het maar koopt of betaalt voor je downloadwerkzaamheden.

Jaren lang veel te veel betaald voor mijn cd's laat die rukkers van de platen industrie het nu maar is voelen.
Btw zo slecht gaat het niet met die industrie hoor (vanessa kan er nog steeds een paar nieuwe tieten van betalen).
Mensen kunnen gewoon hun geld maar 1 keer uitgeven en als je dan 1 dvd koopt tja dan kan je niet meer 2 cd's kopen.

Zolang rukkers als gordon froger en dat soort eikels nog kunnen leven als god in nederland heb ik geen medelijden met artiesten, niet dat ik daar ook maar 1 nummer van heb hoor maar het is wel verbazend dat artiesten (nou ja artiesten) met een relatief klein afzet gebied zo veel geld kunnen verdienen.

marc_o
13 september 2005, 20:48
Echt lulkoek!

De familie Heijn is ook rijk genoeg, dus je jat daar ook maar je boodschappen zeker, Shell heeft ook poen zat, dus jat je de benzine ook maar ? Muzikanten moeten er gewoon voor werken en die horen gewoon betaald te worden, net als jij en ik voor ons werk betaald worden.

Ik vind dat je mag downloaden als de artiest dit gratis aanbiedt op hun site, voor de rest ben je een ordinaire dief...

Pilitev
13 september 2005, 21:10
als je het maar koopt of betaalt voor je downloadwerkzaamheden.

Ik betaal €9,95 aan mijn provider en €10.00 aan KPN, das meer dan genoeg.

Ik vind betalen voor mp3 pure onzin en daar heb meer dan 20 redenen voor, gewoon sharen die handel.

1e reden: het is een goede selectie procedure, tis een goede manier om nog eens aan de weet te komen wat goed is en wat niet.

Wat hebben KPN en jouw provider met die artiesten te maken?

En als jij dus een artiest bent die twee jaar aan zijn nieuwe album heeft zitten zwoegen en daar veel geld en tijd in gepompt heeft dan zou jij het oke vinden dat je album gedownload wordt??

marc_o
13 september 2005, 21:24
De meesten hebben geen idee wat kost om op topniveau een CD op te nemen en hoeveel ze er moeten verkopen om uit de kosten te zijn, waarbij komt dat de klanten toch ook weer een mooi boekje verwachten bij de CD en als het eventjes kan nog een extra DVD of nog een speciale 5.1 mix. Nieuwe tour, nieuwe podiumlook, ook gratis natuurlijk evenals clips en de volgende CD moet weer mooier zijn, anders zijn de klanten teleurgesteld...

wanna1
13 september 2005, 23:22
Ik vind gewoon:

Dat muziek maken een passie hoort te zijn waar best voor betaald mag worden, zei het niet een normale prijs voor goede kwaliteit.

Artiesten verdienen ook door op te treden.

Tegenwoordig heb je teveel artiesten die makkelijk een kuthitje scoren met nietszeggende muziek en er vervolgens stinkend rijk van worden.
Hierdoor verdwijnt ruimte voor echte muzikanten die wel muziek kunnen maken.

En als je muziek maakt voor het geld, is daar nix mis mee, maar zoek dan maar een andere manier.

Als je je hoofd niet boven water kunt houden door je eigen muziek, wordt het tijd om op te rotten en andere dingen te doen.

Daarbij komt ook nag eens dat de meeste huidige "goede" muzikanten hun succes te danken hebben aan het sharen van mp3.

Bekijk het eens van de andere kant:
Als ik bijv. nooit "illegaal" de nieuwe cd van Siddharta had gedownload was het hier nu nog nooit bekend, je ziet nu dat deze band met een geweldige opmars bezig is. en zo is het met veel bands.

Ja jonge de tijden veranderen nu eenmaal.

Jij noemt het voorbeeld van appie heijn, ik noem het voorbeeld:

Als je een briefje van honderd vindt laat je het toch ook niet liggen van "het zal wel van iemand anders zijn"

Kortom misschien dat nu muzikanten er weer eens wat harder voor werken.

