PDA

View Full Version : Vox Valvetronix



Little Visionarity
4 september 2005, 13:17
Hallo,

Mijn eerste berichtje hier, en ik heb al een vraagje...

Naast een supergoede semi-akoestische gitaar ben ik ook van plan een nieuwe versterker te kopen. Een elektrische gitaar heb ik al (Fender Stratocaster, uit USA). En misschien ga ik ook mijn (toekomstige) semi-akoestische gitaar versterken langs mijn nieuwe versterker.

Ik had reeds een versterker (Peavey Bandit) die ik wel vrij goed vind, maar ik geraak de klank ervan wat beu, en eerlijk gezegd is het niet echt meer wat ik verlang van klank. Onlangs heb ik zo’n kleine Brian May Special versterkertje gekocht van Vox en ik moet eerlijk zeggen dat ik al eerder naar dat kleine versterkertje zal grijpen, dan naar mijn Peavey (die nochtans veelzijdiger is en bovendien ook geschikt is voor optredens). Nuja… Brian May is dan ook wel een topgitarist waar ik enorm naar opkijk, maar niet alleen zijn speelstijl vind ik zo formidabel; ook echter zijn geluid! En het is meer iets in die richting dat ik zou gaan van geluid. Ik ben dus minder voor een te digitaal geluid. Geef mij maar iets in de trend van een buizenversterker. Echter ben ik nog niet van plan om mij een red special replica te kopen (gitaar van Brian May) en evenmin een Vox AC30. Dat zal ik later waarschijnlijk nog wel eens aanschaffen.

Nu was mijn oog (en oor) gevallen op de Vox Valvetronix, die blijkbaar veelzijdig is, en bovendien nog eens een vrij goede klank lijkt te hebben, in combinatie met enkele toffe effecten zoals Chorus en Delay die ik ook wel weet te appreciëren. Ik vind dit bijvoorbeeld al veel beter dan een multi-effecten bakje zoals bijvoorbeeld de ME 50 van Boss waarvan ik persoonlijk de klank TE digitaal vind.

Niettemin had ik graag jullie mening eens geweten over deze Vox Valvetronix… Min- en pluspunten? Welke uitvoering raden jullie aan: de combo in combinatie met extra speakers, of eerder een head met speakers? Ik weet dat zo’n head met speakers wel minder praktisch is om te vervoeren en dergelijke, maar doet dat ook echt iets uit aan de klank?
Zijn er andere gelijkaardige of (volgens jullie) betere versterkers van een ander merk ofzo? Andere tips/suggesties zijn ook welkom!

De kwaliteit is voor mij belangrijker dan de prijs! En de bedoeling is uiteraard om het ook bij optredens te gaan gebruiken.

Groeten,
de gitarist van Little Visionarity

wytz
4 september 2005, 15:14
wat is je budget ?
een valvetronix klinkt erg leuk, veel leuker dan andere modelling amps imho, maar als je echt een buizengeluid zoekt, moet je ook echte buizen kopen.

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 15:16
als je geen geld wil hangen aan een AC30 mag je dus een vox valvetronix ook wel vergeten, gezien een versie voor mee op te treden (AD120) evenveel, zelfs iets meer kost dan een AC30

Satriani
4 september 2005, 16:21
Hier zijn al een hoop topics overgeweest
Gebruik de zoekfunctie...............

Heb zelf de ad30vt en ga binnenkort voor de 120

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 16:25
voor t geld van een ad120 heb ik liever een AC 30, t blijft bij benadering he die modelling toestanden. maar ieder zen eigen keus natuurlijk

Little Visionarity
4 september 2005, 17:15
test

Little Visionarity
4 september 2005, 17:16
en wat in verband met het verschil tssn head met speakers enerzijds en combo met extra speakers anderzijds?

