PDA

View Full Version : Prijslijsten gibson



patthepad
4 september 2005, 21:52
Kan er mij iemand een tip geven waar ik officiêle prijslijsten kan vinden van gibsons les pauls. In de praktijk lopen die bij verschillende winkels zeer uiteen en je weet eigenlijk nooit wanneer je een koopje doet, als je geen vergelijkingspunten hebt.
Ik schat dat een goede gibson les paul standard ( geen tweedhands) hebt voor zowat 2000 eur of heb ik het verkeerd voor ??

Cubensis
4 september 2005, 22:04
goede en slechte standards zijn over het algemeen even duur nieuw in de winkel (mits bij dezelfde winkel natuurlijk) :P

maargoed denk dat je nieuw zelfs wel meer dan 2000 kwijt bent, 2e hands moet t voor 1500 wel lukken denk ik

Bobo_bo
4 september 2005, 23:00
Zie : www.electricsound.com/PRIJSLIJSTEN/Prijslijsten_gitaren_2005/PDF/Gibson_USA_prijslijst_2005.pdf

vulvasonic
4 september 2005, 23:08
Bedenk wel dat dit adviesprijzen zijn en dat deze gitaren over het algemeen voor veel minder verkocht worden bij de meeste goede (en grote) winkels.

Wat dat betreft is het inderdaad beter om gewoon sites af te struinen als je wilt weten hoe veel een Gibson ongeveer moet/mag kosten.

Voorbeeldje: de adviesprijs voor de Les Paul Standard DC+ is 2200 euri. In werkelijkheid koop je 'm voor rond de 1700 euri.
Ergo, je bent op z'n minst een klein beetje gestoord als je uit gaat van de adviesprijzen.
Let wel; dit zijn wel de bedragen waar winkeliers graag mee beginnen als je ze vraagt hoeveel een bepaald instrument moet kosten. Dan pakken ze het grote boek erbij en dan zeggen ze:"Tsja, dat kost je zo'n 2200 euri". Vervolgens kijk jij even moeilijk en dan gaan zij ook even moeilijk kijken en dan zeggen ze:" Ik zal eens kijken of er er voor jou een mooi prijsje uit kan slepen". vervolgens doen ze een paar zogenaamde ingewikkelde berekeningen en MAG je 'm HEBBEN voor maar 2000!!!!!

Trap er niet in. :)

Vampire
5 september 2005, 16:14
Bedenk wel dat dit adviesprijzen zijn en dat deze gitaren over het algemeen voor veel minder verkocht worden bij de meeste goede (en grote) winkels.

Wat dat betreft is het inderdaad beter om gewoon sites af te struinen als je wilt weten hoe veel een Gibson ongeveer moet/mag kosten.

Voorbeeldje: de adviesprijs voor de Les Paul Standard DC+ is 2200 euri. In werkelijkheid koop je 'm voor rond de 1700 euri.
Ergo, je bent op z'n minst een klein beetje gestoord als je uit gaat van de adviesprijzen.
Let wel; dit zijn wel de bedragen waar winkeliers graag mee beginnen als je ze vraagt hoeveel een bepaald instrument moet kosten. Dan pakken ze het grote boek erbij en dan zeggen ze:"Tsja, dat kost je zo'n 2200 euri". Vervolgens kijk jij even moeilijk en dan gaan zij ook even moeilijk kijken en dan zeggen ze:" Ik zal eens kijken of er er voor jou een mooi prijsje uit kan slepen". vervolgens doen ze een paar zogenaamde ingewikkelde berekeningen en MAG je 'm HEBBEN voor maar 2000!!!!!

Trap er niet in. :)

Wil je er over praten mijn jongen? :wink:

vulvasonic
5 september 2005, 18:43
Bedenk wel dat dit adviesprijzen zijn en dat deze gitaren over het algemeen voor veel minder verkocht worden bij de meeste goede (en grote) winkels.