En je andere argument:
Als je nix kunt, heb je idd een peperdure studio voor maanden nodig om iets goed te laten klinken.
Als je een goede muzikant bent en je je goed voorbereid is het niet zo duur om in 2 weken tijd een top cd te maken, trek je cd kast maar open en veel tijdloze monster cd's zijn in kort tijdsbestek opgenomen.
:razz:

Set Wenker
13 september 2005, 23:44
Tegenwoordig heb je teveel artiesten die makkelijk een kuthitje scoren met nietszeggende muziek en er vervolgens stinkend rijk van worden.


Noem er eens één!!! Tegenwoordig word je van een hitje echt niet rijk meer hoor.

StefMan
14 september 2005, 00:11
Britney Spears - Hit me baby one more time...wat dat kutnummertje allemaal neit ontketend heeft :roll:

Acajou
14 september 2005, 10:04
De meesten hebben geen idee wat kost om op topniveau een CD op te nemen en hoeveel ze er moeten verkopen om uit de kosten te zijn, waarbij komt dat de klanten toch ook weer een mooi boekje verwachten bij de CD en als het eventjes kan nog een extra DVD of nog een speciale 5.1 mix. Nieuwe tour, nieuwe podiumlook, ook gratis natuurlijk evenals clips en de volgende CD moet weer mooier zijn, anders zijn de klanten teleurgesteld...
Okee marc, gedeeltelijk mee eens maarrrr.

Het opnemen en produceren kost allang niet meer wat het 20 jaar geleden koste. Mp3 is niet alleen " stelen " maar is ook voor een deel promotie, het downloaden heeft er (bij mij) toe bij gedragen dat mijn muziek smaak verbreed is en ik KOOP dan ook wat ik echt mooi vind.
Ik durf zelfs te beweren dat er bands zijn die hun cd's bewust hebben laten uitlekken.

Het downloaden heeft er in meer of mindere mate toe bij gedragen dat de cd-prijzen nu wel op een normaal niveau liggen, overigens heeft de komst van de dvd daar ook een groot aandeel in gehad.

Persoonlijk zit ik niet te wachten op een beokje een hoesje van een dure ontwerper een hippe toer en duur promotie materaal en ik wil daar dus ook eigenlijk niet voor betalen.

Optredens zijn zo duur dat al die bovenstaande kosten daar toch behoorlijk door gedekt worden, okee misschien is die prijsstijging wel mede veroorzaakt door het downloaden wie al het zeggen.

Daar komt nog bij dat veel grote productie maatschappijen (noem ff sony) OOK degene zijn die het downloaden en branden (productie cd en dvd branders) mogelijk maken en daar zelfs mee adverteren of iig de suggestie wekken dat het heel normaal is. Kijk is naar reckames van providers en hardware producenten, natuurlijk zeggen ze niet dat je maar illegaal moet downloaden maar zo noemen ook zeker niet het woord ILLEGAAL.

Acajou
14 september 2005, 10:09
Tegenwoordig heb je teveel artiesten die makkelijk een kuthitje scoren met nietszeggende muziek en er vervolgens stinkend rijk van worden.


Noem er eens één!!! Tegenwoordig word je van een hitje echt niet rijk meer hoor.
Want ???
Als randdebielen als b.v. froger (hoeveel hits heb die gehad en wat is zijn afzet gebied) of gordon er rijk van kunnen worden maak je mij niet wijs dat je met 1 kuthitje niet binnen kan zijn.

George Baker is van 2 hits HEELLLLLLLL erg rijk geworden, okee dat was lang geleden

En van house techno en meer van dat soort spul kan je als je mazzel hebt met weinig investering flink verdienen. Uiteraard is het dan wel belangrijk om de juiste mensen te kennen, het lijkt wel of dat het enige is wat belangrijk is :-?

Set Wenker
14 september 2005, 11:07
Het gaat mij erom dat hij stelt dat er tegenwoordig té veel artiesten op basis van één hitje stinkend rijk worden en dat is volgens mij gewoon niet zo. Als er al veel geld verdiend wordt aan een hit dan verdwijnt dat geld echt niet allemaal in de zak van een artiest. Als er stond dat ze heel wat geld verdienden aan één hit, okay, maar stinkend rijk... Dat lukt maar een heel klein deel.

