PDA

View Full Version : brakke potmeter??



Fumi SG
3 september 2005, 17:48
hoi,

Mijn pedaaltje is zo goed als klaar, zoals sommigen al weten. :) Alleen de gain-pot is niet helemaal lekker. Het is zo dat als ie tussen 'uit' en, ongeveer, 4 uur (dus bijna voluit) staat, je alleen maar clean hoort. En dat is ook echt clean, niet eens een randje. Als ik dan verder draai hoor je een hoop gekraak tijdens het draaien, en dan heb je slechts een hele kleine 'afstand' waarmee je je gain kunt regelen. Hij werkt dus niet lekker...

Nou vroeg ik mij af of dit een kapotte potmeter is of niet. Ik heb alle bedrading al nagekeken, en volgens mij zit alles zoals het hoort.

Kapot??

JoostBaksteen
3 september 2005, 17:55
Heb je niet een logaritmische terwijl je een lineaire moet hebben?

Fumi SG
3 september 2005, 18:03
Als het goed is heb ik een lineaire, heb ik besteld tenminste. Maar kan ik dat ook aan de potmeter zelf zien, of kan ik er achter komen door te meten ofzo?? :oops:

Er staat wel iets op: B1M... zegt dat misschien iets?

waix
3 september 2005, 18:10
b is linear ja dus dat klopt wel 1m is de waarde

Fumi SG
3 september 2005, 18:15
Dan heb ik in ieder de goed potmeter. :)

nicoverduin
3 september 2005, 19:05
Dan heb ik in ieder de goed potmeter. :)klinkt eerder als oscillatie of HF gebied.
Nico

Fumi SG
3 september 2005, 19:10
hmz... hoe kom ik daar achter en wat kan ik er aan doen?? :(

nicoverduin
3 september 2005, 19:13
hmz... hoe kom ik daar achter en wat kan ik er aan doen?? :(oude bekende :-D :-D :-D scope erop

waix
3 september 2005, 19:23
wat is eigenlijk een scope ?? :???:

nicoverduin
3 september 2005, 19:30
wat is eigenlijk een scope ?? :???:scope = oscillloscope. Hiermee kun je geluidsgoven visualiseren op een scherm. ZO kun je dus traceren wat er gebeurt met een signaal en ook of er rommel (oscillatie) op het circuit zit

Fumi SG
4 september 2005, 01:42
minder, dat gaat dus niet werken. Niet iedereen heeft zo'n scope thuis staan heh! :lol: Noujah, dan moet ik er nog maar een keer naar kijken of er mee leren leven...