PDA

View Full Version : prijzig voor 5 minuten werk en 50 cent aan onderdelen



Dirk_Hendrik
3 september 2005, 16:12
Opvallend hoe klankverschillen worden overtrokken als er geld te verdienen valt. En dan nog niet eens de volledige 808 conversie.


http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/6026474.html?return=eJwly8sOgjAQheF3IYGl2IvBTNMYfB GiOMSGXggdAmJ8d9uwOf%2B3OQ9g8DVwVhGYuEDxnMMaUdVu2Q 2OHfrO%2BEjz4tAT%2BhqHAfuMvpHy9CZnb5vVrHpFPa6laEtx p5DKEmyatuHXTJ4pZSYl7mbK3I6H%2FRwN0STwatKsUL8%2FAz 0ulA%3D%3D&df=1

Veel gitaristen weten niet dat hun Ibanez TS-9 Reissue pedaaltje maar half zo goed klinkt als de originele uit de jaren 70 en 80!
De huidige tubescreamers gebruiken een incorrecte op-amp chip van Mitsubishi, die veel te schril, kil en dun klinkt.
Bij mijn Tubescreamer Chip mod. wordt deze vervangen door een JRC4558D, uit de eerste serie tubescreamers of de RC4558P uit de latere serie.
Het verschil tussen de chips is niet zo groot, beide zijn warm en crunchy, de RC4558P
heeft iets meer edge.
De vakkkundige aanpassing bestaat uit het plaatsen van een nieuwe chip en chipvoetje op de print.
Doordat de nieuwe chip in een voetje wordt geplaatst kun je hem makkelijk verwisselen met een andere. Wil je beide chips ontvangen kost het 7,50 euro meer.

De prijs is excl. retourporto: 5,50 euro extra.

Deze modificatie wordt uitgevoerd op een door u aangeleverd pedaal.

Er is ook een uitgebreide aanpassing van het pedaal mogelijk waardoor de belangrijkste componenten worden vervangen door kwalitatief betere wat resulteerd in een stiller veel beter klinkend pedaal,
kosten: 45,00 euro ( hier zit de chip mod ook bij!)

Voor info en verdere vragen, mail of bel me!

Daarnaast.... Deze vakkundige meneer heeft nog niet door dat die foute chip in de meeste gevallen een Toshiba exemplaar is.

BlackSun
3 september 2005, 16:18
Allemachtig....het is eigenlijk gewoon diefstal.
45 euro om een IC voetje te plaatsen en een nieuw ICtje erin te prikken en wat weerstandjes te verwisselen...

Ben ahast van plan om em een boos mailtje te sturen.

Dirk_Hendrik
3 september 2005, 16:19
Niet helemaal. Dan is hij een half uurtje zoet en een euro aan onderdelen kwijt.

BlackSun
3 september 2005, 16:22
Als ik voor elke opamp die ik gesoldeerd heb een kwart zou krijgen was ik nu miljonair.... :D

DREAMMACHINE
3 september 2005, 16:58
....tis mij zelfs gelukt deze mod te doen ( nouja, bijna dan... :razz: )...iig is t echt een EITJE!...

Dirk_Hendrik
3 september 2005, 17:28
Nee m'n beste. Wat jij een klein jaar geleden aan het doen was zit in het straatje van wat Keeley doet. Dat je daarmee als totale leek de mist in ging was iets dat je zonder schande kunt toegeven. Het probleem waar je tegenaan liep was even éénvoudig als smerig te vinden. Eén van de regelaars maakte kortsluiting met de behuizing. Niet iets waar je aan denkt als je net je hoofd hebt gebroken over een elektronica modificatie.

Fumi SG
3 september 2005, 17:29
....tis mij zelfs gelukt deze mod te doen ( nouja, bijna dan... :razz: )...iig is t echt een EITJE!...

joh! Een op-amp vervangen... :roll: :wink:

DREAMMACHINE
3 september 2005, 17:29
hehe....dan nog was het wel leuk om een keertie te doen!... 8-) ... alsnog bedankt voor de hulp!...oja: DH, check je PM!

Robbert
3 september 2005, 22:34
Ik denk ik ongeveer 10-15 TS-9's gemod heb, de standaard TS808 mod dus: "nieuwe" chip en twee koolstofweerstanden. Beide onderdelen zijn hoorbaar, maar de chip wissel minimaal, ach ja, de weerstanden mod ook minimaal.

Maar hoe dan ook, been there done that.

Iemand nog JRC4558 chips komen, 1982 serie, ruilen voor MN3005 chips :D

Debaser
4 september 2005, 12:14
zolang de gek betaald !
veel mensen, me incluis zouden dit best doen.

maar sinds ik weer wat vaker op dit en andere fora kom, weet ik pas dat
je goed genaaid kan worden.

Speeddemon
4 september 2005, 18:25
Als iemand me effe vertelt WELKE weerstanden je moet vervangen, doe ik 't voor 40 euro. :lol:

Wat een kul idd... Hij denkt waarschijnlijk "als Analog Mike er $80 voor kan vragen, ben ik goedkoop met 45 euro", er alleen een beetje aan voorbij gaand dat AnalogMike een naam van wereldfaam heeft (of ie terecht is, is een 2e...) en zo'n beetje de Godfather van Pedalmodding is.

Als je je medegitaristen treft op de pedalendag, wat maakt meer indruk:
-"Ja man, ik heb dus m'n TS9 naar de US gestuurd en door Analog Mike laten modden. Kostte me wat, maar dan betaal je ook wat!"
-"Ik heb vorige maand m'n pedaal door Johan v.d. Pijnacker laten modden. Was erg o.k.!"