Ik moet zeggen dat ik trouwens ook meer zat te denken aan Nederlandse bands. Bands als Skik en de Dijk hebben toch wel een aantal hits gehad in Nederland en treden regelmatig op. Toch weet ik dat bijvoorbeeld de jongens van Skik niet op basis van de band alleen kunnen leven.

En jij noemt forger en gordon, maar die zijn echt niet rijk geworden op basis van één hit. Daar hebben ze net zoals een hele hoop andere artiesten veel voor moeten doen. Het werkt niet zo dat je één hitje hebt en daarna binnen bent. Daarna moet je nog een heleboel werk verzetten om echt de vruchten van dat succes te plukken. Froger en Gordon zijn rijk geworden door de vele optredens en Schnabbels die ze doen, niet van een hitje.

Acajou
14 september 2005, 13:14
Nu zeg je het eindelijk goed " volgens mij" .
Volgens mij heb ik gelijk, maar goed volgens jou weer niet.

En sorry dat ik het zeg maar skik en zelfs de dijk zijn maar kleine bandjes.
Wat is hun afzet gebied, wie kopen hun cd's en belangrijker wie download er in godsnaam daar wat van ?
Volgens mij zijn het juist dit soort bandjes waar relatief weinig illegaal van wordt binnen gehaald.

Ik zie downloaden meer in het hoekje van brommers opvoeren door rood lopen. Iedereen doet het er werd niks van gezegd en de setjes kan je gewoon in de winkel kopen (behale voor door rood lopen natuurlijk).

En dat froger en anderen het van optredens moeten hebben dat snap ik wel maar die verkrijgen ze natuurlijk pas na hun eerste hit.
Weet je wat een uurtje froger ofzo kost en dan een beetje meebrullen met een geluidsband.

marc_o
14 september 2005, 16:15
Je kan het voor jezelf allemaal prima uitleggen, maar het blijft diefstal.
Ik kan ook het oververse brood bij de AH gaan jatten en iedereen die bij me komt eten zo'n heeeeeerlijke boterham geven en dan later gaan zeggen dat ik heb bijgedragen aan de populariteit van die broodjes....echt lariekoek.

De artiesten die hierboven genoemd worden, zoals een Froger en een Gordon en noem ze maar op.
Die gasten werken erg hard aan hun carriere of hebben die in ieder geval erg hard gedaan, zodat ze nu de vruchten daarvan plukken.
Natuurlijk lijkt het simpel om met een orkestbandje op te treden, maar zorg eerst maar dat je zover komt...en er het geld voor krijgt wat zij ervoor krijgen. Een band als Blof heeft tot en met de Watermakers tournee ook meer dan 200 optredens per jaar moeten doen, en geloof mij, die werken een hééél stuk harder dan jij ooit hebt gedaan Acajou.

Acajou
14 september 2005, 19:28
O gaan we zo beginnen, jij weet gvd helemaal niet wat ik ooit heb gedaan.

Maar goed ik snap het wel, acajou is ambtenaar en dus doet hij geen flikker. Is idd lekker makkelijk marc, weer een bevestiging van mijn beeld van een hrm.

Terug naar het downloaden.

Het verschil tussen mp3's en een brood is wel dat je een brood niet zo van de straat plukt. En in de basis heb je gelijk, het is stelen, dat maakt het discisieren hierover zo moeilijk omdat je het gewoon kan afdoen als het is stelen. Maar het ligt wel ff anders, en dat weet jij ook misschien ga je daarom meteen ook voorbij aan alle andere punten die ik aangaf (lekker makkelijk).

Wel grappig om te zien dat jij weet hoe hard artiesten voor hun geld werken maar dat en dat jij, als hrm, totaal geen beeld hebt van wat andere mensen doen.

marc_o
15 september 2005, 13:17
haha, Mannetje toch....ik werk dan wel bij HRM, maar ben hiervoor eerst 8 jaar ambtenaar geweest hoor, net als jij... :wink:
Hard werken ken ik ook wel hoor, heb ook nog in de scheepvaart gezeten en daar ben je 24 uur per dag beschikbaar met slechts 6 slaapuren, dus 18 uur per dag werken. Daarbij hebben we thuis een nachtcafé en 2 restaurants gehad waarin je meer uren draait dan jij dacht dat er in een dag zaten....dus rust jij maar lekker uit op je baantje....dan zal de rest van nederland wel werken...(hm, dit schreeuwt natuurlijk om een reactie, maar wat geeft dat, het is nu eenmaal komkommertijd :) )
Maar inderdaad, ik weet niet wat jij allemaal heb gedaan...enlighten me..


