PDA

View Full Version : Johnson Clean Landau Dirty...



Bananorama
4 september 2005, 21:24
He hallo,

Ik ben op zoek naar een goede buizencombo van rond de 500-800 euri's. De combo moet iig een goed clean kanaal hebben en min. 1 overdrive kanaal. verder een effect-loop.
De bedoeling is om dit als basis voor m'n sound te gebruiken en daar verder omheen met 19" stuff en pedaaltjes te gaan werken. Qua sound zoek ik iets in de richting van Eric Johnson clean :P tot Landau dirty... :evil:

Heeft iemand tips???

Bananorama
4 september 2005, 22:27
niemand?
:???: :???: :???: :???: :???:

Bananorama
4 september 2005, 22:39
Okay misschien is de titel wat te "popi-jopi" :lol:

Ibanez RuleZ
4 september 2005, 23:51
eric johnson = fender twin voor zover ik weet, iig dat is zijn basis.

verder wens ik je succes met het vinden van de EJ sound, want die gast zelf is daar ook altijd lang mee bezig en hij weet wat hij heeft.

harrald

Bananorama
4 september 2005, 23:56
Hee thanks man

EJ is natuurlijk de Tone Master Himself... 8-) , maar ik zoek ook niet zijn geluid specifiek.. tis meer ter vergelijk en ter illustratie. Hij gebruikt voor zijn cleane sectie geloof ik 2 Deluxe Reverbs uit 1971 en 1965 ,maar goed die dingen liggen nou niet bepaald in mijn prijsklasse :razz:

Alain
5 september 2005, 10:06
Ik denk dat je met een CAE OD wel vrij dicht in de buurt moet komen.

Is geen Fender om de Johnson clean te hebben, maar naar wat ik gehoord heb is het een super-clean.

Bananorama
5 september 2005, 10:24
Okay bedankt Alain,

Maar die CAE OD ligt nou ook niet bepaald in m;n budget. Is er bovendien wel een combo van?? Ken eigenlijk alleen de topjes...

Misschien dat een verder toelichting iets meer duidelijkheid schept in wat mijn wensen zijn.

Ik heb:
Teese RMC 3 Wah
Xotic AC booster
Visual sound Jeckyll and Hyde

Ik zoek:
TC g-major
Goede midi looper voor de pedaaltjes
Goed midi-pedaal

Bovenal zoek ik een goede buizencombo die het hart gaat vormen van mijn sound....
Dat Johnson clean en Landau dirty zijn maar uitdrukkingen :wink:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is....

Groet Banaan :razz:

Bananorama
5 september 2005, 10:24
Okay bedankt Alain,

Maar die CAE OD ligt nou ook niet bepaald in m;n budget. Is er bovendien wel een combo van?? Ken eigenlijk alleen de topjes...

Misschien dat een verder toelichting iets meer duidelijkheid schept in wat mijn wensen zijn.

Ik heb:
Teese RMC 3 Wah
Xotic AC booster
Visual sound Jeckyll and Hyde

Ik zoek:
TC g-major
Goede midi looper voor de pedaaltjes
Goed midi-pedaal

Bovenal zoek ik een goede buizencombo die het hart gaat vormen van mijn sound....
Dat Johnson clean en Landau dirty zijn maar uitdrukkingen :wink:
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is....

Groet Banaan :razz:

Alain
5 september 2005, 11:08
ja, er zijn combo's :

http://www.customaudioelectronics.com/images/OD100_family_shot.jpg

Als ik me niet vergis is de Johnson Fender met 6L6 en speelt Landau hoofdzakelijk op een JMP met EL 34's...

Bananorama
5 september 2005, 13:18
Okay, krijg ik net een aanbod voor een Ashdown Fallen Angel???

Is dit wat? :???: :???: :???:

Bananorama
5 september 2005, 13:20
@ alain

Die combo's zien er tof uit. Ik neem aan dat ze niet voor een euro-tje of 800 weg gaan??? :???: :-? [/quote]

Alain
5 september 2005, 13:36
nee, dat zal iets meer zijn.

Nee, de ashdown fallen angel is geenszins wat je zoekt.

Squier4ever
5 september 2005, 13:52
Koch Koch Koch!!!!

oid.....

Ritch
5 september 2005, 17:34
EJ gebruikt die vintage Marshalls... 8-) Tweedehands Koch Twintone word het denk ik voor jou :cool:

charlie45
5 september 2005, 18:41
essentieel voor het cleane geluid van eric johnson is een TC chorus pedaaltje. deze heeft een hele goeie buffer die het geluid helder en strak maakt.

