PDA

View Full Version : Les Paul Custom 2e hands



macallan
4 september 2005, 00:34
Vandaag langsgeweest bij Strings & Tings in A'pen (Belgie)
Ik speel nog niet zo heel lang gitaar (en ben dus absoluut geen kenner) maar dat squier stratje die ik als beginnersgitaar heb gekocht begint wat te vervelen (geluid niet optimaal en de nek ligt me niet zo goed)
Dus ga ik daar binnen entoont die man me een zwarte Les Paul Custom met Bigsby Tremolo van Epiphone. Kostprijs 450€.
Nu had ik graag julie mening daarover gehad. Ik ben nl niet zo iemand die direct een 2e hands zou kopen (en als het een moest zijn , dan wel een Gibson maar dat is nu nog niet aan de orde)

d'oh
4 september 2005, 11:54
les paul met bigsby, dan is er vast aan geknutseld want zo ver ik weet maakt of maakte epiphone geen les pauls met bigsby

maar op zich is het wel vet een les paul met bigsby, en dat epiphone ze zelf niet maakt hoeft ook niet te zeggen dat het er slecht op is gezet, dus speel er op en oordeel zelf

maarten69
4 september 2005, 12:04
+1 voor die bigsby quote, er is duidelijk aan geknutseld, maar als je geen ervaring hebt met bigsby's of zoiezo tremelo's is het dan wel verstandig om er mee te beginnen? je hebt er weinig aan en dan zit tie alleen maar in de weg... als ik jou was zou ik iemand uit jouwn buurt met verstand van gitaren is vragen wat die van die gitaar vind..

ook zie ik de gitaar NIEUW bij www.guitarbargains.com voor 525 euro *geen spam*

maar ja die winkel is afdeling van peins en daar hoor ik niet zo veel goeds over, die gitaar mag je trouwens wel weer terug sturen als die niet bevalt...

macallan
4 september 2005, 12:47
er stond nochthans epiphone gegraveerd in de Bigsby. En de sound was echt wel vet...

d'oh
4 september 2005, 13:24
ik weet wel wat het dan is, dan is het een semihollowbody van epiphone, die hebben wel een bigsby (alleykat, flamekat)

Fumi SG
4 september 2005, 13:38
alleykat heeft volgens mij geen Bigsby.

maarten69
4 september 2005, 13:42
post maar eens ff een plaatje van die gitaar van internet af ofzo... misschien wat makkelijker beoordelen?

Random_hero
4 september 2005, 14:05
Op de frontpage van de epiphone website is het al raak hoor. Een hollowbody met bigsby.
http://epiphone.com/

Luke-wannabe
4 september 2005, 15:16
Epi heeft wel les pauls gemaakt met bigsbys

maarten69
4 september 2005, 15:21
harde bewijzen wil ik zien!

armageddon
4 september 2005, 19:35
kijk op gitaarmarkt en zoek op epiphone, er staat iets over limited editions. Volgens mij zijn dat ze. Kan het fout hebben hoor.

Ritch
4 september 2005, 19:46
Genoeg Epi's met Bigsbys! Dus ff een plaatje opgooglen en de rest weten de luitjes hier wel :)

nla0079
4 september 2005, 20:32
ook zie ik de gitaar NIEUW bij www.guitarbargains.com voor 525 euro *geen spam*
maar ja die winkel is afdeling van peins en daar hoor ik niet zo veel goeds over, die gitaar mag je trouwens wel weer terug sturen als die niet bevalt...
Da's geen "afdeling" van Piens - da's Piens zélf. De domeinnaam staat geregistreerd op naam van A Pip's Music NV, en dat is nog maar eens een andere NV (juridische constructie - de mensen erachter zijn dezelfden). Is trouwens ook al eens in't nieuws gekomen :wink: : http://www.rolandus.com/news/pressdetails.asp?PressID=278

macallan
4 september 2005, 22:04
kheb alleszins wel een plaatje gevonden van de Gibson versie.
http://www.music123.com/Gibson-1957-LP-Custom-Black-Beauty-2-pickup-w-Bigsby-i225665.music?source=bizrate