Maar terug ontopic....David Bowie is echt te gek en downloaden zonder toestemming van de artiest op welke manier dan ook blijft diefstal, wat voor mooi verhaal je er ook aan vasthangt.

StefMan
15 september 2005, 13:38
mensen teveel geld laten betalen voor een cd waar de artiest toch niet echt geld van krijgt (artiesten leven van promotie en andere dingen, niet echt van de cd verkoop) is diefstal :o

Acajou
15 september 2005, 13:55
Jij bent echt grappig marc, je gaat er vanuit dat als iemand nu ambtenaar is dat hij dan A:niks doet en B: nooit wat gedaan heeft ook.

Wel stoere verhalen over wat jij en je familie allemaal gedaan hebben en dat sluit dus ook meteen uit dat ik niks doe/gedaan heb ? Meer en meer pas je in het plaatje van een hrm (veel lullen weinig inhoud).

En ook bij het download verhaal kies je de makkelijke weg door niet op mijn argumenten in te gaan, btw ik heb er nog 1.
Hoe kan het dat er zeg zo'n 7 8 jaar geleden werd gezegd " 20 euro is een te rechtvaardige prijs voor een cd" .
En nu na al het downloaden zijn die te rechtvaardige-prijzen nog maar de helft. Zijn wij dan (als we het toch over diefstal hebben) dan niet jaren bestolen ?

uiteraard verwacht ik niet meer dat je inhoudelijk reageerd maar verbaas me is.

Acajou
15 september 2005, 13:56
Jij bent echt grappig marc, je gaat er vanuit dat als iemand nu ambtenaar is dat hij dan A:niks doet en B: nooit wat gedaan heeft ook.

Wel stoere verhalen over wat jij en je familie allemaal gedaan hebben en dat sluit dus ook meteen uit dat ik niks doe/gedaan heb ? Meer en meer pas je in het plaatje van een hrm (veel lullen weinig inhoud).

En ook bij het download verhaal kies je de makkelijke weg door niet op mijn argumenten in te gaan, btw ik heb er nog 1.
Hoe kan het dat er zeg zo'n 7 8 jaar geleden werd gezegd " 20 euro is een te rechtvaardige prijs voor een cd" .
En nu na al het downloaden zijn die te rechtvaardige-prijzen nog maar de helft. Zijn wij dan (als we het toch over diefstal hebben) dan niet jaren bestolen ?

uiteraard verwacht ik niet meer dat je inhoudelijk reageerd maar verbaas me is.

Set Wenker
15 september 2005, 14:33
Hoe kan het dat er zeg zo'n 7 8 jaar geleden werd gezegd " 20 euro is een te rechtvaardige prijs voor een cd" .
En nu na al het downloaden zijn die te rechtvaardige-prijzen nog maar de helft. Zijn wij dan (als we het toch over diefstal hebben) dan niet jaren bestolen ?

uiteraard verwacht ik niet meer dat je inhoudelijk reageerd maar verbaas me is.

Dus ik heb hier een gitaar van 200 euro staan. Ik bied hem aan voor 500 euro en iemand koopt hem. Dan besteel ik volgens jou dus die gast en mag hij vervolgens voor 300 euro van mij terugstelen?

Is dit een beetje hoe jij erover denkt? Dan mag jij mij even uitleggen waarom een bepaald bedrag vragen voor een produkt, dat je niet HOEFT te kopen, diefstal is.

En vervolgens mag je even uitleggen waarom je dan in jerecht staat om terug te stelen. Die regel kende ik ook nog niet.

Het lijkt mij dat het hier gewoon een kwestie van vraag en aanbod is. Zolang een bepaalde hoeveelheid geld betaald wordt voor een produkt, kan de aanbieder dat bedrag blijven vragen. Zo niet, dan moet hij de prijs verlagen of hij verkoopt niets meer.

StefMan
15 september 2005, 14:46
Dus ik heb hier een gitaar van 200 euro staan. Ik bied hem aan voor 500 euro en iemand koopt hem. Dan besteel ik volgens jou dus die gast en mag hij vervolgens voor 300 euro van mij terugstelen?