Bananorama
5 september 2005, 23:16
Okay Thanks voor de reacties.
:P
Hmm Koch Twintone.. iemand enig idee waar ik die kan testen???
Welke uitvoeringen zijn daar eigenlijk van ?? Wat betreft chorus en delays en andere effecten, dat komt later wel. MOet ik me nog ff in verdiepen :wink: DE basis moet gewoon goed zijn, de rest is bijzaak ..
JA Toch Niet Dan??? :???: :lol: :lol: :lol: :lol:

Orpheo
5 september 2005, 23:24
ik kan zeker zeggen; de fallen angel is het NIEt voor je. koch denk ik.....ja, koch, of de bogner xtc, maar das te duur. dus koch, klaar.

ateng
6 september 2005, 09:41
Gewoon een tweede hands Fender buizenversterker ( of Koch ja) gaan kopen. Landau haalt meestal zijn crunch en leadsound uit zijn pedalen en zelden uit een versterker, ook niet uit zij OD100.

jorrit
6 september 2005, 13:22
k zou ook eens naar koch gaan kijken als ik jou was, ze hebben ook 4x10(?) of 2 x10 combo's voor jou werk denk ik erg mooi..

Bananorama
6 september 2005, 15:01
Is iemand trouwens bekend met de oude peavey classic series? Of de nieuwe??? Zag er eentje staan bij westerhaven. Misschien maar ff proberen... :wink:

ateng
7 september 2005, 22:09
Welke dan, Classic 30, 50 met 12 inch of 10 inch speakers, Delta Blues?
De classic 50 met 2x12 klinkt wel goed en de drive kanaal kan er mee door gaan. Ik denk wel een versterker met een goede basissound. Met een vette overdrivepedaal kom je al heel ver.

Bananorama
13 oktober 2005, 11:45
Hee mensen

Na veel te hebben rondgekeken hier op het forum en veel versterkers te hebben getest is er dan eindelijk een beslissing gevallen.

Het wordt de peavey classic 50 2x12 Het geluid was echt lekker, ik was meteen verkocht toen ik 'm hoorde....

Nu nog ff een 2 vraagjes.
1) Ik ben van plan om een GX 700 erbij te halen en die aan te sturen via een FCB 1010. Nu heb ik hier op het forum gelezen dat de FCB 1010 ook een mogelijkheid heeft tot channelswitching.
Houdt dit nu in dat ik met de GX700 een preset kan maken, bijv chorus delay, op het cleane kanaal van de peavey en dan met een druk op de knop een andere preset kan oproepen, zeg delay, comp, op het overdrive kanaal van mijn peavey??? De peavey schakelt dan automatisch van kanaal???

2) Hoe kan ik de GX 700 ghet beste aansluiten? Als ik 'm in de loop zet, zijn te preamp sims. en de stompboxjes dan nog bruikbaar (lees goedklinkend???)

Graag jullie reacties...

Groet Bananorama

Bananorama
13 oktober 2005, 11:50
Hee mensen

Het is de peavey classic 50 212 geworden. Super basic sound en goed betaalbaar!!!

Nu ff 2 vraagjes:
1) Ik wil er een GX 700 bij gaan gebruiken in combi met een FCB 1010. Nu las ik hier op het forum dat de FCB de mogelijkheid van channelswitching heeft. Betekent dit dat met een druk op de knop mijn preset op de gx verandert alsmede het kanaal van de peavey?

2) Hoe kan ik het beste de boel aansluiten zonder al te veel van mijn basic geluid te verliezen? Waarschijnlijk wil ik allen maar de effecten gaan gebruiken en niet de preamps.


Groeten Bananorama

Bananorama
13 oktober 2005, 11:51
Hee mensen

Het is de peavey classic 50 212 geworden. Super basic sound en goed betaalbaar!!!

Nu ff 2 vraagjes:
1) Ik wil er een GX 700 bij gaan gebruiken in combi met een FCB 1010. Nu las ik hier op het forum dat de FCB de mogelijkheid van channelswitching heeft. Betekent dit dat met een druk op de knop mijn preset op de gx verandert alsmede het kanaal van de peavey?

2) Hoe kan ik het beste de boel aansluiten zonder al te veel van mijn basic geluid te verliezen? Waarschijnlijk wil ik allen maar de effecten gaan gebruiken en niet de preamps.


Groeten Bananorama

Bananorama
13 oktober 2005, 11:52
Hee mensen

Het is de peavey classic 50 212 geworden. Super basic sound en goed betaalbaar!!!

Nu ff 2 vraagjes:
1) Ik wil er een GX 700 bij gaan gebruiken in combi met een FCB 1010. Nu las ik hier op het forum dat de FCB de mogelijkheid van channelswitching heeft. Betekent dit dat met een druk op de knop mijn preset op de gx verandert alsmede het kanaal van de peavey?

2) Hoe kan ik het beste de boel aansluiten zonder al te veel van mijn basic geluid te verliezen? Waarschijnlijk wil ik allen maar de effecten gaan gebruiken en niet de preamps.


Groeten Bananorama

Bananorama
13 oktober 2005, 11:54
HMM iets te veel gepost sorry :oops:

Rectifier
18 oktober 2005, 15:10
Dude..... ik hier :lol:

Ik wist niet dat je op zoek was naar Landau/Johnson sounds?
Een Rivera was achteraf ook wel wat voor jou.
Wel duurder maar daar zit wel alles in wat je zoekt eigenlijk.

Dus warm Fender clean en Marshall scheur.

Maar ja, al te laat nu :lol: