PDA

View Full Version : Godin Freeway Classic



Bladerunner
5 september 2005, 00:24
Hi,

Ik zag in de Gitarist van deze maand een advertentie van bovengenoemde gitaar. Ik vind hem er mooi uitzien maar wat natuurlijk belangrijker is, is dat 'ie goed klinkt.

Ik heb met de search-functie gezocht in het Forum maar kon verder geen reviews vinden.

Zijn er mede-forummers die zo'n Godin bezitten en zo ja, wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar (qua geluid, positieve of negatieve punten)?

Volgens mij is de nieuwprijs niet zo hoog en misschien is het een leuke 2e gitaar (op het moment heb ik een Blade R4).

Greetz,
Blade

Anders_Destium
5 september 2005, 00:32
Ik heb er vooral positieve verhalen over gehoord, Godin levert echt super kwaliteit voor het geld!

Ik heb ook de search functie gebruikt en dit topic gevonden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=39868

Bladerunner
5 september 2005, 08:29
Thanx, Anders, deze had ik ook gezien.
Jammer genoeg heeft Shakeel het niet gehad over het geluid/bespeelbaarheid enz.
Ik heb ergens gelezen dat het clean niet echt goed zou zijn maar dat het meer een compromis zou zijn...

Blade

VooDoo
5 september 2005, 08:35
Er stond ook een keertje in Feedback foldertje een hele mooie Godin ook een freeway volgens mij,
ze zijn prachtig maar hoe ze spelen/klinken zou ik echt niet weten

KOOP DIE GODIN
EN VERKOOP MIJ DIE BLADE :lol:
iedereen blij :razz:

Bladerunner
5 september 2005, 09:29
He VooDoo,

Laat ik dat maar niet doen! De Blade heb ik tot nu toe het langste gehad van alle gitaren die ik ooit gekocht heb en bevalt tot nu toe prima.
Maar die Blade is inderdaad echt een fijne gitaar, mooie kleur ook: Honey, waar je de houtnerf doorheen ziet...

De Godin zal dan dienst doen als 2e gitaar, tenminste, als ik die ga kopen.

Walternativo
5 september 2005, 09:40
hm als je nog een gitaar hebt waar je echt tevreden mee bent, is het dan wel zon goed plan om veel geld uit te geven aan een nieuwe?
Misschien dan maar voor een optreden een backup gitaar van iemand lenen?

Bladerunner
5 september 2005, 09:56
Ha Walternativo,

Volgens mij is de Godin niet echt duur (natuurlijk, het is altijd weer een uitgave) maar ik ben benieuwd wat voor soort geluid de elementconfiguratie (HSH) van de Godin oplevert.
Als dat wat is en de prijs valt mee dan kan je je daar geen buil aan vallen, toch?

wytz
5 september 2005, 10:01
hij is ooit gereviewd in de total guitar. toen kreeg ie 5 sterren en de total guitar best buy. waren echt uitzinnig over die gitaar, maar zelf heb ik er niet op gespeeld, dus meer kan ik je er niet over vertellen.

Anders_Destium
5 september 2005, 10:45
hm als je nog een gitaar hebt waar je echt tevreden mee bent, is het dan wel zon goed plan om veel geld uit te geven aan een nieuwe?
Misschien dan maar voor een optreden een backup gitaar van iemand lenen?

Hé niet zo de verstandige jongen uithangen, een rationele gitarist is geen échte gitarist :wink:

Acajou
5 september 2005, 10:52
In de laatste gitarre und bass stond een test van de freeway floyd, zal het even samenvatten:
Plus:
Geluid
Resonantieeigenschappen (is dat sustain ??)
Hout en hardware
Afwerking
Speelcomfort
Verhouding prijs kwaliteit.

Totaal conclusie:
Godins amerikaanse canadese samenwerking lijkt met resultaat bekroond te zijn (tja duitse vertaling ik doe mijn best :D ), vooral als het om een goede prijs gaat.
Ook voor de freeway floyd worden uitsluitend hoogwaardige componenten gebruikt.
Op het punt van afwerking zitten ze op het hoogste niveau.
De gitaar heeft eerste klas geluid/sound zoals les paul of of strat, goede schwingungseigenschaften (zou dat met de temelo te maken hebben) en een nauwkeurige omzetteing van dynamiek.

Even nog wat dingen uit het praktijk stukje:
Zeer hoog draag comfort.

Hij heeft andere pu setting als de classic dus daar hoef ik niks over te melden.

Overigens kwam de classic bij eerdere test er ook zeer goed uit, er kwam iets uit als " je zou een hogere prijs verwachten voor deze gitaar" flink hoger trouwens.

Bij mij moet de freeway er trouwens ook nog komen. misschien binnenkort want er gaat weer wat in de verkoop.