In theorie wel...het is misschien handig om ervoor te zorgen dat hij niet door heeft dat je hem aan het afzetten bent :wink:


Het lijkt mij dat het hier gewoon een kwestie van vraag en aanbod is. Zolang een bepaalde hoeveelheid geld betaald wordt voor een produkt, kan de aanbieder dat bedrag blijven vragen. Zo niet, dan moet hij de prijs verlagen of hij verkoopt niets meer.
En daarom is iedereen dus in rep en roer over dat downloaden, men krijgt door dat we het niet langer pikken om 20 euro voor een cd te betalen, dus we downloaden het, hun krijgen minder geld binnen, maar ze willen de prijs niet verlagen omdat ze nog steeds die miljoenen (of miljarden) aan ons willen verdienen. Ze kunnen de prijs verlagen waardoor er mogelijk minder mensen gaan downloaden, maar de winst gaat dan toch omlaag, je kan de prijs hetzelfde houden of zelfs verhogen en meer mensen gaan downloaden...niet echt een win-win situatie voor die bedrijven.

Maar ja, als je echt een fan bent van een band koop je die cd's...downloaden is denk ik een hele goede manier om nieuwe muziek te ontdekken, maarja door het voorkomen van diefstal zullen we naar dezelfde shit moeten luisteren :razz:

Acajou
15 september 2005, 14:55
Hoe kan het dat er zeg zo'n 7 8 jaar geleden werd gezegd " 20 euro is een te rechtvaardige prijs voor een cd" .
En nu na al het downloaden zijn die te rechtvaardige-prijzen nog maar de helft. Zijn wij dan (als we het toch over diefstal hebben) dan niet jaren bestolen ?

uiteraard verwacht ik niet meer dat je inhoudelijk reageerd maar verbaas me is.

Dus ik heb hier een gitaar van 200 euro staan. Ik bied hem aan voor 500 euro en iemand koopt hem. Dan besteel ik volgens jou dus die gast en mag hij vervolgens voor 300 euro van mij terugstelen?

Is dit een beetje hoe jij erover denkt? Dan mag jij mij even uitleggen waarom een bepaald bedrag vragen voor een produkt, dat je niet HOEFT te kopen, diefstal is.

En vervolgens mag je even uitleggen waarom je dan in jerecht staat om terug te stelen. Die regel kende ik ook nog niet.

Het lijkt mij dat het hier gewoon een kwestie van vraag en aanbod is. Zolang een bepaalde hoeveelheid geld betaald wordt voor een produkt, kan de aanbieder dat bedrag blijven vragen. Zo niet, dan moet hij de prijs verlagen of hij verkoopt niets meer.

Het HOEFT geen diefstal te zijn maar verklaar mij dan meteen ff hoe dat b.v. zit met iets als de opta die telefoonproviders op de vingers tikt als ze te veel vragen voor iets. Ze kunnen ook gewoon zeggen je kan vragen wat je wil, volgens jouw redenering.
Als jij 1 gitaar aanbied dan is er nog genoeg andere keus, maar als een hele industrie willens en wetens te veel rekend dan heb je dus geen andere keus.

Btw ik zeg nergens dat je het terug mag stelen, ik zeg alleen dat het heel begrijpelijk is en dat sommige producenten/maatschappijen een dubieuze rol spelen door zowel cd te verkopen als producten en diensten die het downloaden en branden mogelijk maken.

marc_o
15 september 2005, 19:03
Jij bent echt grappig marc, je gaat er vanuit dat als iemand nu ambtenaar is dat hij dan A:niks doet en B: nooit wat gedaan heeft ook.

Wel stoere verhalen over wat jij en je familie allemaal gedaan hebben en dat sluit dus ook meteen uit dat ik niks doe/gedaan heb ? Meer en meer pas je in het plaatje van een hrm (veel lullen weinig inhoud).

