PDA

View Full Version : bassman 6G6-A, 8 Ohm??



fullorder
4 september 2005, 12:11
Ik heb gisteren mijn blonde bassman opgehaald bij Adesign, waar ie een flinke beurt heeft gekregen (nieuwe elco,s, eindbuizen, 1 voorbuis en meer...). Anton (van Adesign) vertelde me daar echter doodleuk dat hij 8 Ohm meet aan de speakeroutput. 8 Ohm?? Waarom staat dan overal vermeld dat mijn bassman 4 Ohm is? Sinds wanneer bestaat er een oude fender die 8 Ohm nodig heeft? Iemand....?

Mr.Jay
4 september 2005, 13:21
Ik heb gisteren mijn blonde bassman opgehaald bij Adesign, waar ie een flinke beurt heeft gekregen (nieuwe elco,s, eindbuizen, 1 voorbuis en meer...). Anton (van Adesign) vertelde me daar echter doodleuk dat hij 8 Ohm meet aan de speakeroutput. 8 Ohm?? Waarom staat dan overal vermeld dat mijn bassman 4 Ohm is? Sinds wanneer bestaat er een oude fender die 8 Ohm nodig heeft? Iemand....?

De 1e 6G6's hingen aan 1 speaker > dus 8 ohm. Pas later kwam de 6G6-A en B uit met 2x12 kast > 4 ohm. Fender heeft dus van OT gewisseld om die reden.
je hebt dus óf een 6G6 hele vroege of een A met een vervangen OT....
je zou even de datcode op die OT kunnen aflezen.

JaY

fullorder
4 september 2005, 15:51
Oh ja, dat is ook zo.

Maar in mijn geval zal de OT dan wel vervangen zijn, want ik weet toch bijna zeker dat het een 6G6-A is, misschien zelfs wel een B. Ik zal even de datcode bekijken. Bedankt voor de info!

Mr.Jay
4 september 2005, 19:19
Oh ja, dat is ook zo.
Maar in mijn geval zal de OT dan wel vervangen zijn, want ik weet toch bijna zeker dat het een 6G6-A is, misschien zelfs wel een B. Ik zal even de datcode bekijken. Bedankt voor de info!

Staat ook op de tubechart als die er nog inzit, alhoewel die niet altijd 100% betrouwbaar zijn. Het zijn 3 van elkaar afwijkende circuits.
Op het chassis staan ook stempels met datecodes.

JaY