PDA

View Full Version : Voor hen onder ons die 3pdt's kopen, interessante thread



Dirk_Hendrik
3 september 2005, 21:32
Om even te volgen dus:
http://diystompboxes.com/sboxforum/viewtopic.php?t=36702&postdays=0&postorder=asc&start=15

Het kan, het betreffende forum kennende, zijn dat de thread ineens weg is. De eerste 2 pagina's heb ik gesaved.

Vraag is of je bereid bent 2.25 dollar per switch extra te betalen voor het testen van het ding..... of: Hoe groot is de kans dat zo'n ding als je em ontvangt stuk is. Jammmergenoeg is DIYstompboxes me te politiek correct gebleken om daar nog op dit soort threads te reageren.

Dirk_Hendrik
3 september 2005, 21:35
(tussen 2 haakjes), deze opmerking:



Finally, Zachary since you posted this, why don't you go ahead and tell us what your cost is on your pedals so we can figure out how much profit you make if any?


Van Aron Nelson naar meneer Vex is absoluut super :-D
Als we even terugdenken aan de Werkbank thread over de fuzzfactory en de SHO:
http://flammable.project.free.fr/images/stories/SHO/zvshoschem.gif

en de bijbehorende aanschafprijs van 220 euroballen bij Meneer van der Haar (no flame intended voor het moeten voeren van dat soort prijzen)

Robbert
3 september 2005, 22:25
Heh.. leuke sig :D

Random_hero
3 september 2005, 22:33
Over de winst van mr. vexx:

Ik heb gehoord van iemand waar ik regelmatig mee spreek, die mr zach weleens heeft gesproken, dat hij zn pedaaltjes verkoopt voor rond de $50 dollar aan dealers. die rekenen er dus hoge winstmarges bij. En dan de nederlandse dealers wellicht nog meer ivm import enzo.
Let wel: ik weet niet hoeverre dit waar is hè.

Robbert
3 september 2005, 22:35
Over de winst van mr. vexx:

Ik heb gehoord van iemand waar ik regelmatig mee spreek, die mr zach weleens heeft gesproken, dat hij zn pedaaltjes verkoopt voor rond de $50 dollar aan dealers. die rekenen er dus hoge winstmarges bij. En dan de nederlandse dealers wellicht nog meer ivm import enzo.
Let wel: ik weet niet hoeverre dit waar is hè.

Met een beetje marktkennis kun je wel zeggen dat dit apekool is. Dealerprijzen liggen lager, maar niet zoveel hoor :D

Random_hero
3 september 2005, 22:47
Dat weet ik.
Voor wat het waard is, een stukje chatlog:

[18:27:44] I am Jack's : Zach sells them for about $50 each to the
shops
[18:28:16] Erik | Kubus: wow then the dealers really overprize them
[18:29:10] Erik | Kubus: If the shops would sell them at lower prices
(or atleast the vexter fuzz) it'll be an instant hit
[18:30:33] I am Jack's : It already is a hit. Z's shipped millions
[18:30:47] I am Jack's : but if the price comes down, they lose the
exclusivity
[18:30:48] Erik | Kubus: yeah I know but still
[18:30:52] Erik | Kubus: true
[18:30:59] Erik | Kubus: but does z care?
[18:31:16] I am Jack's : yeah, it keeps him in his market position
[18:31:26] I am Jack's : so he's able to offer a new pedal every
couple of years
[18:31:35] I am Jack's : you know he sells very few other pedals than
the FF

Fumi SG
4 september 2005, 01:39
tss... voor een paar euri bouw je je eigen SHO! Het is niet eens een moeilijk schema. :roll:


maar ff over dat topic. Ik kwam hem vanmiddag ook al een keer tegen daar, maar ik snap hem niet helemaal volgens mij. Waar gaat het nou PRECIES over??

Dirk_Hendrik
4 september 2005, 10:29
Zoals verwacht.... verwijderd. Ik zal em morgen even uploaden :evil:

Fumi SG
4 september 2005, 11:02
... :-?

Robbert
4 september 2005, 11:46
Nou ja. De dealer was New sensor volgens mij.

ZVex meldde dat daar de 3PDT's heel goedkoop waren. 2 dollar goedkoper dan Aron ze verkoopt. En die schijnt er flink wat voor betaald te hebben, en het als een hobby ziet een en ander te verkopen.

Dus eigenlijk sloeg ZVex de grond onder Aron zijn voeten weg, kon die niet zo waarderen :)

H.Manback
4 september 2005, 12:09
http://www.diystompboxes.com/sboxforum/viewtopic.php?t=36691

Hier nog een topic, zo te zien een andere, maar van hetzelfde laken een pak zo te zien.

Ik vind het nog steeds niet duur bij aron, tot nu toe heb ik 1 keer 2 3pdts besteld. Inclusief verzending was het €11,22. Als het dan nog getest is ook (zoals ie zegt gewoon met een multimeter) dan ben ik wel tevreden hoor. Natuurlijk kan het altijd goedkoper, maar goed ik ken de andere bron niet, en weet niet of die ook betrouwbaar lijkt.

Beetje offtopic: waarom dit topic in effectpedalen en niet in de werkbank?

Mitch
4 september 2005, 12:14
Dat stukje chat log is wel grappig:

"It already is a hit. Z's shipped millions"
" but if the price comes down, they lose the exclusivity"

:seriousf:

Maar goed, dat Z Vex een hoop marge heeft op zijn pedalen heeft is toch wel bekend ? Handpainted, original, het zal allemaal wel, maar m.u.v. de probes stellen ze niet veel voor.

JoostBaksteen
4 september 2005, 12:53
http://www.effectsconnection.com/products.php?cat=8 Daar kan je die dingen dus kopen.

H.Manback
4 september 2005, 13:27
Ben ik nu gek of staat nergens aangegeven wat de verzendkosten zijn? Ik zie het echt niet (ook niet bij de eerste stap van checkout oid).

robzilla
4 september 2005, 14:22
effects connection, das van die LongJohnny op HC. Goede gast, naar het schijnt. Speedy heeft wel ervaring met hem..

robzilla
4 september 2005, 14:27
Dat stukje chat log is wel grappig:

"It already is a hit. Z's shipped millions"
" but if the price comes down, they lose the exclusivity"

:seriousf:

Maar goed, dat Z Vex een hoop marge heeft op zijn pedalen heeft is toch wel bekend ? Handpainted, original, het zal allemaal wel, maar m.u.v. de probes stellen ze niet veel voor.

mwa, de seek en ooh wah/trem zijn toch ook wel erg cool. Ik heb de FF, cool ding. Zeker ERRUG prijzig, daarom 2e hands gekocht.

Het is net wat de gek ervoor geeft, net als met vintage pedalen..

Robbert
4 september 2005, 15:00
effects connection, das van die LongJohnny op HC. Goede gast, naar het schijnt. Speedy heeft wel ervaring met hem..

Ik ook. Zijn service is gewoon prima :)

Speeddemon
4 september 2005, 18:19
Yep, Ik kocht ze eerst altijd bij Arielfx uit Israël, maar die accepteert geen Paypal meer. En nu is LongJohnny (John Lewman) ook nog eens goedkoper. En hij verzendt altijd lekker snel.

En die ST jacks van hem zijn ook aan te raden trouwens!

De 3PDT's van LJ/JL zijn van CLIFF UK, zeer goeie ervaring mee. Na een paar honderd van die dingen versleten te hebben, ben ik onlangs pas tegen 2 defecte aan gelopen. John vervangt die gratis!

Ik vind 't gedoe rond Zvex wel grappig. Eerlijkheid wint altijd, zou m'n ma zeggen. En ik ben een stuk eerlijker over waar ik de 'mosterd' haal, en wat daadwerkelijke kosten zijn. Ik bedoel, die Clean Sanchez van me gaat voor 65 euro weg, en die is ook hand (spray) painted. ;-)

Speaking of Sanchez, D_H, whazzup with 'dem PCB's, nigga? :cool:

Dirk_Hendrik
4 september 2005, 19:13
:oops:

lemme fokkem up 4U this week brotha...

Speeddemon
4 september 2005, 19:15
Heb je weten te regelen dat die rechthoekige 3-poots 9V inputs erop kunnen? (met zo'n battery terminator)?

That'd be bitchin, homie! 8-)

Antal
5 september 2005, 13:44
Yep, Ik kocht ze eerst altijd bij Arielfx uit Israël, maar die accepteert geen Paypal meer. En nu is LongJohnny (John Lewman) ook nog eens goedkoper. En hij verzendt altijd lekker snel.

En die ST jacks van hem zijn ook aan te raden trouwens!



Heeft die gast een site of doet hij dat via ebay? En wat zijn ST jacks???

Speeddemon
5 september 2005, 13:52
John heet effectsconnection_dot_com op Ebay.

3PDT's voor $4.50 bij hem.

En ST jacks zijn een soort Italiaanse broers van Switchcraft. De 'barrel' is ietsje langer (handig voor in sommige gitaren).
Verder, de 'bushing' (het metalen rondje) en de schroef hebben 1 'mooie' kant, terwijl ze bij Switchcraft aan beide kanten gewoon zijn, niet bijzonder. Geinstalleerd, vind ik een ST jack er dus wel mooier uitzien.