PDA

View Full Version : Nieuwe Strat Elementen



poeyerke
19 oktober 2001, 09:34
hallo allemaal,

Ik heb een fender strat, ik wil de elementen graag vervangen voor bromvrije elementen. Ik speel voornamelijk Rock (classics) en Blues. Kan iemand mij advies geven over welke elementen goed zijn, en eenvoudig in Nederland te krijgen!
Misschien hebben jullie zelfs prijsindicaties???

Rectifier
19 oktober 2001, 09:57
Ik had eerst Fender Lace-Sensors Gold op m'n vorige strat. Die zijn vrijwel ruisvrij, maar de Gold serie is meer voor het cleane werk. Voor het rock en blues werk moet je volgens mij de Red-Lace-Sensors hebben of Silver-Lace. Die hebben meer output.
Nu heb ik EMG, die zijn natuurlijk helemaal brom en ruisvrij. Maar dan moet je wel een battery in je strat.
EMG setje kost ongeveer 700 tot 800 piek.
Setje Lace sensors kost ongeveer 700 piek.
Als je echt blues speelt moet je Texas Special, maar die zijn niet ruis en ijsvrij!

moretel
19 oktober 2001, 12:13
Kinman elementen schijnen erg goed te zijn, zal je wel in alle soorten en maten hebben.
Ik heb ze gezien bij Vox humana in vlaardingen, zij gebruiken ze bij de zelfgebouwde exemplaren.

taylor
19 oktober 2001, 12:33
kinman,dimarzio,obl,emg.

anoniem
19 oktober 2001, 21:26
Seymour-Duncan pickups klinken erg bluesy.
Kunt ook kiezen voor een actief setje, maar dan heb je meestal erg veel output.
Voordeel is wel een gebalanceerd volume mbt snaren onderling ( elke snaar klink ongeveer even hard).
Succes.
E.

poeyerke
23 oktober 2001, 22:15
Ik kan van iemand een set Kinman Hank Marvin pickups (Fat Modern Tone) kopen.
Deze Pickups worden op zijn 40th anniversary sign. strat gebruikt.
Kent iemand ze?
Nou staat Hank natuurlijk bekend voor zijn cleane sound bij de shadows maar denken jullie dat ze geschikt zijn voor Blues (ze klinken wel vet schijnbaar).

ekkerman
30 oktober 2001, 08:56
bij elementen moet je jezelf de vraag stellen wil ik passief of aktief ?
passief heeft meer dynamiek maar ook meer brom,ruis en bij geluiden ( ook tijdens het spelen door de grotere magneet zijn stringpull ) en aktief heeft een smoother geluid minder rommelig en vaak een betere feedback.
dan heb je ook nog passieve elementen met een aktief circuit (denk aan de vsc2 van blade )waar bij het passieve signaal wordt opgekrikt met name het mid gebied wel lekker voor solo's en de volledig aktieve waarvan wordt beweerd dat ze kil en koud zijn emg's bijvoorbeeld.
ik heb zelf in een fernandes emg's zitten hum emg 89 +2x s.coil en die hebben een retestrakke scheur die mooi vloeit en een goede sustain en mooie gelijkmatige feedback heeft.
in mijn catalyst zitten elementen van catalyst zelf en die zijn pasief maar door de hoge output van de gitaar zelf en de ongeloofelijke sound en sustain lijken ze wel aktief. betere elementen kunnen een gitaar enorm op waarderen,persoonlijk zou ik aktieve emg's aanbevelen al kost zo'n setje hum en 2x s.coil toch gauw zo'n 900 piekjes.

poeyerke
30 oktober 2001, 09:21
De Kinman elementen (www.kinman.com) zijn absoluut bromvrij, ik heb ze gehoord, en getest en ze zijn echt geweldig!!

Ik ga een setje bestellen bij de lokale muziekwinken, ze zijn 700,-, maar absoluut het geld waard. En ze zijn passief!

Ik wil geen actieve elementen, ik moet er niet aan denken een batterij in mij gitaar te stoppen. Bij mijn pedalen gebruik ik ook alleen adapter, omdat ik er een enorme hekel aan heb als die batterij bijn aop is, en mijn geluid verknalt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-10-30 09:24 ]</font>