PDA

View Full Version : ja alweer iets over ebay



BLOK182
10 september 2002, 16:06
Had ff een vraagje over Ebay. Stel, je koopt een gitaar bijv. een ESP Kirk Hammet dinges, die hier stikduur is (geloof dik 2500 euro?) voor bijv.800 dollar, dan heb je met verschepen + invoerrechten toch een goeie deal. MAAR stel nou je koopt die gitaar, en ze pakken hem in de US voor je in, en je opent de doos en er zit een squier in.
Worden dingen via ebay gecontroleerd? Of is er een soort verzekering voor dergelijke dingen?

Dude
10 september 2002, 16:29
hmm das wel een goeie vraag ja...

Harry
10 september 2002, 16:37
je kunt die vraag bij Ebay zelf neerleggen, want er zitten natuurlijk veel haken en ogen aan zo'n transactie.
Als er iets niet goed gaat kun je 'negatieve feedback' geven, iedereen kan dan zien wat de betreffende persoon heeft uitgevreten. Is maar de vraag of dat indruk maakt.

JV
10 september 2002, 16:44
de verkoper is wettelijk verplicht om het goede op te sturen, moetje ff bij ebay.nl kijken bij je kopersrechten enzo. staat het allemaal in enzo. maar volgens de wet moet hij een ding verkopen zoals hij zegt, of hij is strafbaar

BLOK182
10 september 2002, 16:47
oh dat zou wel flex zijn. Maarre, weet iemand of er veel gerotzooid wordt op ebay?

Dude
10 september 2002, 19:17
ja en dan, dan zit jij nog steeds met je squier waar je 2000 euro voor hebt over geboekt naar een amerikaan die nog nooit gezien hebt, no way dat ik dat oit zou doen...

FragDaddy
11 september 2002, 11:14
of je krijgt een lege gitaarkoffer.

trouwens, bedenk wel dat er ook nog aardig wat verzendkosten/invoerrechten/btw over zo'n shipment heen komen. dus die 800 dollar zal wel 'ietsjes' meer worden.

trouwens. lijkt me toch niet zo fijn, een gitaar kopen waar je nooit op gespeeld hebt. zeker niet zo'n dure.

Dirk_Hendrik
11 september 2002, 12:56
http://www.edromanguitars.com/rant/ebay.htm

Ik heb deze link al eens eerder neergezet. Gaat over oplichterspraktijken op ebay

BLOK182
11 september 2002, 15:58
Toch nog eens iets gecheckt op musiciansfriend.com
Daar stunten ze nu met een Gibson ES-135 voor 999 dollar (zal ongeveer dus ook zoiets in euro's zijn). De verzendkosten zijn gratis, en dan betaal je dus 999 x 1.032 invoershit x 1.19 btw = 1226 terwijl dat ding bij bijv. Musik Produktiv 2400 euro kost.

starter
11 september 2002, 16:40
Op 2002-09-11 15:58, schreef BLOK182:
Toch nog eens iets gecheckt op musiciansfriend.com
Daar stunten ze nu met een Gibson ES-135 voor 999 dollar (zal ongeveer dus ook zoiets in euro's zijn). De verzendkosten zijn gratis, en dan betaal je dus 999 x 1.032 invoershit x 1.19 btw = 1226 terwijl dat ding bij bijv. Musik Produktiv 2400 euro kost.


Waarom proberen jullie niet op de factuur te krijgen dat het een gebruikt demomodel is... dan betaal je maar 6% BTW.... :grin:

Moet dan wel 2e hands zijn (op papier)!!!! Let dan uiteraard wel op de garantiebepalingen, maar ja... ik zie toch niet zo snel met een plank teruggaan naar de VS... :grin:

BLOK182
11 september 2002, 16:46
geen idee of ze dat bij musiciansfriend doen, dat zou wel helemaal vet zijn.
p.s. als je daar uitlet dat je in Nederland woont, zouden ze dan nog aan "free shipping" doen?

JV
11 september 2002, 17:24
je kan natuurlijk wel als je vrienden in amerika hebt die dat ding laten kopen. jij maakt het geld over en na een half jaar zeggen dat hij 2e hands is

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-09-11 17:28 ]</font>

BLOK182
11 september 2002, 17:26
mm toch maar eens een paar goeie vrienden maken daaro. Nou je het zegt, ik heb een ver italiaans achternichtje en die woont in Silicon Vally. mmmm eens een telefoonnummer zoeken....:wink:

AutoStatic
23 september 2002, 17:08
Dit is wat de ebay verkoper waar ik mee in onderhandeling ben te zeggen had over Ed Roman:
"Ed Roman is a jerk. Everyone knows this. I am not, and am a little upset by the
comparison."

Up!

Dirk_Hendrik
23 september 2002, 20:11
Tsja,

Als je kijkt wat Roman over ebay verkopers schrijft kan ik me voorstellen dat ze hem een jerk vinden. Ik vind het zelf ook een vervelende prutamerikaan
Maar,
Veel van de artikelen op zijn site over marketingtechnieken, kostenbesparingen bij grote fabrikanten etc. etc. hebben een zeer sterke kern van waarheid. Ik zie Roman zeker niet als "final verdict" over gitaarzaken. Een gewaarschuwd man telt echter wel voor twee.

