PDA

View Full Version : Ruis in Randall rg 75



liq
3 september 2005, 10:33
Ik heb een randall rg 75.

In clean-stand hoor je niks geen ruis, maar zodra ik de channel switch
naar gain ruist de versterker.

Hoe harder de gain gaat hoe harde de versterker ruist.

Iemand een idee ?

AART
3 september 2005, 10:43
heb je hem in een geaard stopcontact zitten?

TMKXL
3 september 2005, 11:09
Minder gain, beter snoertje aanschaffen, gebruik je single coils?

liq
3 september 2005, 11:22
Ik heb hem in een zo'n stekkerdoos zitten waar je meerdere stekkers in kan doen met 2 gouden ringetjes aan de zijkant dat is dat toch geaard :???:

Ik heb een jackson DXMG met 2 humbuckers.

Ik heb al 2 snoertjes geprobeerd.

DarknessAwaits
3 september 2005, 12:13
Ik heb hem in een zo'n stekkerdoos zitten waar je meerdere stekkers in kan doen met 2 gouden ringetjes aan de zijkant dat is dat toch geaard :???:

Dat ligt eraan of die stekkerdoos is aangesloten op een goed geaard stopcontact. Hoe en of je dat simpel kunt testen wil ik ook wel even van de andere forummers horen.

vester86
3 september 2005, 12:23
de RG75 ruist van zichzelf heel erg, dat had ik zelf precies hetzelfde met de RG100. nu ik een andere versterker heb hoor ik 0 ruis meer, op hetzelfde stopcontact, dus ligt echt aan de versterker.
GEwoon spelen, dan hoor je het niet, en desnoods een noise supressor in de FXloop zetten, dat wil ook schelen

Vampire
3 september 2005, 14:40
Ik heb hem in een zo'n stekkerdoos zitten waar je meerdere stekkers in kan doen met 2 gouden ringetjes aan de zijkant dat is dat toch geaard :???:

Ik heb een jackson DXMG met 2 humbuckers.

Ik heb al 2 snoertjes geprobeerd.

Ik heb hetzelfde spul als jij (gitaar en amp) en ik heb niet echt ruis, heel klein beetje maar. Zorg dat hij goed geplaatst staat ten opzichte van andere apparaten (niet te dichtbij) en ga er niet te dicht met je gitaar bij staan.
Er zit geloof ik ook een kleine switch achterop, die daar speciaal voor is, check die ook even.
ik heb trouwens geen geaard stopcontact, dat hoeft niet echt volgens mij, want ik heb echt vrijwel geen last ergens van...

liq
3 september 2005, 15:31
Die knop achterin daar staat gnd en nog wat ?
Waar is die knop precies voor ?
Ik dacht dat dat een knop was voor voltage's, dus ik zat er niet aan.

Vampire
4 september 2005, 00:49
Die knop achterin daar staat gnd en nog wat ?
Waar is die knop precies voor ?
Ik dacht dat dat een knop was voor voltage's, dus ik zat er niet aan.

Gnd staat voor ground, en schijnt speciaal ervoor te zijn voor als je ruis hebt...

Voor het geval je geen manual hebt hier is de manual, er staat precies in waar dat knopje voor is. http://www.randallamplifiers.com/about/warranty/manuals/RG75G2,%20RG200G2,%20RH100G2,%20RH200G2%20Owner%27 s%20Manual.pdf

LIGNUMdrummerke
4 september 2005, 01:54
een groundlift-switch dus, is inderdaad om ruis tegen te gaan, altijd wel handig en bij sommige versterkers wel nodig!