PDA

View Full Version : Aankoop nieuwe amp



dacrow
4 september 2005, 13:33
Heb eindelijk mijn Hot Rod Deluxe uit de deur gezwierd , op aanraden van menig persoon ben ik op zoek naar een Marshall Top , maar langs de andere kant wil ik de pure Fender Buizen klank niet missen ...

Is er een Marshall top die een prahctige bluessound (clean) kan voortbrengen
en tegelijkertijd een scheurklank voor solo's /rhythm ?

Budget : +/- 1100€

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 15:10
met marshall zal je de mooie fender clean echt wel moeten opgeven! dat staat vast!

wytz
4 september 2005, 15:17
ja, met marshall ben je dat mooie cleangeluid zeker kwijt.

kijk voor een mooie clean met een mooie oversturing naar dingen als koch, enlg, boogie en rivera.
voor 1100 zijn die zeker (tweedehands) te krijgen.
ik heb zelf een koch twintone, en dat is echt een aanrader. klinkt als een klok, zowel clean als overstuurd.

up-guitarman
4 september 2005, 15:26
ja, met marshall ben je dat mooie cleangeluid zeker kwijt.


Mwa, hangt er van af ... Ben over de Clean van mijn JCM600 best wel tevreden !!! Is alleszins beter clean dan een JCM 800/900/2000 !!!
Heeft ook geen extreme scheur, goed voor bluesrock tot stevige rock en zeer geschikt voor solo's e.d.

Shifty
4 september 2005, 16:08
Fender clean is geweldig! Toen ik een nieuwe amp ging aanschaffen had ik ook bijna een Hot Rod Deville 2x12" aangeschaft. Toen heb ik een JCM2000 geprobeerd en weg mooie clean :-? Das echt een wereld van verschil. Vond zelf een JCM900 ook niet juh-van-het.

Het enige wat in de buurt van het fender clean geluid kwam (wat ik geprobeerd heb) was een Koch. En deze heeft ook nog 's een hele vet scheurgeluid. Dubbel feest dus :)

Succes

Ritch
4 september 2005, 18:57
Ik kwam gister m'n gitaar ophalen van een servicebeurt (USA pots erin, hals afgesteld etc.) Even uitproberen over die JCM600. WOW. Wat een clean... Tikkeltje reverb erbij, gewoonweg heerlijk! (De beste reverb die ik tot nu toe heb gehoord) Het distortionkanaal is heel erg geschikt voor blues en soft-rock. Voor hardrock kom je idd bij de 800 terecht, maar daar gaat het nu ff niet over. En komt er nog eens bij dat het een HEEL erg betaalbaar zwijntje is! (Zo'n 500/600 euri's 2ehands :) )

dacrow
5 september 2005, 04:44
Mijn eerste idee was om een Fender Twin aan te schaffen omdat deze de geweldige clean kan garanderen over een hoog volume , bij de Hot Rod ging dat heerlijke geluid bij wat hoger volume verloren ...

Zou uit deze top geen geweldige clean en tegelijkertijd een geweldige scheurklank te krijgen zijn ?

http://www.musicstorekoeln.de/en/Guitars/3_15_GTOP_184_GIT0004455-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Nog een rede tot twijfelen is dat de Fender Twin geweldig zwaar is om mee te sleuren ...