PDA

View Full Version : Mischien een nieuwe axe



Grave Fillé
5 september 2005, 16:49
Ha mensen.

De zomervakantie zit er weer eens op. Ik heb echter nie stilgezeten en flink door gewerkt (het uitrusten kan nu beginnen) Maar wat moet ik doen met het geld? Een nieuwe axe kopen natuurlijk. Dus ik zoeken op het net en ik vond het volgende
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!18121995/artnr/100001277

Is dit een beetje goeie axe en is het een beetje waard voor het geld?
Ik speel voornamelijk metal etc. Maar ik speel ook blues en rock. Ik heb nu een flextone II XL in mn bezit maar die word denk ik nog een keer vervangen voor een powertone II. Even een vraagje, voordat ik helemaal naar onze oosterburen afreis :-D

Jax
5 september 2005, 17:00
Ervan uitgaande dat het om een Jackson gaat van over 2000 euro kan er niet erg veel mis mee zijn, lijkt me. :)

Bram159
5 september 2005, 17:03
Eén ding is wel zeker en dat is, dat ie er heel geil uitziet :o

Nickname
5 september 2005, 17:04
Ervan uitgaande dat het om een Jackson gaat van over 2000 euro kan er niet erg veel mis mee zijn, lijkt me. :)

Ja.. dat het belachelijk veel geld is voor een plank met snaren.. :razz:

Grave Fillé
5 september 2005, 17:06
Het is maar een scheintje als je kijkt voor hoeveel die oude gibsons van hand gaan 8-)

Vampire
5 september 2005, 17:20
Het is mijn droomgitaar, maar een vrij groot nadeel vind ik wel dat hij maar 22 frets heeft, dat kun je in de echt serieuze metal niet maken... :wink:

Wormaap
5 september 2005, 17:21
Als USA Jacksons qua kwaliteit een beetje consistent zijn, ga je daarmee echt een snoepje van de bovenste plank in huis halen :)

Grave Fillé
5 september 2005, 17:45
Weet iemand mss waar ze die zelfde hier ergens in NL hebben hangen? Ik bedoel, Köln is wel een erg lang ritje

Orpheo
5 september 2005, 18:06
ja. feedback in rotterdam heeft m hangen. en ik dcht voor bijna dezelfde prijs. ik dacht iets duurder, maar denk maar; zo, hoef ik niet meer naar duitsland te tuffen. kost nl ook wel wat. (tenzij je bv in t oosten woont; dan is t wel weer goedkoper om naar duitsland te gaan. ik woon in t westen. vandaar).

ijzerbroot1
5 september 2005, 18:17
Sterker nog, laatste keer dat ik er was (Feedback) hadden ze een 2de hands hangen. Oftie er nog is weet ik niet hoor, moet je ze ff bellen.

robert-gitarist
5 september 2005, 18:23
Jackson's vind ik altijd wel vet :D :)
RR model wil ik ook nog keer hebben alleen dan een blauwe...gewoon een Jap.
En ja nadeel is dat ie maar 22 frets is..wel zonde.Volgens mij heeft ESP wel een 24 frets V model...maar goed een is het ander niet he ;)

Wat ik zo gezien heb heeft American Guitar Store in Enschede hem ook hangen..weet niet zeker maar dacht wel zo iets te zien..

Swan
5 september 2005, 18:58
bij Feedback Rotterdam hangt er een met lightning graphic, voor 2700 euro dacht ik

Acajou
5 september 2005, 19:19
Weet iemand mss waar ze die zelfde hier ergens in NL hebben hangen? Ik bedoel, Köln is wel een erg lang ritje

Musikproduktiv zit in ibbenburen (20 minuten vanaf enschede met de auto) en niet in koln en ik zou ff bellen want ze hebben niet alles in de winkel wat op de site staat, tis maar dat je het weet.

renier
5 september 2005, 19:33
om zoals gewoonlijk maar weer eens tegen de draad in te gaan:

volgens mij is dit zo'n beetje de stomste manier om 2000 euro te spenderen.

