PDA

View Full Version : prob met Tremolo



floyd
3 september 2005, 18:30
hallo

Ik heb dit eerder gepost in een ander topic.
Maar omdat daar wat onduidelijkheid ontstond,doe ik het hier even opnieuw.

Het betreft de tremolo van mijn Fender strat classic 50

Mijn vraag is namelijk hoort er speling op de arm te zitten ten opzichte van de brug zelf?
Het armpje wiebeld in het blok.

Ik heb deze gitaar nieuw gekocht.
Eerts gebruikte ik hem niet , maar nu vindt ik het wel irri....
http://groups.msn.com/_Secure/0RQAAABwTsXOif0ofnnpyRuSy*FudOs*7!blx6HqPSVnnEDcXR Q!QJYo5fJiR9PTN70RJCnI*hVd*G*yFK9mfCDCErQy7l5m1Yvo JMCmdbDU/100_0396.JPG?dc=4675537592965793464

Mvg rik

lcvanderhelm
3 september 2005, 19:51
Als het veertje ernog in zit,kan je de pook vaster draaien,door hem met de klok mee te draaien,zoniet dan ben je het veertje kwijt en moet je een nieuwe kopen[een nieuw veertje dus en niet perse een nieuwe gitaar[[hoewel het kan nooit kwaad]]].

vester86
4 september 2005, 02:06
het hoort niet helemaal, die speling, maar is totaal niet erg. ik heb zo'n soort brug gehad, waarbij je in het blok onder de tremolo een schroefje aan kon draaien, waardoor je um vaster kon schroeven. misschien iets om ff te checken bij je eigen gitaar

floyd
4 september 2005, 11:50
het hoort niet helemaal, die speling, maar is totaal niet erg. ik heb zo'n soort brug gehad, waarbij je in het blok onder de tremolo een schroefje aan kon draaien, waardoor je um vaster kon schroeven. misschien iets om ff te checken bij je eigen gitaar

Nouja niet erg , het is wel vreselijk irritant. Ik heb het nu opgelost met teflon tape...
Onder op het blok zit geen schroefje. Maar als ik het goed begrijp hoort er dus een veertje om het armpje te zitten? wat drukt op het blok :???:

Debaser
4 september 2005, 11:59
http://www.pigtailmusic.com/pigtailImages/block_repair/images/DCP00434.jpg

misschien dat ze zoiets bedoelen met een veertje ...
(beetje grote foto)

het principe met een schroefje is denk ik alleen op een FLoydrose Trem
dudelijk te zien op het volgende plaatje, bij het gat vooraan waar de arm ingaat, is de strakheid te stellen dmv een schroef.

http://kytary.muzikant.cz/popis/img/floydlow1.jpg

floyd
4 september 2005, 12:07
Ik heb de aankoop van mijn strat ook nooit geen veertje gezien of gekregen....

Debaser
4 september 2005, 12:10
gebruik je je trem ook echt ?
anders kan ie er ook nog af natuurlijk...

floyd
4 september 2005, 12:13
gebruik je je trem ook echt ?
anders kan ie er ook nog af natuurlijk...


:-? Dat is natuurlijk weer erg mooi praten....
Tuurlijk gebruik ik hem anders zou ik dit niet vragen....

Debaser
4 september 2005, 13:56
hehe,
ik dacht misschien erger je alleen aan het heen en weer slingeren van de arm tijdens het spelen.

floyd
4 september 2005, 20:01
okeej :P Maar goed...hoort er dus een veertje in een fender tremolo

Gearjunkie
4 september 2005, 22:09
Hoi,

Er hoort géén veertje tussen je tremolo-arm en de tremolounit.
Een beetje speling is heel normaal, ik los het op door er een klein propje watten onderin te stoppen. De guitar tech van SRV scheen dat ook te doen...

lcvanderhelm
4 september 2005, 22:15
Inderdaad en dat is tevens het makkelijkst te verliezen stratocaster onderdeel.Draai je pook los en als je niet uitkijkt springt het veertje al uit het gat.Dat is is dus de plaats van het veertje IN HETGAT.Loop nu naar je vaders gereedschapkiist en jat zijn inbus-set.Neem de 3mm inbus los,knip het oogje van het veertje en pleur het veertje in het pookgat,pook erop en het veertje heft het grootste deel vande speling op.Als je de pook maar strak genoeg aandraait.Pa boos jij blij.

floyd
4 september 2005, 22:35
Inderdaad en dat is tevens het makkelijkst te verliezen stratocaster onderdeel.Draai je pook los en als je niet uitkijkt springt het veertje al uit het gat.Dat is is dus de plaats van het veertje IN HETGAT.Loop nu naar je vaders gereedschapkiist en jat zijn inbus-set.Neem de 3mm inbus los,knip het oogje van het veertje en pleur het veertje in het pookgat,pook erop en het veertje heft het grootste deel vande speling op.Als je de pook maar strak genoeg aandraait.Pa boos jij blij.

Het klinkt zeer logisch , en een veertje heb ik zo gevonden.
Toch lopen de reactie's wat uit een.......

hgrondel
4 september 2005, 23:05
Inderdaad en dat is tevens het makkelijkst te verliezen stratocaster onderdeel.Draai je pook los en als je niet uitkijkt springt het veertje al uit het gat.Dat is is dus de plaats van het veertje IN HETGAT.Loop nu naar je vaders gereedschapkiist en jat zijn inbus-set.Neem de 3mm inbus los,knip het oogje van het veertje en pleur het veertje in het pookgat,pook erop en het veertje heft het grootste deel vande speling op.Als je de pook maar strak genoeg aandraait.Pa boos jij blij.

Het klinkt zeer logisch , en een veertje heb ik zo gevonden.
Toch lopen de reactie's wat uit een.......

ja dat komt denk ik omdat niet iedereen weet dat er een veertje bijhoort. ik vroeg me ook af waarom er een stickertje op het tremolo-gat van mijn gitaar zat, maar dat was om het veertje erin te houden.

zo zien ze eruit:

http://img.photobucket.com/albums/v342/hansgrondel/spring_trem_400.jpg

Nickname
4 september 2005, 23:47
Teflon? :-D

Orpheo
5 september 2005, 00:20
de mijne wiebelt ook. ook behoorlijk irritant, en ik heb dus ook de trem geblokkeerd. mocht ik tzt iets met trem willen, wordt t toch echt floyd rose. imo de beste beweegbare brug. de beste is imo de tune o matic, en daarna dus de floyd. heel stabiel, ontstemt nauwelijks, en heb je een kahler hoef je nie eens t balletje af te knippen. top dus. (sommige kahlers)

floyd
5 september 2005, 17:16
Ok bedankt mensen! vanavond maar eens even een veertje erin prutsen

aartbij
5 september 2005, 18:31
Jo volges mij heb je een usa 57 reissue en die hebk ook en ik kreeg wel zon veertje bij me strat hij zit in het papiere "zakje" waar ook de 5w-switch inzit, ik hebn trouwens geen last van jouw probleem mijn tremarm zit gewoon vast of btje vast of los , licht eraan hoever ik doordraai

mzzl

aartbij
5 september 2005, 18:33
Ow lama je hebt een classic 50 hehe sry 8-)