PDA

View Full Version : Verschillende spoelen voor een wah



Fumi SG
5 september 2005, 21:53
hoij,

Ik wil nou een wahpedaal bouwen. Jep, ik ben verslaafd! :-D Ik heb de tekeningen voor de behuizing al klaar, en weet ook ongeveer al welke onderdelen ik nodig heb. Maar nou heb ik nog een vraag m.b.t. de spoel. Ik ga een Crybaby nabouwen en ik weet dat in de oudere Crybaby's en de Crybaby Classic (van tegenwoordig) een Fasel spoel zit. Heeft het nut om zo'n Fasel (reissue toch??) te nemen of voldoet een gewone Dunlop spoel ook?? Of misschien een Halo replica??

En wat is het verschil tussen de rode en de gele Fasel spoel??

Oftewel, hoor je echt duidelijk verschil met die verschillende spoelen??

Ruben.

JoostBaksteen
5 september 2005, 22:03
Haha :-D toch verslaafd :-D. We hadden je nog gewaarschuwd :-D

Zelf weet ik niet wat het verschil is, maar ik heb wel gelezen dat mensen andere spoelen in hun Wah zetten omdat dat beter zou zijn.... maarja.... of dat gewoon een nerdige-tone-quest is, of echt verschil maakt weet ik niet.

chennie
5 september 2005, 23:00
of je maakt een voetje voor die spoel, beetje doordrukken in een ic voetje wil nog wel eens helpen. Of je soldeert een soort van pootje of klemmetje. Wanneer je definiteive spoel hebt gevonden haal je die pootjes weg. Je moet wel twee keer solderen in je pcb, maar beter dan elke keer een spoeltje in je pcb te zetten.
Dan ga je heel veel testen en post je al je bevindingen hier, in naam van de wetenschap !

chennie
5 september 2005, 23:00
of je maakt een voetje voor die spoel, beetje doordrukken in een ic voetje wil nog wel eens helpen. Of je soldeert een soort van pootje of klemmetje. Wanneer je definiteive spoel hebt gevonden haal je die pootjes weg. Je moet wel twee keer solderen in je pcb, maar beter dan elke keer een spoeltje in je pcb te zetten.
Dan ga je heel veel testen en post je al je bevindingen hier, in naam van de wetenschap !

JoostBaksteen
5 september 2005, 23:04
Dan ga je heel veel testen en post je al je bevindingen hier, in naam van de wetenschap !

eens :-D

Fumi SG
5 september 2005, 23:05
hmz... dat zie ik niet echt zo zitten eigenlijk, aangezien een Fasel spoel (bij Banzai) zo'n €15,- kost, een normale Dunlop iets van €11,- en zo'n Halo replica kost al €22,-! :-? Dus niet zomaar een op-ampje of een weerstandje van een paar cent...

Maar goed, in naam van wetenschap. Wie weet! :-D

Fumi SG
7 september 2005, 22:30
... Verder helemaal niemand? :oops:

Antal
7 september 2005, 22:33
Waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben: Hoe ga je die behuizing maken?

Fumi SG
7 september 2005, 22:37
Nou, hou 'De werkbank' de komende tijd ff goed in de gaten en je zult er wel achter komen waarschijnlijk! :wink:
Ik ben op dit moment nog in de ontwerpfase!

Back on topic... :)

Antal
7 september 2005, 22:40
Nou, hou 'De werkbank' de komende tijd ff goed in de gaten en je zult er wel achter komen waarschijnlijk! :wink:
Ik ben op dit moment nog in de ontwerpfase!

Back on topic... :)

Ben heel benieuwt!!!

Maar over die spoelen, tja, als ik de verhalen moet geloven zit er wel aardig wat verschil in. Maar wat de verschillen precies zijn daar kan ik je ook niet mee helpen vrees ik.