1. ik zie niet in waarom een gitaar als dit zoveel moet kosten. ik zie geen extreem mooie top, geen speciale schakelmogelijkheden en zeker geen luxe uitstraling.

2. dit ding verliest zijn waarde sneller dan een door een spast bestuurde lamborghini; het maakt niets uit dat ik hem niet mooi vindt, maar ik ben bang dat er veel mensen zijn die niet zo gecharmeerd zijn van een dergelijk extreem model.

3. nu ga ik even op het randje; maar dit lijkt me typisch zo'n gitaar waar je na een paar jaar zwaar op uitgekeken bent. ik weet niet hoelang je nu speelt, maar veel (let wel: ik zeg niet alle!) gitaristen grijpen na een aantal jaar spelen terug op de "klassieke" modellen. ik zeg niet dat dat in jou geval zo is, maar de kans is zeker wel aanwezig (god weet dat ik spijt heb van de schred-ijzers die ik heb gekocht...)

4. dit is een metal plank. niet een "soms een beetje blues" of "af en toe een deuntje rock" dit is een schred gitaar. voor andere dingen issie niet erg geschikt, en daarbij lijkt het me een behoorlijk stom gezicht om iemand hierop b.b. King te zien spelen..


voor iedereen nu over me heen valt: mijns inziens is dit veel te veel geld om te spenderen aan een dergelijke specifieke gitaar, die zo snel en veel afschrijft. als dit gewoon jouw droomding is, moet je het toch lekker doen en ervan te genieten. whatever honks yer horn! ;)

renier
5 september 2005, 19:35
om zoals gewoonlijk maar weer eens tegen de draad in te gaan:

volgens mij is dit zo'n beetje de stomste manier om 2000 euro te spenderen.

1. ik zie niet in waarom een gitaar als dit zoveel moet kosten. ik zie geen extreem mooie top, geen speciale schakelmogelijkheden en zeker geen luxe uitstraling.

2. dit ding verliest zijn waarde sneller dan een door een spast bestuurde lamborghini; het maakt niets uit dat ik hem niet mooi vindt, maar ik ben bang dat er veel mensen zijn die niet zo gecharmeerd zijn van een dergelijk extreem model.

3. nu ga ik even op het randje; maar dit lijkt me typisch zo'n gitaar waar je na een paar jaar zwaar op uitgekeken bent. ik weet niet hoelang je nu speelt, maar veel (let wel: ik zeg niet alle!) gitaristen grijpen na een aantal jaar spelen terug op de "klassieke" modellen. ik zeg niet dat dat in jou geval zo is, maar de kans is zeker wel aanwezig (god weet dat ik spijt heb van de schred-ijzers die ik heb gekocht...)

4. dit is een metal plank. niet een "soms een beetje blues" of "af en toe een deuntje rock" dit is een schred gitaar. voor andere dingen issie niet erg geschikt, en daarbij lijkt het me een behoorlijk stom gezicht om iemand hierop b.b. King te zien spelen..


voor iedereen nu over me heen valt: mijns inziens is dit veel te veel geld om te spenderen aan een dergelijke specifieke gitaar, die zo snel en veel afschrijft. als dit gewoon jouw droomding is, moet je het toch lekker doen en ervan te genieten. whatever honks yer horn! ;)

Swan
5 september 2005, 19:37
@renier; heb je ooit n dergelijke USA Jackson in je handen gehad?

Wormaap
5 september 2005, 19:46
Het lijkt erop van niet.
Zo'n soort gitaar is nl. voor vrijwel alle muziekstijlen geschikt, houdt z'n waarde gigantisch goed (kijk maar eens naar 2ehands Jackson USA prijzen) wordt juist gigantisch veel gebruikt door 'volwassenen' en krijgt z'n prijs puur en alleen door geweldig 'craftsmanship'

Philippe
5 september 2005, 19:47
Niemand wil zo'n dergelijk model? Dit is volgens mij wel 1 van de meest gewilde "extreme" modellen die er zijn.
En inderdaad; heb je wel eens op een USA Jackson gespeeld? Om maar even over het beste van het beste te spreken.