:roll:

Robbert
4 september 2005, 19:07
:lol:

Wilbert
5 september 2005, 02:48
Kostte me wat, maar dan betaal je ook wat!
:lol: :lol: :lol:

hank
5 september 2005, 11:26
als ik het goed lees deze advertentie, kost alleen de chipmod 25 euro. voor 45 euro past ie het hele ding aan. 25 euro kun je niet echt voor sukkelen. Ga je zelf maar na, wat je zonder blikken of blozen aan je autodealer of verwarmingsmonteur aan uurloon betaald.

overigens heb ik nix met die partsconnexxion van doen. ik moet er zelfs niet aan denken om een TS te gebruiken. zoals mijn favo gitaartech altijd zeg: daar krijg je jeuk van op plaatsen waar je dat helemaal niet kan krijgen

:-D :-D

Speeddemon
5 september 2005, 11:32
zoals mijn favo gitaartech altijd zeg: daar krijg je jeuk van op plaatsen waar je dat helemaal niet kan krijgen

:-D :-D
Bob van Dinther, right? :lol:

Ik moet jullie allen bekennen trouwens dat ik vanacht een RI TS-9 heb 'gewonnen' op Ebay, maar, met de JRC chip er al in.

Als Bob dit leest, zou ie denken:
"So my young Jedi, you've finally given in to the dark side, eh?"


Yep, Speedy aan de TS9... 't is godsgeklaagd. (dikke kans dat jullie 'm binnenkort op marktplaats kunnen aanschouwen... :lol: )

Ik zoek eigenlijk nog wel een vintage TS9 voor m'n 9-serie collectie-tje. Heb onlangs wel een SD9 gescoord (heb daarmee dan 7 9-serie pedalen). Die is onderweg.

hank
5 september 2005, 11:34
hey speedy, wellicht zaltie je meewarig aangapen :wink:

Speeddemon
5 september 2005, 11:50
die Partsconnexxion kerel zit ook op Ebay, waar ie GFS pickups (te duur uiteraard) doorverkoopt.

Setje Vintage Alnico Staggered (kost $46 bij GFS, en iets van $12 verzenden) verkoopt ie voor 60 euro.

Maar da's niet 't ergste. De onwaarheden die hij over GFS schrijft wel:

Ik quote uit z'n EBay auction:
"Custom designed and Boutique made by GFS, USA, with the finest materials and workmanship, Alnico V magnets, original and correct american copper wire"

En dat is GEEN tekst die Jay van GFS ooit zelf heeft geschreven.
Die krengen worden nl. ergens in Azië gemaakt, en 'boutique' zijn ze ook niet. Ik bedoel, 't zijn hele goeie pickups (ik prefereer de Crunchy PAF bridge boven een Duncan JB), maar 'boutique' is voor mij:
handgemaakt in een 1e wereld land (liefst USA of Duitsland ;-) ), en veel te duur. :cool:
Frahlin, Barden, etc... da's boutique.

Antal
5 september 2005, 12:39
Ik doe die mod voor de helft hoor :-D :razz: :wink:

Dirk_Hendrik
5 september 2005, 14:22
als ik het goed lees deze advertentie, kost alleen de chipmod 25 euro. voor 45 euro past ie het hele ding aan. 25 euro kun je niet echt voor sukkelen. Ga je zelf maar na, wat je zonder blikken of blozen aan je autodealer of verwarmingsmonteur aan uurloon betaald.


Als eerder gesteld; 25 euro voor 5 minuten werk. Laten we daar 10 van maken en je zit nog steeds aan een uurloon van 150 euro. En los daarvan, noem me een krent maar bij die andere beroepsgroepen zit ik ook niet zonder blikken of blozen als je naar de tarieven kijkt.

hank
5 september 2005, 14:27
[quote="Dirk_Hendrik"
Als eerder gesteld; 25 euro voor 5 minuten werk. Laten we daar 10 van maken en je zit nog steeds aan een uurloon van 150 euro. En los daarvan, noem me een krent maar bij die andere beroepsgroepen zit ik ook niet zonder blikken of blozen als je naar de tarieven kijkt.[/quote]


tja, je hebt gelijk natuurlijk, maar niet iedereen is zo handig met een soldeerbout. Ik niet in ieder geval, dus ben altijd afhankelijk van de zgn vakmensen. Ik heb er minder problemen mee als ik daarnaast ook nog wat garantie krijg

Robbert
5 september 2005, 19:22
Nou ik verdien wel 150 Euro per uur hoor, zonder blikken of blozen :D

Dirk_Hendrik
5 september 2005, 20:25
tja, je hebt gelijk natuurlijk, maar niet iedereen is zo handig met een soldeerbout. Ik niet in ieder geval, dus ben altijd afhankelijk van de zgn vakmensen. Ik heb er minder problemen mee als ik daarnaast ook nog wat garantie krijg

Waarmee je m'n punt hebt :wink: Deze gast verkoopt zich als vakman en rekent dat soort tarieven. De service die hij vervolgens bied is half om half ( 2 weerstanden verder issie volledig.... kun je nagaan) en vrij op het net te vinden. Tenslotte is (maar dat is mijn mening) het klankmatig verschil omwille van z'n commercie weer eens heftig overdreven.

Daarnaast kun je over uurtarieven discussieren maar de prijzen die hij voor z'n onderdelen rekent zijn exorbitant. (7.50 euro voor een opamp van 2 kwartjes). Als je CV monteur dat soort percentages rekent stuur je em linea recta de deur uit.