PDA

View Full Version : line6



jeff
3 september 2005, 16:55
I Need some help here??

Heb n line6 vetta II aangeschaft omdat het me handig leek om alles in een te hebben. maar k begin er nu n beetje van te balen dat k mn geluid niet goed krijg. t probleem is namelijk dat de sounds die k wil gebruiken (voornamelijk hi gain modellen) te woofy klinken en t is zo erg dat mn speakers t niet aankunnen. k gebruik em over een mesa rectifier kast maar k krijg t niet voor elkaar. Heeft iemand nog een idee (misschien ben k wat vergeten uit te schakelen ofzo) anders ga k gewoon mn dual rectifier weer gebruiken.

greetings :evil:

sprietje10
3 september 2005, 20:25
Heb je de speakersimulator wel afgezet , anders krijg je veel te veel basweergave idd

Baker
3 september 2005, 21:12
Heb je de speakersimulator wel afgezet , anders krijg je veel te veel basweergave idd

idd,
als je een mesa cab gebruikt (of een andere niet line6 cab) moet je de speaker sim op NO CAB zetten.
Als je een line6 cab gebruikt is dat niet zo.

vester86
4 september 2005, 02:29
je zou eens met een line6 cab moeten proberen, daar krijg je waarschijnlijk veel betere en gebalanceerdere modellen, en dus klanken uit

TMKXL
4 september 2005, 09:25
je zou eens met een line6 cab moeten proberen, daar krijg je waarschijnlijk veel betere en gebalanceerdere modellen, en dus klanken uit

+1

harrie-beton
4 september 2005, 09:42
zeker weten

jeff
8 september 2005, 18:16
Thanks voor de tips k heb al het een en ander geprobeerd zoals no cab en airII off enz. k moet zeggen t is al minder maar hij blijft nog best wel woofy klinken. Hebben jullie misschien nog wat andere handige tips.
K blijf in ieder geval maar flink klooien.

later

ReinoutV
8 september 2005, 18:41
Gebeurt dat ook als je de bas helemaal dicht draait? Ik ken het ding niet precies, maar misschien wil de grafische equalizer ook wel helpen.

BlackSun
8 september 2005, 19:01
Ik heb misschien niet echt nuttige tips, maar mn gitaarleraar heeft een VettaII, en zijn sounds klinken altijd mooi helder en open. Hij gebruikt een marshall 4x12 (JCM900 model).

Het moet dus wel mogelijk zijn....echt alle instellingen eens goed nagaan?..

ED BOB
9 september 2005, 12:00
Er is ook een instelling waarbij je kunt kiezen tussen 2x12" of 4x12"-mode. Dit is een algemene instelling (geldt dus voor alle patches) volgens mij onder het knopje "output" o.id.. Dit heeft veel invloed op het geluid. Ikzelf heb een head met een line6 4x12" cab en heb die instelling staan op 2x12". Dit geeft naar mijn mening een wat opener geluid.

suc6, Edgar

jeff
9 september 2005, 18:21
Ok bedankt dan gaan we dat eens proberen. want k heb het namelijk ook als de bas knop helemaal uit staat. k heb m al bij verschillende mensen gehoord en de vetta klonk echt open en helder dus het moet er in de mijne toch ook in zitten zou je zeggen.
in ieder geval thanks en k maar weer ns flink tweaken.

vettavillenl
10 september 2005, 11:06
Jeff

Je hebt tevens global knoppen of je Vetta zitten, die hebben effect op al je patches, probeer daar eens je klank (voor een gedeelte) mee te veranderen.

wellicht moet je eens een aantal patches van Jaded Faith proberen. Hoewel je probleem met je cab combinatie heeft te maken (en de meeste patches gemaakt zijn voor gebruik met een Line 6 cab) zitten ze wel in de muzieksoort die je speelt.

http://www.vettaville.nl/vvdownloadspatches.htm

Geronimo
10 september 2005, 18:40
De andere gitarist uit mijn band heeft ook zo'n ding, een Vetta combo met Vetta II software en omdat we niet tevreden waren over het geluid hebben we vanmiddag uren zitten klooien om er wat beters uit te krijgen. We hadden een programma gedownload van de Line 6 site, Line 6 Edit. Daarmee kan je op de PC je geluiden tweaken en geluiden van anderen downloaden en die in je Vetta laten horen en desgewenst opslaan. Ook is het een stuk duidelijker wat je aan het doen bent op de PC dan in die menuutjes op de Vetta zelf. Mooi dat dat allemaal kan.

