PDA

View Full Version : Advies nodig (elektrische gitaar, humbuckers)



Mister88
4 september 2005, 01:52
Goedendag :)

Ik speel nu 7 maanden gitaar op een beginnersetje (kostte 150 euro). Ik ben dus ook nog een absolute beginner maar ik ben er ondertussen wel achter dat ik gitaar spelen echt door wil zetten.

Zoals je misschien dus al kunt raden klinkt die Tenson erg slecht (voor zover ik dat kan beoordelen als beginner) naar mijn mening (ook in combinatie met een goede versterker) en vind ik de goedkoopste Stagg al beter klinken. Ik weet niet of daar veel aan te doen is maar ik lees wel vaker dat er met goedkope modellen veel mis is dus lijkt me van niet (bijvoorbeeld afstellen).

Nu kon ik vantevoren al weten dat deze gitaar niet alles voorstelde en had ik misschien meteen een betere kunnen kopen. Maar ik heb het gevoel dat als ik nu een betere gitaar zou hebben, en die een stuk beter zou klinken (zowiezo met humbuckers) ik er nog een stuk meer plezier in zou beleven dan dat ik nu al heb.

De gebreken die ik heb ontdekt aan deze gitaar zijn: Geen humbuckers (toch wel een must voor de muziek die ik wil spelen: punk, hard-rock, sommige metal en gewone rock), Hij klinkt echt ontzettend vals (ja ik stem hem ook natuurlijk), heb last van trillende snaren. Het volume op 30 % ongeveer (zo zal ik het maar noemen) en het gitaartje ruist al verschrikkelijk. (ook op goede versterkers) En de gitaar zingt nogal rond (om het zo maar even te noemen)

Nu zou ik natuurlijk kunnen zeggen, oefen hier nog een jaartje op want wat moet je toch nu alweer met een nieuwe gitaar. Of dat ik nu een goede koop (heb redelijk wat geld ter beschikking) want wat maakt het eigenlijk ook uit of ik over een half jaartje een nieuwe gitaar koop of nu als ik nu toch het geld ervoor heb. En echt zonde is het niet van de aankoop van die Tenson want die 75 euro die die gitaar nu eigenlijk gekost heeft (als je de versterker er niet bij telt, daar kan ik ook niet echt over vallen)