PDA

View Full Version : al staande powerchords spelen



bassman-5
3 september 2005, 18:48
............................

ixque
3 september 2005, 18:57
Oefenen, ik had er eerst ook wat problemen mee maar naar mate je meer oefent krijg je meer kracht in je hand en gaat het steeds iets makkelijker.

Rob_BoZ
3 september 2005, 19:02
Beginnen met je gitaar hoog te hangen, en dan iedere keer zo hangen dat het nét gaat.

En als dat dan op een gegeven moment lekker speelt weer een stapje lager dat het net gaat enz enz.

Eventueel pols een beetje rekken.

WICKED
3 september 2005, 19:54
vergeet niet je pols te strechten, dat voorkomt blessures!!

later!! 8-)

Vampire
3 september 2005, 21:02
Maak je alsjeblieft niet druk over hoe het eruit ziet hoe je speelt, als je maar goed en lekker kunt spelen. Dat je gitaar hoog hangt boeit toch niks?

Rob_BoZ
5 september 2005, 00:21
Ik vind het zelf veel lekkerder spelen voor de slag als de gitaar laag hangt, kun je lekker ragge.

Daevren
6 september 2005, 02:26
Je zegt dat je pijn aan je pols krijgt. Je zegt dat je hem zeker niet te laag hebt. En je weet niet waarom je pijn aan je pols hebt.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat er iets fout zit met de manier waarop je nu speelt. Ik snap ook niet hoe je kunt claimen dat de gitaar zeker niet te laag hangt aangezien je niet weet wat er fout is.

Belangrijk voor goede techniek en weinig pijn zijn:

-Je hand en pols zo ontspannen mogelijk, je wilt niet dat spieren elkaar tegenwerken.
-Zo minimale beweging mogelijk.
-Ergonomische houding, erg belangrijk is hierin dat je pols recht is. Een gebogen pols en je pezen scheuren langs het bot.

De beweging van het aanslaan komt zo veel mogelijk uit de hand en de pols, niet uit de onderarm en al helemaal niet elleboog.