Al met al leuk gerommeld aan het geluid en we zijn best ver gekomen, maar toch was het het allemaal nét niet. Er bleef iets hols in het geluid zitten, iets wat er niet uit te krijgen is. Misschien is dat de transistor eindtrap of zijn het die speakers, iig het bleef naatje.
Ook al die speakersims dat zijn gewoon weer van die EQtjes weer achter de EQtjes die je al gebruikt... Loos dus naar mijn idee. Wat wel een beetje helpt tegen dat geblaf in het laag is een "Screamer" in de stompbox chain zetten, dus na de gitaar en de gate. Draai de Drive dicht en de Gain open en speel wat met de Eq van het ding. Het maakt de attack iets agressiever en je kan de overstuurde bas wat minderen, waardoor het iets strakker klinkt.

Ik hoorde bij Sounds wat opgenomen geluiden uit de PodXT die erg goed klonken maar via de Vetta klinkt het toch allemaal wat matigjes. Misschien dat het wel werkt met een lampeneindbak en het zal vast ook aan de gitaar en de speakers liggen maar toch the real thing beats it. Ik ga de andere gitarist van mijn band in ieder geval overhalen om het ding te ruilen voor een lampenbak en anders bouw ik wel wat voor hem want dit blijft toch ja... Net niet.

harrie-beton
10 september 2005, 20:08
die vetta is volgens mij speciaal gebouwd voor zijn eigen speakers.
Het is theoretisch het beste van line6.

Stitch
11 september 2005, 22:48
ze noemen em niet voor niets hun 'flagship' toch? Het kan natuurlijk dat je er niet uitkrijgt waar je naar op zoek bent, maar je zou toch een heel eind moeten komen.

harrie-beton
12 september 2005, 09:56
MM, ik denk dat als jij gelukkig wilt worden met je sound moet kiezen tussen de speciale line6 of andere meer neutrale speakers

OF

Gewoon full blown gitaar - effecten - buizengebakje - cabinet
moet gebruiken.

Ik speel sinds 2001 met modeling, sinds 2003 met de podxt. Mijn ervaring is dat modeling speciale eisen stelt aan de versterking om er optimaal van te kunnen genieten. De combinatie modeling plus buizenbakken, combo's of cabinetten is mij slecht bevallen.

dnkyrock
26 september 2005, 23:17
De andere gitarist uit mijn band heeft ook zo'n ding, een Vetta combo met Vetta II software en omdat we niet tevreden waren over het geluid hebben we vanmiddag uren zitten klooien om er wat beters uit te krijgen. We hadden een programma gedownload van de Line 6 site, Line 6 Edit. Daarmee kan je op de PC je geluiden tweaken en geluiden van anderen downloaden en die in je Vetta laten horen en desgewenst opslaan. Ook is het een stuk duidelijker wat je aan het doen bent op de PC dan in die menuutjes op de Vetta zelf. Mooi dat dat allemaal kan.

Al met al leuk gerommeld aan het geluid en we zijn best ver gekomen, maar toch was het het allemaal nét niet. Er bleef iets hols in het geluid zitten, iets wat er niet uit te krijgen is. Misschien is dat de transistor eindtrap of zijn het die speakers, iig het bleef naatje.
Ook al die speakersims dat zijn gewoon weer van die EQtjes weer achter de EQtjes die je al gebruikt... Loos dus naar mijn idee. Wat wel een beetje helpt tegen dat geblaf in het laag is een "Screamer" in de stompbox chain zetten, dus na de gitaar en de gate. Draai de Drive dicht en de Gain open en speel wat met de Eq van het ding. Het maakt de attack iets agressiever en je kan de overstuurde bas wat minderen, waardoor het iets strakker klinkt.