AutoStatic
24 september 2002, 09:10
Zeker en ik ben ook blij dat ik het even gecheckt heb. Maar m'n gitaar is onderweg, is binnen een week hier. Ze is verzonden via UPS dus ik kan mooi kijken hoe dat allemaal gaat via de online trackingservice. Ze ligt nu op het vliegveld in de States te wachten op het vliegtuig :smile:

PeArLjAm
24 september 2002, 17:08
Wat heb je gekocht uit Amerika? Ik wil dit ooit ook nog eens doen en ik wil een beetje weten of het goed gaat met ups enzo en of je echt veel btw betaald..

AutoStatic
25 september 2002, 10:46
'n SG Special uit 1971.

http://www.sodap.nl/img/twinsister1.jpg
http://www.sodap.nl/img/twinsister2.jpg

Gaat tot nu toe goed. UPS stuurt je een mail met het tracking number en de link naar de tracking service zodat je online kan zien waar je gitaar is. Die van mij ligt nu in Philadelphia te wachten op het vliegtuig naar Amsterdam. Invoerrechten is nog even afwachten.

PeArLjAm
25 september 2002, 17:19
Zon tracking service is idd wel handig kan je zien waar je gitaartje verkeerd. En hopen dat de invoerrechten niet zoveel worden, laat het fftjes weten hiero dan.

btw mooie gitaar :smile:

sash
25 september 2002, 22:54
Op 2002-09-11 12:56, schreef Dirk_Hendrik:
http://www.edromanguitars.com/rant/ebay.htm

Ik heb deze link al eens eerder neergezet. Gaat over oplichterspraktijken op ebay


ed roman zuigt big time, naar die lul moet je geeneens luisteren. Hij belazerd zelf de boel en dan komt ie zeiken over ebay.

AutoStatic
26 september 2002, 09:04
Dat zei de verkoper van m'n gitaar ook al. Hij was er echt niet blij mee dat ik daar mee aan kwam zeilen. Ach, ben nog een eBay rookie, van dit soort dingen leer je weer.

Maar idd, Ed Roman is een knurft.

AutoStatic
26 september 2002, 09:05
Een lambal die een stomp in z'n balzak verdiend. En 10 muilperen.

Dirk_Hendrik
26 september 2002, 09:44
Op 2002-09-25 22:54, schreef sash:


Op 2002-09-11 12:56, schreef Dirk_Hendrik:
http://www.edromanguitars.com/rant/ebay.htm

Ik heb deze link al eens eerder neergezet. Gaat over oplichterspraktijken op ebay


ed roman zuigt big time, naar die lul moet je geeneens luisteren. Hij belazerd zelf de boel en dan komt ie zeiken over ebay.


Roman is een vervelende nationalistische zeikAmerikaan. Couldn't agree more. Maar waar belazert hij de boel?

Casey
26 september 2002, 10:29
Doe een google search in alt.guitar op Ed Roman en er komt genoeg ellende boven .
Ik heb zelf geen ervaring met hem maar als er zo veel klachten zijn in vrijwel elk Amerikaans gitaarforum moet er wel een kern van waarheid inzitten !
Die zogenaamde E-Bay truken waar hij voor waarschuwd zijn precies de dingen waar ie zelf van word beschuldigd .

http://www.connecticut.bbb.org/commonreport.html?compid=46000617&amp;national=Y

AutoStatic
26 september 2002, 11:48
Tering hé, trekken we hier even een beerput open.
Fok, waar zijn m'n knijpers....

AutoStatic
27 september 2002, 14:23
Gitaar moet als het goed is voor eind werkdag geleverd worden. Zou het dan lukken om er vanavond meteen mee het podium op te kunnen?

guvnor
3 oktober 2002, 21:06
En...??? issie binnen?

AutoStatic
8 oktober 2002, 12:10
Oh ja, gitaar is binnen!!!!
Is in betere staat dan de gitaar die ik al had, kon haar meteen inpluggen en heb er gelijk mee op de bühne gestaan. Topding. Alleen had de kam een schoonheidsfoutje, de dunne E-snaar liep continu van de hals af, maar heb kammetje laten vervangen. Er miste een schroefje van het element, maar dat was ook geen probleem. Het enige echte minpuntje waren de stemmechanieken. Twee daarvan waren kaduuk. Maar gelukkig heb ik genoeg originele reserve Klusons, dus die kon ik zo vervangen. Ze speelt weer als een zonnetje, klinkt perfect en ik ben zo blij als een kind. Het heeft me wel veel geld gekost allemaal maar ik heb nu wel een topgitaar erbij. O ja, en de originele case zat erbij, zo'n supermooie ultradikke zwaar plastieken Gibson koffer.

AutoStatic
8 oktober 2002, 12:11
En ik ga gelijk m'n profiel aanpassen :smile: :smile:

Harry
8 oktober 2002, 14:12
gefeliciteerd!!!

BLOK182
9 oktober 2002, 15:29
Proficiat, mooi dingetje!!