En ook bij het download verhaal kies je de makkelijke weg door niet op mijn argumenten in te gaan, btw ik heb er nog 1.
Hoe kan het dat er zeg zo'n 7 8 jaar geleden werd gezegd " 20 euro is een te rechtvaardige prijs voor een cd" .
En nu na al het downloaden zijn die te rechtvaardige-prijzen nog maar de helft. Zijn wij dan (als we het toch over diefstal hebben) dan niet jaren bestolen ?

uiteraard verwacht ik niet meer dat je inhoudelijk reageerd maar verbaas me is.

Ik ben inderdaad best grappig.

Je hebt absoluut gelijk qua CD-prijzen, ik heb die ook altijd veel te hoog gevonden, zo lijkt Nederland in elkaar te zitten, overal lekker veel voor mogen lappen.

Ik zeg niet dat ambtenaren niets doen of niets gedaan hebben...als dat zo is...laat het me a.u.b. zien...ik had het over jou persoonlijk en dat was om te stangen in de komkommertijd (iets waar je zelf ook niet vies van bent overigens)

Mijn verhalen zijn niet stoer, het was gewoon hard buffelen en ik ben blij dat die tijd achter de rug is...een kroeg is leuk, maar niet als er geen sluitingstijden zijn en je na de laatste klant rond een uur of 6 's morgens nog eens mag beginnen met opruimen en schoonmaken. Varen op een tanker is ook best leuk, totdat je slecht gaat slapen en er van die 6 rusturen maar 4 overblijven...ben blij dat ik verder gestudeerd heb en niet meer 's avonds of 's nachts aan de bak hoef.
Dat jij met vervelende HRM-ers moet werken, waar je overigens in het verleden al eens meer over bent begonnen, daar kan ik ook niks aan doen en is meer een probleem van jouw werkgever. Net zo min als je alle ambtenaren over één kam kunt scheren, kun je dat ook niet met andere beroepsgroepen....het lijkt me meer een uiting van jouw frustraties op je werk.

Dan nog het downloaden:
Vooruit, laat ik dan zeggen dat je er prima nieuwe bands mee kunt ontdekken en daarbij vind ik het absoluut geoorloofd als je bijvoorbeeld de CD of beter nog de LP en je wilt 'm op een MP3 speler knallen...dan heb je al betaalt voor de muziek, en één keer is genoeg.
Ik kan het helaas voor de rest niet eens zijn met diefstal, hoe ik het ook wend of keer...en ja...ik ben zo'n vogel die het meteen zegt als ie teveel terugkrijgt in een winkel...

Genoeg inhoudelijk voor je Acajou?

Acajou
15 september 2005, 19:35
Ja.

Alleen zeuren over hard werken en dan nog 4 uur kunnen slapen TTTTTTTTSSSSSSSSS.

O ja we zullen het toch niet eens worden en stangen is goed.
















Damn ben ik er toch in getrapt, btw ik lijk nu zomaar een goede hrm te hebben.

marc_o
15 september 2005, 21:52
Maar......dit betekent toch niet dat we niet meer tegen elkaar gaan zeuren he? Dat zou ik zomaar kunnen gaan missen :)

vulvasonic
16 september 2005, 00:42
DAVID BOWIE!!!!!

wanna1
16 september 2005, 20:54
Hehe, heb inmiddels:

- Alladin
- Hunky
- Scary
- Low
- Heroes
- Station to Station
- Ziggy Stardust

Lekker illegaal binnen (sorry kon het niet laten) ik vond ze plotseling en vond het zonde om ze nat te laten regenen.

Klink allemaal heel goed, heb nog geen beste keuze kunnen maken, die komt binnenkort.

Mijn dank is nog steeds groot.

vulvasonic
18 september 2005, 23:30
Hehe, heb inmiddels:

- Alladin
- Hunky
- Scary
- Low
- Heroes
- Station to Station
- Ziggy Stardust

Lekker illegaal binnen (sorry kon het niet laten) ik vond ze plotseling en vond het zonde om ze nat te laten regenen.

Klink allemaal heel goed, heb nog geen beste keuze kunnen maken, die komt binnenkort.

Mijn dank is nog steeds groot.

Da's een heeeeeeeeel mooi rijtje! :)

marc_o
19 september 2005, 23:53
Nou Earthling nog (heel anders, maar met megavet gitaarwerk van Reeves Gabrels)

StefMan
20 september 2005, 00:01
En vergeet 1.OUTSIDE version2 niet!!!!