Ik hoorde bij Sounds wat opgenomen geluiden uit de PodXT die erg goed klonken maar via de Vetta klinkt het toch allemaal wat matigjes. Misschien dat het wel werkt met een lampeneindbak en het zal vast ook aan de gitaar en de speakers liggen maar toch the real thing beats it. Ik ga de andere gitarist van mijn band in ieder geval overhalen om het ding te ruilen voor een lampenbak en anders bouw ik wel wat voor hem want dit blijft toch ja... Net niet.

Vreemd, Vreemd, Vreemd!!!
Dit probleem ligt echt aan de instellingen van het geluid en de effecten, ik heb jaren op diverse buizenbakken gespeeld en speel nu op Line6. Ik zou nooit meer terug willen naar de buizenellende. Mits goed afgesteld, is een Vetta niet te onderscheiden van welke buizenbak dan ook !!!
Zelfs een Mesa Boogie kan er, wat mij betreft, niet aan tippen.
Het is gewoon een kwestie van veel proberen en geluiden downloaden van de "Line6 online library", je hoeft het wiel tenslotte geen twee keer uit te vinden.
"Keep on trying!!!!"

dnkyrock
26 september 2005, 23:17
De andere gitarist uit mijn band heeft ook zo'n ding, een Vetta combo met Vetta II software en omdat we niet tevreden waren over het geluid hebben we vanmiddag uren zitten klooien om er wat beters uit te krijgen. We hadden een programma gedownload van de Line 6 site, Line 6 Edit. Daarmee kan je op de PC je geluiden tweaken en geluiden van anderen downloaden en die in je Vetta laten horen en desgewenst opslaan. Ook is het een stuk duidelijker wat je aan het doen bent op de PC dan in die menuutjes op de Vetta zelf. Mooi dat dat allemaal kan.

Al met al leuk gerommeld aan het geluid en we zijn best ver gekomen, maar toch was het het allemaal nét niet. Er bleef iets hols in het geluid zitten, iets wat er niet uit te krijgen is. Misschien is dat de transistor eindtrap of zijn het die speakers, iig het bleef naatje.
Ook al die speakersims dat zijn gewoon weer van die EQtjes weer achter de EQtjes die je al gebruikt... Loos dus naar mijn idee. Wat wel een beetje helpt tegen dat geblaf in het laag is een "Screamer" in de stompbox chain zetten, dus na de gitaar en de gate. Draai de Drive dicht en de Gain open en speel wat met de Eq van het ding. Het maakt de attack iets agressiever en je kan de overstuurde bas wat minderen, waardoor het iets strakker klinkt.

Ik hoorde bij Sounds wat opgenomen geluiden uit de PodXT die erg goed klonken maar via de Vetta klinkt het toch allemaal wat matigjes. Misschien dat het wel werkt met een lampeneindbak en het zal vast ook aan de gitaar en de speakers liggen maar toch the real thing beats it. Ik ga de andere gitarist van mijn band in ieder geval overhalen om het ding te ruilen voor een lampenbak en anders bouw ik wel wat voor hem want dit blijft toch ja... Net niet.

Vreemd, Vreemd, Vreemd!!!
Dit probleem ligt echt aan de instellingen van het geluid en de effecten, ik heb jaren op diverse buizenbakken gespeeld en speel nu op Line6. Ik zou nooit meer terug willen naar de buizenellende. Mits goed afgesteld, is een Vetta niet te onderscheiden van welke buizenbak dan ook !!!
Zelfs een Mesa Boogie kan er, wat mij betreft, niet aan tippen.
Het is gewoon een kwestie van veel proberen en geluiden downloaden van de "Line6 online library", je hoeft het wiel tenslotte geen twee keer uit te vinden.
"Keep on trying!!!!"