Orpheo
5 september 2005, 19:53
USA jacksons zijn echt subliem hoor. van blues tot heavy metal, alles kan. als er maar geen emg's inzitten, mar zelfs dan kan het nog. EEN nadeel van jackson; de halzen zijn te dun voor mij.... ik heb van de week uit een ronde paal eens een halsje geknutseld.... de perfecte dikte was voor mij bij de 1e fret bijna 7.5 cm (inclusief toets). volgens mij snapt men dan wel waarom jackson niet iets voor mij is.

jackson houdt zn waarde heel goed dus. ze spelen voor een gemiddeld gitarist heel goed, zeer veelzijdig, en de RR is imo een van de mooiere gitaren. hij staat zeker in de top 7.

Metalzone
5 september 2005, 20:02
@renier: +1

bloodboiler
5 september 2005, 20:08
3. nu ga ik even op het randje; maar dit lijkt me typisch zo'n gitaar waar je na een paar jaar zwaar op uitgekeken bent. ik weet niet hoelang je nu speelt, maar veel (let wel: ik zeg niet alle!) gitaristen grijpen na een aantal jaar spelen terug op de "klassieke" modellen. ik zeg niet dat dat in jou geval zo is, maar de kans is zeker wel aanwezig (god weet dat ik spijt heb van de schred-ijzers die ik heb gekocht...)



Wat mij betrefd is dit model een absolute klassieker! Kijk maar eens hoeveel metal en hardrock grootheden op zo'n gitaar spelen
Niet dat ik er zelf een zal kopen ondanks dat ik een echte metal gitarist ben.

Maar goed zoals zovaak gezegd, smaken verschillen...gelukkig.

AART
5 september 2005, 20:11
ik zou eerder een normaal model nemen, sl2h of sl1 ofzo, vind ik mooier.

Outrage
5 september 2005, 21:15
weet je dat albert king, een bekend blues gitarist, zowat uitsluitend op flying v's speelde? ik geloof zelfs ergens gehoord te hebben dat flying v's voor (bepaalde?) jazz gitaristen zouden ontwikkeld zijn (van dit laatste ben ik niet zeker, maar miss dat hier iemand op 't forum het wel weet).

Orpheo
5 september 2005, 21:27
jep, de hele futura-serie, zo heet ie dacht ik, dus de V en de xplorer (en ik vergeet er nu nog eentje...) waren gemaakt voor blues+jazz gitaristen. later kwam men er achter dat ze perfect voor rock en later weer metal waren.

Acajou
5 september 2005, 22:53
Nog veel later kwamen ze er achter dat je knap voor lul staat met zo'n vliegtuig om je nek.

Orpheo
5 september 2005, 22:55
Nog veel later kwamen ze er achter dat je knap voor lul staat met zo'n vliegtuig om je nek.

kweet van niks. ik vind een xplorer of een V live opzich wel vet hoor. en soms een bc rich bich is ook cool, om maar iets anders te noemen.

vulvasonic
6 september 2005, 00:20
Ik gun het ding je van harte, echt waar Grave Fillé.

Maar neem het me aub niet kwalijk als ik zeg dat ik dit zo'n beetje het allerlelijkste ding vind dat ik ooit heb gezien. En daarmee overdrijf ik niks.

Maar gelukkig hoeft niet iedereen per se een strat of een Les Paul. :)

BartL
6 september 2005, 00:23
Voor 2000 (of iets meer) euro zou ik me mooi een plank laten bouwen :-?