Wat dat betreft is het inderdaad beter om gewoon sites af te struinen als je wilt weten hoe veel een Gibson ongeveer moet/mag kosten.

Voorbeeldje: de adviesprijs voor de Les Paul Standard DC+ is 2200 euri. In werkelijkheid koop je 'm voor rond de 1700 euri.
Ergo, je bent op z'n minst een klein beetje gestoord als je uit gaat van de adviesprijzen.
Let wel; dit zijn wel de bedragen waar winkeliers graag mee beginnen als je ze vraagt hoeveel een bepaald instrument moet kosten. Dan pakken ze het grote boek erbij en dan zeggen ze:"Tsja, dat kost je zo'n 2200 euri". Vervolgens kijk jij even moeilijk en dan gaan zij ook even moeilijk kijken en dan zeggen ze:" Ik zal eens kijken of er er voor jou een mooi prijsje uit kan slepen". vervolgens doen ze een paar zogenaamde ingewikkelde berekeningen en MAG je 'm HEBBEN voor maar 2000!!!!!

Trap er niet in. :)

Wil je er over praten mijn jongen? :wink:

:-D

Nee hoor, die van mij had ik voor 1330. :)

hadv
5 september 2005, 22:57
http://www.drgonzo.nl/

Droffie
6 september 2005, 16:30
Kan er mij iemand een tip geven waar ik officiêle prijslijsten kan vinden van gibsons les pauls. In de praktijk lopen die bij verschillende winkels zeer uiteen en je weet eigenlijk nooit wanneer je een koopje doet, als je geen vergelijkingspunten hebt.
Ik schat dat een goede gibson les paul standard ( geen tweedhands) hebt voor zowat 2000 eur of heb ik het verkeerd voor ??

Een nieuwe Standard burst finish moet rond te 2400-2500 wel te krijgen zijn. Een zwarte zal zo rond de 2200-2300 liggen.
Bij Dirk Witte zijn ze nu 2495,- maar waren vorige jaar een stuk goedkoper.

Let heel goed op als je er één koopt dat het een one piece body is. Er zijn er nogal wat in omloop met multiple piece bodies. Het is ook erg moeilijk te zien.

Succes
D.

Braindead
6 september 2005, 17:03
Volgens mij is een one piece body bij dekkende lak sowieso niet te zien. Je kunt meestal na jaren zien dat er een dun lijntje zichtbaar wordt. Dit is dan het punt waar de verschillende stukjes aan elkaar gelijmd zijn.
Zie je dit niet, dan heb je wellicht een one piece body..... :D
Als je een transparante lak hebt dan kun je het meestal nog wel zien aan de nerf. Ook dit is soms heel lastig te zien...

AART
6 september 2005, 17:11
http://www.drgonzo.nl/

jammer dat die site al in geen jaren mweer geupdate word...

guitartub
6 september 2005, 17:24
www.gitaarvanmeerdervoort.nl

Eko
6 september 2005, 17:31
Kijk ook eens bij www.musikproduktiv.de. De bekende muziekwinkel in Ibbenbueren ( Duitsland.
Zeer grote winkel met letterlijk alles op de site.
De prijzen die je er vindt zijn veelal ook in Nederland te realiseren.
[/u][/url]

Speeddemon
6 september 2005, 17:49
Kijk ook eens bij www.musikproduktiv.de. De bekende muziekwinkel in Ibbenbueren ( Duitsland.
Zeer grote winkel met letterlijk alles op de site.
De prijzen die je er vindt zijn veelal ook in Nederland te realiseren.
[/u][/url]
rrright... :roll:

als jij HIER een winkel zo ver krijgt dat ie je een gloednieuwe Seymour Duncan Jazz (4-conductor, neck) voor € 66,90 (prijs in Duitsland) verkoopt, krijg je van mij een biertje.

Reguliere prijs in NL ligt zeker boven de 80 euro. Richting 90.