Bladerunner
5 september 2005, 11:23
Thanx, Acajou,

dat klinkt allemaal goed!
Over een tijdje de Freeway maar eens testen.
Ik ben benieuwd of ik ook net zo posiitief ben als de mensen van de reviews!

Dolf
5 september 2005, 12:48
Ik heb ook een Godin; de LG Hmb


Geluid
Sustain
Hout en hardware
Afwerking
Speelcomfort
Verhouding prijs kwaliteit.
-->Is ook de reden waarom ik hem kocht, en dat klopt allemaal.

Het enige nadeel van Godin vind ik de 'looks' van hun gitaren; ze zien er meestal te 'braafjes' uit

Bladerunner
5 september 2005, 13:37
Bedankt voor je reactie, Dolf.

En wat dat braafjes betreft: dat maakt mij niet zoveel uit. Het is alleen maar voor thuis en dan zijn mijn vrouw en mijn 3 dochters de enigen die die gitaar zien, dus...
En de Blade die ik heb is ook maar een 'gewone' Strat-achtige.

Mitch
5 september 2005, 13:58
Ondanks mijn sig ben ik nog steeds best een fan van Godin, maar de Freeway is niet echt één van mijn favorieten. Niet zo zeer de gitaar op zich, maar meer de elementen. Ik moet zeggen dat op de meeste goedkopere Godins elementen zitten die niet slecht zijn (niet snel microfonisch of zo), maar die qua klank héél weinig diepgang hebben. Als je een Blade gewend bent wil je dan straks sowieso de pups op je Freeway vervangen.
Je kan natuurlijk ook meteen een goeie LG kopen :D

SL-3
5 september 2005, 18:19
Die godin freeway is echt een kutgitaar.. slecht afgewerkt, cheapo hout, slechte pickups klompen hals...

NIET DOEN


:wink: gewoon zelf bespelen en kijken wat je vindt.. zijn hele fijne gitaren voor het geld

Bladerunner
5 september 2005, 19:43
Jij heb er een, he, SL-3?
Wat zijn jouw bevindingen? Natuurlijk weet ik dat ik hem zelf moet bespelen maar ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

SL-3
5 september 2005, 21:46
Ik vind de stock pick ups cool. Niet supergeschikt voor metal, maar '' perfect '' voor blues / funk / rock. Constructie voelt goed aan, neck speelt lekker.. hij kan fel klinken, maar tegelijkertijd ook warm ( beetje spelen met pickupstanden) bang for the buck..

rekoj
5 september 2005, 23:18
Ik heb een Godin SD en hij is fantastisch, ik speel er meer op als op Gibson les paul. Voor de prijs zijn Godin's ongelooflijk goede gitaren...

VooDoo
6 september 2005, 19:48
K*T
Nu heb je mij ook in de Godin Hype gebracht:| ik zat aan een fender rte denken:P
maar als je dat boekje van Feedback weereens openslaat en dat ding ziet, gewoon prachtig:|
kmoet em ook maar es gaan testen, en ja dat was ook een Godin Freeway classic, op Thomann stondie voor 555€ iemand enig idee of ze em in Feedback ook hebben.
Nu ben ik weer gaan twijfelen:P Dankjewel topicstarter:P haha neeh joh
Latersz

Cubensis
6 september 2005, 19:59
zien er idd niet erg slecht uit (de headstock vind ik wat minder) ben eigenlijk van plan volgende maand een fender te kopen, maar misschien dat ik deze ook even ga proberen binnenkort

Bladerunner
6 september 2005, 20:38
Graag gedaan VooDoo,

hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Wie weet krijgen we kwantumkoring bij een afname van meerdere Godins/Godinnen...

VooDoo
6 september 2005, 22:07
Hahahah ja zou leuk zijn:P
hahah ja nog meer mensen interesse
krijgen we mischien wel Groepskorting
maar dit gaat toch wel boven een Mexicaanse Fender heen hoopik :P?
want ik wilde die gaan kopen, ten eerste voor de naam en euhmmm ten tweede voor de naam:P
maarjah godin ziet er ook goed uit en is veel Aparter:P
maar deze is Mooier en heeft een HSH constructie dus veelzijdiger eigenlijk? ach kmoet em een keertje proberen
hebben ze em bij Feedback hangen toevallig?(rdam)

SL-3
7 september 2005, 00:16
Hahahah ja zou leuk zijn:P
hahah ja nog meer mensen interesse
krijgen we mischien wel Groepskorting
maar dit gaat toch wel boven een Mexicaanse Fender heen hoopik :P?
want ik wilde die gaan kopen, ten eerste voor de naam en euhmmm ten tweede voor de naam:P
maarjah godin ziet er ook goed uit en is veel Aparter:P
maar deze is Mooier en heeft een HSH constructie dus veelzijdiger eigenlijk? ach kmoet em een keertje proberen
hebben ze em bij Feedback hangen toevallig?(rdam)

