PDA

View Full Version : Waarom zijn de soundsamples....



armageddon
5 september 2005, 18:46
op sites van fabrikanten altijd zo vreselijk kut!
Zit je te zoeken naar fragmenten van de Pod XT/Vetta II of iets daaromtrend op de Line 6 site, krijg je alleen maar vreselijk slecht ingespeelde stukjes. De cleans gaan over het algemeen nog wel, maar crunch en lead geluiden zijn ronduit om te huilen. Ik krijg uit mijn Pod 2.0 makkelijk een beter geluid dan die zogenaamde Ubershall imitaties van de Pod XT etc.
Ook Tech21 en vele andere fabrikanten doen dit, terwijl ik weet dat de Sansamp PSA-1 door nogal sommige artiesten gebruikt is als een fill in de achtergrond, of zelfs de hoofdbestandsdelen van de sound op de CD bepaald en dat klinkt 100x beter. Nu weet ik wel dat ze daar nog het één en ander eroverheen gooien aan effecten, maar het puin dat soms geplaatst wordt als soundsamples is echt geen reclame voor die apparaten, terwijl ze vaak toch echt best goed zijn.
Ik zou heel graag eens zo'n SansAmp PSA-1 willen testen, maar geen enkele winkel heeft ze en om hem nou te bestellen om hem te testen vind ik wat te ver gaan :P , dus ben ik aangewezen op die samples. Nou...woepie.

Negative K3 fan
5 september 2005, 18:51
ja inderdaad, het valt mij ook veelvuldig op!