MoserCustomShopDotCom
6 september 2005, 01:16
weet je dat albert king, een bekend blues gitarist, zowat uitsluitend op flying v's speelde? ik geloof zelfs ergens gehoord te hebben dat flying v's voor (bepaalde?) jazz gitaristen zouden ontwikkeld zijn (van dit laatste ben ik niet zeker, maar miss dat hier iemand op 't forum het wel weet).

Explorers zijn van origine bedoeld voor Jazzgitaristen.


Maarruh.. over dat die gitaren ALLEEN voor METAL zijn dat is pure onzin...

http://www.mosercustomshop.com/images/14%20Pine%20Mt.%20Gig%209-4-05.jpg

Ziet Neal Moser eruit als een deathmetalgitarist? :lol:

get over this attitude people! Een gitaar is een gitaar. De vorm bepaalt NIET waarvoor ie geschikt is! Ok.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

Orpheo
6 september 2005, 07:33
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Rubenios
6 september 2005, 10:59
je kunt ook ff bij musik produktiv kijken voor de ESP SV-standaard, is ook wel iets voor je...

Anders_Destium
6 september 2005, 11:08
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Kom jij uit een ei ofzo :o

vinni
6 september 2005, 13:10
get over this attitude people! Een gitaar is een gitaar. De vorm bepaalt NIET waarvoor ie geschikt is! Ok.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

1000% mee eens!

En wat is dat voor een gelul (excusez le mot) over 22 frets niet geschikt voor metal? Over hokjes gesproken.....

Gitaristen vind ik bij uitstek mensjes die zich niet storen aan regeltjes, hokjes en gewoon doen wat zij willen. Gewoon spelen dus!

Zo....en dan nu een glaasje volle melk!

Vinni

Jax
6 september 2005, 13:14
Maar je moet toegeven dat 24 frets zeker handig is voor het wat hoger gepiel.

vinni
6 september 2005, 13:21
Het verschil tussen 22 frets en 24 frets is volgens mij niet zoveel:
- 2 frets :-D
- 1 hele noot ! (wauw! op twee octaaf)
- afhankelijk van je scale zit het dichter op elkaar. Dit kan sneller spelen maar boven de 20 frets krijg ik mijn vingertjes er nauwelijks meer goed op.
Je begrijpt.....vanwege het speelcomfort op ik gekozen voor 22 frets.
Heb ook wel 24-frets gitaren gehad.....maar wat een gepiel zeg!

Vinni

Wormaap
6 september 2005, 15:09
Het grote voordeel van 24 frets is niet persé de 2 frets extra, maar meer het feit dat de cutaway/neckjoint later beginnen, waardoor bv. de 22e fret makkelijker te pakken te krijgen is. En 24 frets is natuurlijk handig als je bv. Satriani wil spelen terwijl je in D gestemd staat :-D Oh en in een solo voor een nummer van m'n band die ik laatst geschreven heb bend ik tot de hoge E (dus 26e fret op m'n Charvel die in D staat) dus héél soms is die 24e fret wel fijn :)

vinni
6 september 2005, 15:20
Nou ok......heel soms dan! :-D
(iedereen weer tevreden...........)


Groet en heb lol!

Vinni

Orpheo
6 september 2005, 15:59
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Kom jij uit een ei ofzo :o

dude, ik HAAT voetbal. ik interesseer me er totaal niet in. en ik wist echt niet dat er uberhaupt iets bestaat als " clublied".

Orpheo
6 september 2005, 16:00
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Kom jij uit een ei ofzo :o

dude, ik HAAT voetbal. ik interesseer me er totaal niet in. en ik wist echt niet dat er uberhaupt iets bestaat als " clublied".