De reden waarom ik voorlopig misschien nog geen AC30 zou kopen is vooral omwille van het feit dat ik toch een beetje veelzijdig wil blijven... En ook die effectjes en dergelijke op de Valvetronix spreken me wel aan (toch als ik dat vergelijk met iets als een Boss Me 50).
En qua prijs is de Valvetronix voor mee op te treden (AD 120 zoals je zegt) dan toch duurder dan de AC30 (waar je dus ook mee kan optreden)??? :o Ik dacht toch dat een AC30 sneller stukken van mensen zou kosten...

Maar goed dat je het zegt... misschien ga ik dan toch maar voor een AC30... ik weet het echter nog niet zeker... Ik twijfel nog enorm: enerzijds heeft die AC30 een superklank en een miskoop is zo'n AC30 dus zeker niet; maar anderzijds heb ik dan wel niet zoveel mogelijkheden meer...

Buizen of geen buizen... zolang de klank maar goed is :wink: En dat tracht ik nu zo een beetje uit te zoeken...

Groeten

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 17:21
dan heb ik de makkelijkste oplossing voor jou: koop een AC30 en scoor ergens 2dehands een tonelab(SE) voor de FX. en wat je vraag ivm combo vs. head + cab betereft, de prijs is +- t zelfde dus daar hangt t echt van de klank af die je zoekt. er zit wel wat verschil op omdat bij een cab niet de weerkaatsing van de klank binnenin je cab hebt, wat bij een combno meestal wel al eens kan zijn omdat je daar met je amp zit ide in dezelfde ruimte gebouwd is, ook is een cab closed back, een combo meestal niet, wat resulteert in meer laag en een strakkere sound bij aparte cab.

Little Visionarity
4 september 2005, 17:27
dan heb ik de makkelijkste oplossing voor jou: koop een AC30 en scoor ergens 2dehands een tonelab(SE) voor de FX

en komt de kwaliteit van de effecten (en klank van andere versterkers) met die Tonelab goed tot zijn recht via de AC30 als versterker?

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 17:46
als je de cab-sim en amp-sim uitschakelt heb je enkel de FX over en die kan je makkelijk gebruiken icm de AC! de tonelab is eigenlijk dezelfde technologie als die van de AD maar bij de AC heb je wel mooie buizenklank, terwijl de AD maar de klank van de AC probeert te benaderen.

voor thuis te oefenen heb ik volgende materialen besteld: lichte PA en een tonelab SE. dmv de cab- en ampsims kan ik dan de klank van de AC benaderen. on stage gebruik ik de AC met de tonelab maar dan de sims uitgeschakeld

Tupelo
4 september 2005, 17:47
als je geen geld wil hangen aan een AC30 mag je dus een vox valvetronix ook wel vergeten, gezien een versie voor mee op te treden (AD120) evenveel, zelfs iets meer kost dan een AC30

Nee toch? Zat zelf gisteren ook te zoeken naar deze 2 versterkers maar de AD120VT is +/- 795 & de AC30CC1 (heb je dus een 1 speakerversie) +/- 895.

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 17:54
de VTX staat in duitsland voor 1149, de cc2 999. ga je voor VT, die is inderdaad iets goedkoper maar voor die 200euro, zou ik nog steeds voor de AC gaan

Satriani
4 september 2005, 21:23
Nog ff off topic nu het toch over vox gaat.
Weet iemand waar je die ad120 in nederland kan halen. ( liefst dicht bij R'dam ) peter verspuy en feedback hebben em niet staan iig

Hermans
30 september 2005, 22:09
Een Vox zoals deze is echt een goed ding. De klank van de verschillende versterkermodellen is echt goed. Ik denk dat dat ook komt omdat er een 12ax7 buis in de preamp zit. Die staat bij mij altijd vol open.

Je moet er alleen geen multi effect bij zetten. Ik heb een KORG 1500 en heb na veel proberen het Joe Stump geluid eruit weten te peuteren.

Als je geen processor hebt, dan heb je aan deze versterker een topper !

Ik ga hem echter wel ruilen tegen een Marshall VS65R, omdat ik dan mijn multi-effect makkelijker kan instellen en veel meer naast elkaar kwijt kan. Nu stel ik het pedaal in en vervolgens moet ik ook de versterker weer instellen.