PDA

View Full Version : Champ AA764 circuit



fullorder
5 september 2005, 10:31
Volgens ampwares hebben de SF en BF champ hetzelfde circuit (AA764). Ik zie verder ook geen specs. verschillen tussen de SF en de BF, maar ongetwijfeld zijn die er wel (toch?). Wie weet wat de verschillen zijn, behalve het control panel?

Al
5 september 2005, 17:15
Volgens ampwares hebben de SF en BF champ hetzelfde circuit (AA764). Ik zie verder ook geen specs. verschillen tussen de SF en de BF, maar ongetwijfeld zijn die er wel (toch?). Wie weet wat de verschillen zijn, behalve het control panel?

Bij sf is de eerste filterstage wel eens 40uF ipv 20uF.

Bij de sf werd de cathodeweerstand van de eindbuis vergroot tot 5W. Hierdoor kan de cathodebypasscondensator de weerstand fysiek aanraken. Die wordt dan heet. De condensator moet van de weerstand afgebogen worden.

De blackfaces en vroege sf's hadden een koperen strip onder toon- en volumepots. Geeft betere aarde.

Sf hebben deels shielded wire en ook het andere draad is anders. Ze zijn slordiger gebouwd. De bf's hadden massief draad en zijn met zorg bedraad.

De SF's hebben mindere kwaliteit parts wat zich vooral uit in de condensatoren.

De sf's kunnen een kleine condensator aan de eindbuis hebben om hoog weg te gooien. Dit om oscillatie te voorkomen die mogelijk zou ontstaan vanwege het slordig bedraden.

De latere Champs draaien op een hogere spanning.

bf en vroege sf hadden een houten cab met een geschroefde spaanplaten beffel. Deze werd later verlijmd wat vlakker klonk. Nog later werd het hele cap van spaanplaat gemaakt.

De vroegere champs hebben in het algemeen een betere speaker dan de latere.

Al

fullorder
5 september 2005, 17:28
kijk, dat is nog eens informatie waar ik wat aan heb, top!

helaas is het wel precies waar ik bang voor was, ik had een stille hoop dat een late SF champ zich kon meten met z'n oudere broers.

vroege SF's, tot welk jaartal spreken we dan eigenlijk? 1972 ofzo? Is er een duidelijke datum bij de koerswijzigingen van fender?

Negative K3 fan
5 september 2005, 18:43
het schoolvoorbeeld van een perfect topic...

deze post verneukt het alleen weer :D