PDA

View Full Version : hier wat TS9 mods (diagrammen en schema's) plaatsen?



Speeddemon
5 september 2005, 11:38
ik zoek ze (brown mod, more/less drive mod, bass mod).

Antal
5 september 2005, 12:45
Ik hoop niet dat ik je iets nieuws vertel, maar op geofex staat een artikel waarin precies staat wat je moet veranderen om een bepaald resultaat te krijgen.

Speeddemon
5 september 2005, 13:10
Ja, die had ik gezien, de TS-808 mod (die 2 weerstanden), en de input cap vergroten enzo, of 1 van de 2 diodes vervangen met een 1N4001 voor een meer asymmetrisch effect, maar ik was heel benieuwd naar die more/less drive mod, waarbij de range van de drive-control aan beide kanten vergroot wordt.

Antal
5 september 2005, 13:32
Die heb ik zelf ook een keer gedaan. Die zit oa in de keeley baked mod. Zoals beschreven op de site van keeley. Ik heb hem toen nagemaakt aan de hand van de beschrijving op de site, dus dat moet lukken.

Speeddemon
5 september 2005, 13:49
die more/less drive?

Ik heb 'm niet kunnen vinden op Keeley's site hoor.
:???:

Dirk_Hendrik
5 september 2005, 14:08
Sinds wanneer is speedy met TS-es bezig? :o

Dirk_Hendrik
5 september 2005, 14:12
TS-9 Baked Mod


Description
This is for the guy that wants THREE times Saturation with all the TONE!

How is that possible?! I still use the TI RC4558P in this unit. It delivers the best performance overall. I use a very high quality socket with gold inserts. The connection between IC and socket can hardly be better. The drive circuit is further pushed by lowering the resistance another notch (the 4.7k is dropped to 1.5k and the 0.047uF cap is raised to 0.22uF).

The response is the same but drive is 3XXX!!! All metal film resistors and metal film capacitors are used in the mod because they have less noise. I raise one of the resistors that affect the input impedance a slight bit (510k to 620k). This allows your pickups to breathe and you have less "tone-drain" when off. I also change the input transistor to a MPSA18 for lower noise operation. This pedal has the Drive Control range shifted...in comparison to a stock TS9, the drive knob goes from 4 to 14 instead of 0-10. This pedal is design to be used in a dual over drive setup. (I like for people to have at least one pedal that will do a clean-ish sound, this one won't) Also in this mod is the asymmetrical clipping mod (2nd Order Harmonic Distortion) which is done by changing one of the diodes in the clipping circuit to a slightly different value (1N4001). This slight change makes a all of the warmth of a tube amp!

Antal
5 september 2005, 14:28
Thanks DH, dat bedoelde ik!

fullorder
5 september 2005, 17:25
Sinds wanneer is speedy met TS-es bezig? :o

ja inderdaad, ga eens snel een stapel clean sanchez en mig*boost bakken! :D

Speeddemon
5 september 2005, 18:36
D_H, die baked mod VERSCHUIFT de drive-range. D'r is ook een mod (Ashley Bass doet 'm o.a.) waarbij je drive-range VERGROOT wordt. Dus in standje 0 is ie cleaner dan stock, en in standje 10 scheurt ie meer dan stock.

Ik was eigenlijk van plan de input resistor te vergroten naar 1M, of is dat teveel van 't goede?

Speeddemon
5 september 2005, 18:38
Sinds wanneer is speedy met TS-es bezig? :o
Zie die thread over die overpriced TS-mods.
Ik heb vanacht een RI TS9 gescoord op Ebay USA.
Zit al een op-amp swap op, maar ik wil d'r dus aan gaan modden, vervolgens een originele 'vintage' TS kopen (voor de 9-serie verzameling) en dan vergelijken, en evt. de gemodde RI verkopen.

Ché
5 september 2005, 23:09
als we dan toch bezig zijn over ts mods: iemand die weet wat analog mike EXACT doet met zijn 'silver mod' ?

en zijn die tantalum caps beter te vervangen door metalfilm caps of door 'betere' tantalum caps?

thanks

Dirk_Hendrik
6 september 2005, 09:11
als we dan toch bezig zijn over ts mods: iemand die weet wat analog mike EXACT doet met zijn 'silver mod' ?

en zijn die tantalum caps beter te vervangen door metalfilm caps of door 'betere' tantalum caps?

thanks

Tantaal en audio spreekt elkaar sowieso tegen.

@ speedy.

Een TS9 heeft 2 weerstanden die de drive range beinvloeden. Eén daarvan gaat via een C van de inverterende input naar massa. Deze wordt aangepast in de bovenstaande mod en heeft als regel dat de gain omhoog gaat als z'n waarde lager wordt. De andere is de combi van gain regelaar met een weerstand in serie in de feedbackloop van de opamp. Verlaag die combi en je gain gaat naar beneden.

Je kunt de gain uitrekenen:
Gain = 1 + (Weerstand in feedbackloop/weerstand naar massa)

Ché
7 september 2005, 11:13
iemand nog tips ivm betere diodes?
ik zoek mijn ts9 diodes te 'upgraden' niet zozeer om de overdrive een ander karakter te geven maar om het iets helderder en minder rommelig te maken...

thanks!

Antal
7 september 2005, 14:53
ik zoek mijn ts9 diodes te 'upgraden' niet zozeer om de overdrive een ander karakter te geven maar om het iets helderder en minder rommelig te maken...

thanks!

Door diodes te vervangen geef je toch echt de overdrive een ander karakter. Maar dat zou best het gewenste resultaat kunnen hebben als ik je zo hoor. Wat veel gedaan wordt is 1 van de diodes vervangen door een 1n4001. Vind ik zelf wel lekker klinken.

Ché
7 september 2005, 15:04
ik zoek mijn ts9 diodes te 'upgraden' niet zozeer om de overdrive een ander karakter te geven maar om het iets helderder en minder rommelig te maken...

thanks!

Door diodes te vervangen geef je toch echt de overdrive een ander karakter. Maar dat zou best het gewenste resultaat kunnen hebben als ik je zo hoor. Wat veel gedaan wordt is 1 van de diodes vervangen door een 1n4001. Vind ik zelf wel lekker klinken.

ok, bedankt, dat ga ik alvast proberen :)
nog meningen/tips?