Grave Fillé
6 september 2005, 17:49
Bedankt voor alle reacties mensen! Maar aangezien hier de meningen flink uiteen lopen moet maar eens zon gitaar gaan opzoeken. Kan ik zelf kijken of ik het de prijs waard vind en of ik iets moet zoeken met 24 fretjes :razz: Om eerlijk te zijn kom ik op de gitaar die ik nu heb ook nie veel hoger dan de 19e fret. En trouwens, niks is stoerder dan met die jackson het podium op te lopen en dan ineens BB King te gaan spelen :-D


groets


(Btw niet fokken met Ajax 8-) )

Fumi SG
6 september 2005, 18:04
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Kom jij uit een ei ofzo :o

dude, ik HAAT voetbal. ik interesseer me er totaal niet in. en ik wist echt niet dat er uberhaupt iets bestaat als " clublied".

+1! :x

olaf reijnders
6 september 2005, 18:04
Mooie plank. Gewoon kopen. Jackson U.S.A. is gewoon 8-) !

omni
7 september 2005, 12:27
Grappige die hele 'dat-is-een-metal-gitaar' discussie
als je ziet Daron van system of a down op een SG speelt en Jim van Slipknot op een telecaster :o

MoserCustomShopDotCom
7 september 2005, 13:22
.. trouwens.. een gitaar in de vorm van een Ajax logo is NIET geschikt voor het Feyenoord clublied spelen in de Kuip....

:o HOE zeg je?? hebben voetbalclubs ook nog eens een CLUBLIED???????? oh god.....

Kom jij uit een ei ofzo :o

dude, ik HAAT voetbal. ik interesseer me er totaal niet in. en ik wist echt niet dat er uberhaupt iets bestaat als " clublied".

hahhaa.. gelukkig.. Ik heb ook een hekel aan voetbal, maar dat was het eerste dat in mij op kwam... Na jouw reactie was ik al bang dat IK een grote fout maakte over clubliederen :lol:

Tupelo
7 september 2005, 13:32
Eén ding is wel zeker en dat is, dat ie er heel geil uitziet :o

Geile dingen zijn rond dude!!! Niet hoekig... :)

Lock en Load
7 september 2005, 14:44
OOhh! Jackson RR. Dat zijn pas goed uitziende gitaren.

Wabbie
7 september 2005, 16:19
. En trouwens, niks is stoerder dan met die jackson het podium op te lopen en dan ineens BB King te gaan spelen :-D

)

+1
Ik weet nog goed hoe mijn blues band reageerde toen ik mijn jackson kelly basgitaar voor het eerst meehad naar repetitie :cool:

Speeddemon
7 september 2005, 19:17
Het verschil tussen 22 frets en 24 frets is volgens mij niet zoveel:
- 2 frets :-D
- 1 hele noot ! (wauw! op twee octaaf)
- afhankelijk van je scale zit het dichter op elkaar. Dit kan sneller spelen maar boven de 20 frets krijg ik mijn vingertjes er nauwelijks meer goed op.
Je begrijpt.....vanwege het speelcomfort op ik gekozen voor 22 frets.
Heb ook wel 24-frets gitaren gehad.....maar wat een gepiel zeg!

Vinni
groot nadeel van 24 frets is vaak, dat die frets meer ruimte innemen, waardoor je hals-element niet meer op de 'perfecte' plaats zit (daar waar de resonantie en toon het mooist is), m.a.g. dat je sound wat dunner is.

Ik wil 't liefst een gitaar met 22 frets, die een neckjoint heeft van 1 van 24 frets. Beste van beide werelden. Of zijn er zoveel mensen die nog in C# pentatonisch mineur spelen rond de 21e-24e fret? :roll: :razz:

D3vLiN
1 oktober 2005, 20:05
Grappige die hele 'dat-is-een-metal-gitaar' discussie
als je ziet Daron van system of a down op een SG speelt en Jim van Slipknot op een telecaster :o

dat is dan ook geen metal maar hedendaagse popmuziek :-D

FruscianteFan
1 oktober 2005, 22:09
Inderdaad, een Telecaster met EMG (ik kan me vergissen?) in de brugpositie kan wel meer aan dan dat IMO vrij trieste gedoe van Slipknot :roll: