PDA

View Full Version : Line6 Spider II HD + Spider II 4x12 Cabinet



americanreject
3 september 2005, 19:26
hallo,

ik ben reeds 2 jaar aan het spelen en dit met een Epiphone Les Paul Goldtop op een Novanex combo versterker. Omdat ik in een band wil beginnen, is het nodig dat ik me een zwaardere versterker aanschaf. Ik ben student en heb een niet te groot budget. ik heb een beetje opzoekingswerk gedaan en o.a. op dit forum gekeken wat er zo allemaal in mijn budget (max. 1000 €) ligt.

ik had gedacht aan een Line6 Spider II HD + Spider II 4x12 Cabinet. probleem is dat deze nogal uiteenlopende kritieken krijgt. de ene vindt deze geweldig, de andere zegt dat het de grootste kutzooi is. het grote voordeel lijkt me de vele ingebouwde functies en de goeie distortion. daarentegen zou bij hoog volume het geluid slecht worden.

zou deze aankoop een goeie zijn, of beter doorsparen voor 'the real thing' en een lampenversterker aanschaffen? is het mogelijk om een deftige marshall head en cabinet te krijgen onder 1000 €. zoja, welk types zijn er aan te raden in die prijsklasse?

dank bij voorbaat

wytz
3 september 2005, 19:31
koop geen spider stack! ga je ontzettend spijt van krijgen!

wat voor muziek speel je, wat voor geluid zoek je? wat voor muziek luister je ?

heb je al versterkers geprobeerd ?

americanreject
3 september 2005, 19:47
ik speel een beetje vanalles, vooral rock, metal, stoner, punk, vaak ook blues.

ik heb nog niet op andere versterkers gespeeld.

belangrijk voor mij is dat de versterker ook betrouwbaar genoeg is om live op te treden.

LIGNUMdrummerke
3 september 2005, 19:50
voor 1000euro heb je absoluut wat! een lampenversterker heb je al voor een euro of 400-500, voor 1000euro heb je heelwat en al zeker 2dehands! en als je nog niet op andere versterkers hebt gespeeld, doe dat dan eerst maar voor je je keuze maakt en zulk budget uitgeef!

Fumi SG
3 september 2005, 20:19