PDA

View Full Version : Humbucker op Fender Jag-Stang



Vickman
5 september 2005, 00:26
Hallo,

heeft iemand ervaring met een Fender Jag-Stang? Wat zijn de voor- en/of nadelen van deze gitaar. Ik heb er eentje gekocht en ik ben er erg tevreden mee, alleen wil ik misschien de elementen (of alleen de humbucker) vervangen.
Ik wil wel eens weten of er iemand advies kan geven of je beter een andere humbucker kan plaatsen bij deze gitaar.

dejohan
5 september 2005, 11:31
Je kan idd beter een andere humbucker plaatsen, want die er nu op zit is redelijk cheapo.
Voor meer info over deze gitaar:
www.jag-stang.com

Vickman
8 september 2005, 23:24
Heeft iemand enig idee wat voor humbucker een beetje goed klinkt op een Jag-Stang? Ik zou dan graag een wat krachtige willen aanschaffen. Ik heb wel eens op een Fender Tom Delonge Stratocaster gespeeld en over dat geluid was ik wel erg tevreden. Daar zit een Seymour Duncan Invader op. Is die gewoon op een Jag-Stang te zetten?

dejohan
9 september 2005, 11:02
Technishc kan je er alles opzetten, maar zoals ik je hoor wil je liefst een pickup voor het zwaardere (punk)werk, je hebt dat een 'high output' humbucker nodig. Die pickup van de Tom Delonge zal wel goed zijn daarvoor. Kurt Cobain gebruikte een Dimarzio Super Distortion of een Seymore Duncan JB. (ik neem aan dat je een Cobain fan bent omdat je een Jag Stang hebt?). Zijn twee hele goeie.

Hier: http://www.jag-stang.com/modsIndex.htm staat uitgelegd hoe je een andere pickups teekt enzo.

Je zou misschien ook kunnen overwegen om ook de single coil pickup te vervangen door een beter, bijvoorbeerd een Stratocaster pickup met hogere output (elke fabrikant verkoopt die wel).

Vickman
9 september 2005, 20:07
Ik ben inderdaad ook een Nirvana fan, maar daarom heb ik die gitaar zeker niet gekocht, dan had ik wel een Jaguar gekocht. Ik ben meer een Ramones fan, maar ik ben zeker niet van plan een Mosrite aan te schaffen.
Bedankt voor de info. Ik had als singel coil pickup een Texas special in gedachte, daar hoor ik goede recenties over. Ik ga wel rondkijken wat er allemaal qua humbucker mogelijk is en toch wel een beetje betaalbaar.
Bedankt voor je info.

Tupelo
10 september 2005, 15:50
hotrail?