Ik vond de sounds die ik met die schakeling kreeg best wel veel zijdig

Helemaal naar achter lekkere rock sound
eentje naar voor funky sound
middelste stand gebruik ik nooit 8) :razz:
nog 1 naar voren mooie clean sound met iets meer bass ( beetje die sound van het nr '' Sisters '' van vai )
nog 1 stand naar voren (neck hum) mooie warme fluitende tone

Verwacht alleen geen clean a la fender uit dat ding, het is een gitaar met geheel eigen karakteristieken. Je houdt er van of niet.. dus gewoon ff uitproberen die handel

aaronstonebeat
23 juli 2010, 00:47
Een bump van bijna vijf jaar :)

Een kennis van me heeft onlangs deze Godin tweedehands aangeschaft en had 'r vanavond bij zich. Mijn verwachting werd wel bewaarheid: een zeer behoorlijke, erg net afgewerkte, niet te zware, licht spelende en zeer veelzijdige gitaar :ok:

Kan het nooit laten even snel te meten:

Brug HB: kleine 15 KOhm
Midden SC: ong. 5,5 KOhm
Hals HB: ong. 8,5 KOhm

Scheurt heel lekker zowel in brug- als halspositie en mooie cleane en funky geluiden in de tussenstanden. De tremolo stond tegen de body gesteld, gebruikt hij eigenlijk sowieso niet, dus daar zal hij ook geen problemen mee krijgen.

Echt top, zeker voor de prijs. Een absolute aanrader wat mij betreft voor wie een goede, veelzijdige gitaar zoekt.

vulvasonic
23 juli 2010, 09:44
.....:seriousf:......

aaronstonebeat
23 juli 2010, 14:09
.....:seriousf:......

Toch, niet dan? Die vriend had al een hele fraaie G&L; maar die heeft hele milde elementen en scheurt dus niet zo.
Ik had bovendien nog nooit zelf een Godin vastgehouden; zie ze ook niet zo vaak.
Kent u ze zelf?

vulvasonic
24 juli 2010, 21:57
Toch, niet dan? Die vriend had al een hele fraaie G&L; maar die heeft hele milde elementen en scheurt dus niet zo.
Ik had bovendien nog nooit zelf een Godin vastgehouden; zie ze ook niet zo vaak.
Kent u ze zelf?

Jazeker. Ik ben een groot Godin liefhebber. Enorm veelzijdig, met niets te vergelijken, echt een eigen smoel, fantastische kwaliteit en vaak verrassend laag geprijsd.
Godin verdient meer aandacht dan het krijgt. Ik moet wel bekennen dat de meeste van hun modellen me niet zo kunnen bekoren, maar verder niets dan lof. :)

geert1976
24 juli 2010, 22:07
Jazeker. Ik ben een groot Godin liefhebber. Enorm veelzijdig, met niets te vergelijken, echt een eigen smoel, fantastische kwaliteit en vaak verrassend laag geprijsd.
Godin verdient meer aandacht dan het krijgt. Ik moet wel bekennen dat de meeste van hun modellen me niet zo kunnen bekoren, maar verder niets dan lof. :)

Godin maakt hele goede gitaren, zonder enige twijfel, alleen lang niet alle modellen spreken mij aan.

aaronstonebeat
24 juli 2010, 22:22
Hieronder links een plaatje van een exemplaar zoals ik vast had. Het uiterlijk is ook niet per se mijn ding. De top is een laagje fineer, heb ik begrepen; wel erg mooi gemaakt.
Op mij komt het model nogal Ibanez-achtig over; en dat vind ik ook wat te puntig en modern. Maar als ik op zo'n ding zit te spelen en merk hoe het voelt en klinkt, interesseert me dat weer helemaal niets.

http://www.stevesmusic.com/images/godinperffreewayltbstrn.jpg http://www.godinguitars.com/guitars/godinperffreewayblackrn.jpg

Soef
25 juli 2010, 00:10
Ik heb een Freeway met een maple toets. Heel leuk ding met idd hele hete PU. Volume heeft treble bleed dus kan je de output goed temmen. Vergeleken met m'n Fender MIM Strat en de Ibanez RG550 vind ik 'm meer richting de Strat dan de RG. Afwerking is inderdaad goed.

Jammer dat de Godin humbuckers twee aderig zijn. Ik had ze graag willen splitten.

aaronstonebeat
25 juli 2010, 00:20
Jammer dat de Godin humbuckers twee aderig zijn. Ik had ze graag willen splitten.

Ik heb al heel wat elementen geconverteerd van twee- naar vijf-aderig. In principe is het niet moeilijk als je bereid bent een risico te nemen en je zenuwen in bedwang weet te houden.

Bladerunner
25 juli 2010, 20:32
Grappig dat 'mijn' topic een bump heeft gekregen!
Jammer dat ik hierdoor weer gas heb gekregen. Helaas zit het er nu even niet in maar wie weet in de 'nabije' toekomst want het blijven wel leuke gitaren...